Hej! Har för tillfället fjärrkontroller till våran garageportsöppnare men skulle vilja sätta ett kodlås utanför garaget också. Crawfords egna är ganska dyra. Har sett att de finns universal varianter som har samma frekvens som mina fjärrkontroller. Någon som prövat detta om de går att ansluta/parkoppla ett sånt kodlås med motorn så att de fungerar eller måste man ha crawfords egna? Motorn vi har heter ultra.

Skulle säga att chansen att det skulle funka med någon universalkontroll är obefintlig.
Det är inte bara frekvensen som måste stämma, även dataprotokollet måste vara korrekt. Kvalitetstillverkare som Crawford använder grejor med hög säkerhet som byter kod vid varje sändningstillfälle, vilket piratprodukterna inte hanterar.

E etompau skrev:
Skulle säga att chansen att det skulle funka med någon universalkontroll är obefintlig.
Det är inte bara frekvensen som måste stämma, även dataprotokollet måste vara korrekt. Kvalitetstillverkare som Crawford använder grejor med hög säkerhet som byter kod vid varje sändningstillfälle, vilket piratprodukterna inte hanterar.
Okej misstänkte att de kunde vara svårt. Antar att de som inte funkar är själva parkopplingen eller vad man kallar de. Detta tänkte jag på de har ju visserligen rullande kod också.https://www.amazon.se/Creely-knapps...cphy=1012543&hvtargid=pla-1929901912965&psc=1
Lite skillnad på priset jämfört med crawfords där fick jag pris på 2800. Men de är väl de man får köra på då om man inte vill ha trådbundet.

Redigerat:
Sitter i samma sits som du.testade du den från Amazon?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.