BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo det gör jag. Doftar på allt och alla :)
Idag kände jag faktiskt doften av tryffeln i maten, det gjorde jag inte för någon vecka sedan så det går framåt. :)
Luktträning är lite mer strukturerad än så, läs gärna på sidan jag länkade till. :)
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Luktträning är lite mer strukturerad än så, läs gärna på sidan jag länkade till. :)
Jo jag vet men jag gör både och, tex när maten kommer in brukar kah försöka identifiera alla dofter. Jag har inget problem blindtesta kryddor tex. Det är snarare att det är nedsatt.

Tycker även beskhet är ett problem, ett bra elegant vin som jag vet är bra smakar bara beskt just nu
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
harry73
Men ska du flytta till villa och bo bland bönder kan det vara bra med nedsatt lukt :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Men ska du flytta till villa och bo bland bönder kan det vara bra med nedsatt lukt :rofl:
Eller när du sitter med ettåringen i knät, helt ovetandes om skicket på blöjan, jag behöver inte förklara närmare än så. :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
altaxis och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Började hosta torsdag förra veckan, åkte hem tidigare från jobbet och tog en test redan dagen efter.
Nu kom testet som var positivt.

Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
Se upp med dag 10-12, säger sjukvården. Det är då som många får dålig syresättning, även om man känt sig pigg dagarna innan.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
harry73
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tur i oturen du slapp mista smaksinnet iaf, jag är fortfarande inte helt återställd.
Efter att familjen började klaga på matos och andra mer eller mindre otrevliga lukter, börjar jag inse att jag inte luktar något överhuvudtaget. Så förlorat luktsinne kan vi lägga till på listan :rofl:
 
  • Ledsen
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Efter att familjen började klaga på matos och andra mer eller mindre otrevliga lukter, börjar jag inse att jag inte luktar något överhuvudtaget. Så förlorat luktsinne kan vi lägga till på listan :rofl:
Verkar tyvärr vara så att nästan alla får det. Hoppas du får en snabb återhämtning!
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
BirgitS
Ni som har tappat luktsinnet mer eller mindre kan ju glädjas åt att det då verkar troligare att ni bildar antikroppar enligt en artikel som jag läste.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ni som har tappat luktsinnet mer eller mindre kan ju glädjas åt att det då verkar troligare att ni bildar antikroppar enligt en artikel som jag läste.
Jasså, se där ja. Det låter ju positivt mitt i bedrövelsen.
 
Jag hade lätt valt inga antikroppar mot ett fungerande smaksinne :) bara hoppas man blir fullt återställd.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
harry73
Det blir väldigt svårt att laga mat utan luktsinne upptäcker jag nu
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Det blir väldigt svårt att laga mat utan luktsinne upptäcker jag nu
Jobbigt vara kökschef och ha tappat smaken, har träffat några stycken :)
 
Staffans2000
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Idag kände jag faktiskt doften av tryffeln i maten,
Beklagar.

Staffan
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Beklagar.

Staffan
?
 
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
?
Har du kännt odören tryffel ger ifrån sig? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.