Jag öppnar en gammal tråd medvetet då ni som skrev här nu har haft era Cosa monterade några år.
Jag har Cosa 30 monterat vertikalt i några trappsteg sedan 2 år, fungerar hur bra som helst.
Nu ska vi bygga ett tralldäck, och jag vill sätta decklights i trallen, alltså horisontellt monterade och peka uppåt. Funderar då på Cosa 30 eller 45.
Kollar man montageanvisningen på Cosa så blir jag inte klok på om dom tål det eller inte. Många decklights är ju specade IP67, och Cosa IP44. Dock ska ju IP44 räcka för att uppfylla kraven. Hittar ej heller något om ifall dom tål att någon går på dom osv. Finns ju alltid en risk att nån går, eller i värsta fall någon möbel hamnar på eller så av misstag.
Hittar ej heller info om ifall detta är något som skiljer mellan Cosa 30/45.
Vad är er erfarenhet?
Tack