E
G ekaa88 skrev:
Jaha, då var det dags igen då, hemma från jobbet med halsont, huvudvärk och ont i magen.
Jobbar på ett av dom mest drabbade sjukhusen i region Sthlm där förstärkningsläget är åter, mkt sjuka personer som söker till akuten där även vi som inte jobbar med vård hamnar extremt nära dom sjuka.

Sambon hämtar ett hemtest imorgon på apoteket, finns ingen tid idag för det i livspusslet.
Ja, passa på och njut av lugnet, inget blir bättre av att jaga upp sig.
Så kanske du kan återvända nästa vecka. Med tillhörande risk att åka på Covid-19, om det inte är detta du har redan.

Titta bara i denna tråd, endast rapporter om folk som insjuknar men knappt inget om att någon känner sig bättre.

Mycket oroväckande.
 
BirgitS
E El-Löken66 skrev:
Titta bara i denna tråd, endast rapporter om folk som insjuknar men knappt inget om att någon känner sig bättre.

Mycket oroväckande.
Jag känner mig då mycket bättre, det är väl mest att det är inte mycket att skriva om att det blir bättre allt eftersom.
 
Kan dra hälsoläget för min fru också.
Hon insjuknade ungefär när jag blev frisk (från att jag insjuknade till att jag räknade mig som frisk igen gick det ungefär 10 dagar varav dom två sista räknade jag mig som frisk, alltså sjuk i 8 dagar).
Hon har mindre symtom än mig, ingen huvudvärk, inget halsont och ingen hosta, men känner sig sjuk, framförallt trött och blir lätt andfådd vid ansträngning.
Dessutom är det segare för henne än för mig. Tror hon är inne på sin 10e dag som sjuk nu, och dom sista dagarna blir det varken bättre eller sämre.
Men som sagt, väldigt lindrigt för både mig och min fru (båda mellan 35-40 år).
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Har en kollega som bara är 29 år, han hade ungefär som jag en dag med feber. Men han är fortfarande trött snart en månad. Jag är 11 år äldre så ålder är inte alltid en faktor.

Har en krögare där jag är stammis som fick åka in till intensiven pga dålig syresättning, 45 år
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Sådär, nu är hemtestet gjort och lämnas in av sambon om någon timma. Sörmland verkar fortfarande klara att kontrollera dom flesta proven inom 24h.
Fanns även ett provkitt för samhällsviktig funktion, min yrkeskår ska infalla där enligt regeringen, men tydligen inte enligt region sörmland när man kollade dom specade yrkena.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Efter 22h kom svaret på provet som visar negativt, alltså ingen pågående sjukdom med covid.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Efter 22h kom svaret på provet som visar negativt, alltså ingen pågående sjukdom med covid.
I det här läget är det svårt att veta om man ska gratulera eller beklaga till ett neg test. Känns mer eller mindre oundvikligt att alla får det och kanske är det bättre att ha det avklarat...?
 
Känner lite samma sak, och med tanke på att jag jobbar med covid personer varje dag så bör jag antingen redan haft det, eller så kommer jag att få det
 
harry73
Började hosta torsdag förra veckan, åkte hem tidigare från jobbet och tog en test redan dagen efter.
Nu kom testet som var positivt.

Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
optimum och 3 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Började hosta torsdag förra veckan, åkte hem tidigare från jobbet och tog en test redan dagen efter.
Nu kom testet som var positivt.

Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
Krya på dig!
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Började hosta torsdag förra veckan, åkte hem tidigare från jobbet och tog en test redan dagen efter.
Nu kom testet som var positivt.

Sjukdomsförlopp:
Torsdag: Hosta
Fredag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen
Lördag: Feber, hosta, huvudvärk, trötthet, träningsvärk i benen, värk i huden över bålen
Söndag och måndag: Samma symptom, men allt började avta igen
tisdag och onsdag (idag): I princip feberfri, men lite förhöjd temperatur och en rå känsla i halsen.
Under normala omständigheter hade jag börjat åka till jobbet igen igår eller idag. Nu fortsätter jag såklart jobba hemifrån så mycket det går.
Tur i oturen du slapp mista smaksinnet iaf, jag är fortfarande inte helt återställd.
 
  • Gilla
  • Wow
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
optimum
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tur i oturen du slapp mista smaksinnet iaf, jag är fortfarande inte helt återställd.
Man bör inte ropa hej.
Har kollega som blev sjuk och vecka 2 försvann lukt och smaksinne totalt men kom tillbaka sedan igen.
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Man bör inte ropa hej.
Har kollega som blev sjuk och vecka 2 försvann lukt och smaksinne totalt men kom tillbaka sedan igen.
Sant alla har olika sjukdomsförlopp jag var ju bara sjuk i feber en dag. En tisdag, förlorade smaken på fredagen. Kände mig sliten länge dock
 
BirgitS
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Håller du på med luktträning?
Det verkar hjälpa en hel del. [länk]
Jo det gör jag. Doftar på allt och alla :)
Idag kände jag faktiskt doften av tryffeln i maten, det gjorde jag inte för någon vecka sedan så det går framåt. :)
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.