Kan nån hjälpa mig var jag kopplar in Yale smart opener strömförsörjning 24V på Magic 600?
Har hittat 24V plintar, men får inte spänning till Yale ändå.

B
Vad har du kopplat vart?
Har du mätt att du har 24V eller tror du att det är rätt?
Kollade lite i manualen och där gissar jag att det är plint 19 och 19 som ska användas, men det framgår inte vilken spänning som används.

Plint 18 o 19 är för impulsingång. Förmodar att de 2 com kablarna på Yale ska in där. Frågan är var jag ska få 24v till Yale. På plint enligt bild har jag testat, men får inte det att funka.

• Närbild av en kretskortsterminal med anslutna kablar, märkt med plintnummer 18 och 19 för impulsingång och 20 för jordning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på kretskort med kopplingsplint, märkning "24V OUT" och anslutna kablar, del av diskussion om strömförsörjning till Yale.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Fick du Yale att funka med Magic 600?

Fick det att fungera. Fick köpa en 230V adapter för att få spänning till Yale. Sen funkade det.

C Crille skrev:
Fick det att fungera. Fick köpa en 230V adapter för att få spänning till Yale. Sen funkade det.
Var hittar man en lämplig 230v adapter? Såg att Yale rekommenderade ”Normstahl adapterbox” men hittar ingen som säljer detta. Ska installera yale garage på en magic 1000.

Denna har jag använt och det funkar.

• Gilla
Iconoclast
  • Laddar…
I Iconoclast skrev:
Var hittar man en lämplig 230v adapter? Såg att Yale rekommenderade ”Normstahl adapterbox” men hittar ingen som säljer detta. Ska installera yale garage på en magic 1000.
hej ! har du lyckas koppla in din yale smart garage opener på magic 1000? kontakta mig gärna dennis@nrok.nu

På en Magic 600. Fick köpa en koppling för att ansluta den till 230V. Köpte en på Amazon efter en hel del letande

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.