2 773 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
CTC EcoZenith i255 - felkod 220 - kritisk larm
Har fått ett nytt larmkod på min CTC i255/614m:
[E220] Kritisk larm, räknare 3
Värmepumpen funkar då inte och larmkod kommer hela tiden även om jag stänger av värmepumpen.
Finns ingen information om denna larmkod i manualen - är det någon som har sett detta och vet vad det kan vara för fel?
[E220] Kritisk larm, räknare 3
Värmepumpen funkar då inte och larmkod kommer hela tiden även om jag stänger av värmepumpen.
Finns ingen information om denna larmkod i manualen - är det någon som har sett detta och vet vad det kan vara för fel?
Installerat i juni 2022 så första kallt väder nu. Larmen gå inte att nållställa utan att det kommer tillbaka om och om (även med värmepump avstängt). Är det en inställning man ska justera?
Larmet är ett flödeslarm så det kan vara hastigheten på laddpumpen som behöver justeras, det kan vara ett igensatt smutsfilter.
Det kan även vara draget med för klena rör mellan inne och utedelen eller att vattenvolymen som vpn har att jobba med är alldeles för liten
QUOTE="QuasiMadDboy, post: 5004109, member: 330896"]Installerat i juni 2022 så första kallt väder nu. Larmen gå inte att nållställa utan att det kommer tillbaka om och om (även med värmepump avstängt). Är det en inställning man ska justera?[/QUOTE]
Det kan även vara draget med för klena rör mellan inne och utedelen eller att vattenvolymen som vpn har att jobba med är alldeles för liten
QUOTE="QuasiMadDboy, post: 5004109, member: 330896"]Installerat i juni 2022 så första kallt väder nu. Larmen gå inte att nållställa utan att det kommer tillbaka om och om (även med värmepump avstängt). Är det en inställning man ska justera?[/QUOTE]
[/QUOTE]T tobbetk skrev:Larmet är ett flödeslarm så det kan vara hastigheten på laddpumpen som behöver justeras, det kan vara ett igensatt smutsfilter.
QUOTE="QuasiMadDboy, post: 5004109, member: 330896"]Installerat i juni 2022 så första kallt väder nu. Larmen gå inte att nållställa utan att det kommer tillbaka om och om (även med värmepump avstängt). Är det en inställning man ska justera?
tack! Ska kolla!
Liknande trådar
-
Finns det någon som kan hjälpa mig med inställningen av en CTC EcoZenith i350?
Värme allmänt -
Elpatron går väldigt mycket CTC Ecozenith i35å
Värmepumpar -
CTC EcoZenith i255L & Ecoair 610
Värmepumpar -
CTC EcoZenith i255 SmartGrid
Värmepumpar -
Bråttom - CTC EcoAir 610M (EcoZenith i255) eller IVT AirX 409 (AirModule E9)
Värmepumpar