73 159 läst ·
646 svar
73k läst
646 svar
Covid-19 - hälsolägestråden
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 233 inlägg
Jo jag vet men jag gör både och, tex när maten kommer in brukar kah försöka identifiera alla dofter. Jag har inget problem blindtesta kryddor tex. Det är snarare att det är nedsatt.BirgitS skrev:
Tycker även beskhet är ett problem, ett bra elegant vin som jag vet är bra smakar bara beskt just nu
Se upp med dag 10-12, säger sjukvården. Det är då som många får dålig syresättning, även om man känt sig pigg dagarna innan.harry73 skrev:
Började hosta torsdag förra veckan, åkte hem tidigare från jobbet och tog en test redan dagen efter.
Nu kom testet som var positivt.
Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
Efter att familjen började klaga på matos och andra mer eller mindre otrevliga lukter, börjar jag inse att jag inte luktar något överhuvudtaget. Så förlorat luktsinne kan vi lägga till på listanAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 233 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 233 inlägg
Jag hade lätt valt inga antikroppar mot ett fungerande smaksinne
bara hoppas man blir fullt återställd.
Renoverare
· Stockholm
· 20 233 inlägg