73 135 läst ·
646 svar
73k läst
646 svar
Covid-19 - hälsolägestråden
Ja, passa på och njut av lugnet, inget blir bättre av att jaga upp sig.G ekaa88 skrev:Jaha, då var det dags igen då, hemma från jobbet med halsont, huvudvärk och ont i magen.
Jobbar på ett av dom mest drabbade sjukhusen i region Sthlm där förstärkningsläget är åter, mkt sjuka personer som söker till akuten där även vi som inte jobbar med vård hamnar extremt nära dom sjuka.
Sambon hämtar ett hemtest imorgon på apoteket, finns ingen tid idag för det i livspusslet.
Så kanske du kan återvända nästa vecka. Med tillhörande risk att åka på Covid-19, om det inte är detta du har redan.
Titta bara i denna tråd, endast rapporter om folk som insjuknar men knappt inget om att någon känner sig bättre.
Mycket oroväckande.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Kan dra hälsoläget för min fru också.
Hon insjuknade ungefär när jag blev frisk (från att jag insjuknade till att jag räknade mig som frisk igen gick det ungefär 10 dagar varav dom två sista räknade jag mig som frisk, alltså sjuk i 8 dagar).
Hon har mindre symtom än mig, ingen huvudvärk, inget halsont och ingen hosta, men känner sig sjuk, framförallt trött och blir lätt andfådd vid ansträngning.
Dessutom är det segare för henne än för mig. Tror hon är inne på sin 10e dag som sjuk nu, och dom sista dagarna blir det varken bättre eller sämre.
Men som sagt, väldigt lindrigt för både mig och min fru (båda mellan 35-40 år).
Hon insjuknade ungefär när jag blev frisk (från att jag insjuknade till att jag räknade mig som frisk igen gick det ungefär 10 dagar varav dom två sista räknade jag mig som frisk, alltså sjuk i 8 dagar).
Hon har mindre symtom än mig, ingen huvudvärk, inget halsont och ingen hosta, men känner sig sjuk, framförallt trött och blir lätt andfådd vid ansträngning.
Dessutom är det segare för henne än för mig. Tror hon är inne på sin 10e dag som sjuk nu, och dom sista dagarna blir det varken bättre eller sämre.
Men som sagt, väldigt lindrigt för både mig och min fru (båda mellan 35-40 år).
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Har en kollega som bara är 29 år, han hade ungefär som jag en dag med feber. Men han är fortfarande trött snart en månad. Jag är 11 år äldre så ålder är inte alltid en faktor.
Har en krögare där jag är stammis som fick åka in till intensiven pga dålig syresättning, 45 år
Har en krögare där jag är stammis som fick åka in till intensiven pga dålig syresättning, 45 år
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Sådär, nu är hemtestet gjort och lämnas in av sambon om någon timma. Sörmland verkar fortfarande klara att kontrollera dom flesta proven inom 24h.
Fanns även ett provkitt för samhällsviktig funktion, min yrkeskår ska infalla där enligt regeringen, men tydligen inte enligt region sörmland när man kollade dom specade yrkena.
Fanns även ett provkitt för samhällsviktig funktion, min yrkeskår ska infalla där enligt regeringen, men tydligen inte enligt region sörmland när man kollade dom specade yrkena.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Efter 22h kom svaret på provet som visar negativt, alltså ingen pågående sjukdom med covid.
I det här läget är det svårt att veta om man ska gratulera eller beklaga till ett neg test. Känns mer eller mindre oundvikligt att alla får det och kanske är det bättre att ha det avklarat...?G ekaa88 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Känner lite samma sak, och med tanke på att jag jobbar med covid personer varje dag så bör jag antingen redan haft det, eller så kommer jag att få det
Började hosta torsdag förra veckan, åkte hem tidigare från jobbet och tog en test redan dagen efter.
Nu kom testet som var positivt.
Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
Nu kom testet som var positivt.
Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
Krya på dig!harry73 skrev:
Började hosta torsdag förra veckan, åkte hem tidigare från jobbet och tog en test redan dagen efter.
Nu kom testet som var positivt.
Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Tur i oturen du slapp mista smaksinnet iaf, jag är fortfarande inte helt återställd.harry73 skrev:
Började hosta torsdag förra veckan, åkte hem tidigare från jobbet och tog en test redan dagen efter.
Nu kom testet som var positivt.
Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Håller du på med luktträning?AndersMalmgren skrev:
Det verkar hjälpa en hel del. https://www.lukttraning.se/covid19-luktsinnet
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
