Hej, har lite funderingar gällande min corroventa. Dessa tre bilder visa rf, grader och antal timmar. Maskinen installerades 22-05-25. Som ni ser på staplarna så är rf och grader under 6 månader (6 staplar) medans staplarna gällande timmarna endast är tre? Vet någon hur det kommer sig? Också undrar jag vilken värme och rf ni har på era. Jag har ett hus med krypgrund. Boytan är 155 kvm.
Ni får rätta mig om det är fel forum
Ni får rätta mig om det är fel forum
Hej!S Sixtenbp skrev:Hej, har lite funderingar gällande min corroventa. Dessa tre bilder visa rf, grader och antal timmar. Maskinen installerades 22-05-25. Som ni ser på staplarna så är rf och grader under 6 månader (6 staplar) medans staplarna gällande timmarna endast är tre? Vet någon hur det kommer sig? Också undrar jag vilken värme och rf ni har på era. Jag har ett hus med krypgrund. Boytan är 155 kvm.
Ni får rätta mig om det är fel forum![]()
Har börjat titta få detta iom att det drar en hel del kW per dag. Funderar på att sätta nya värden då orginal verkar vara med lite överdriven.
Ang. Dina tim staplar kanske det är att den inte avfuktat så mycket dom sista månaderna?
Produkter som diskuteras: "avfuktat"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Mnoxen skrev:
Jag har min på fast. %RF börsvärde 65% -4%
Installerades av Anticimex. Kanske borde ha som dig. Antar att du har plast i grunden?
Vår är installerad av Anticimex med.S Sixtenbp skrev:
Mögelindex ska vara energisnålare iom att högre fuktighet tillåts när det blir kallare.
Men som du ser är vår temp som minst 10 och du verkar ha 15.
Jag har inte tittat ännu på vad man kan göra för inställningar, men dom måste ju vara temp beroende isf, då kankse jag kan ha 75% vid 10-20+°
Det är plast ja, men det finns lite jag ska kontrollera vid ork. Känna om det drar någonstans, sprickor, ventiler som är igensa etc. Kolla om det syns något ljus om ficklampan är av. Kolla plasten, att den täcker ordentligt vid kanter etc.Mnoxen skrev:
Vår är installerad av Anticimex med.
Mögelindex ska vara energisnålare iom att högre fuktighet tillåts när det blir kallare.
Men som du ser är vår temp som minst 10 och du verkar ha 15.
Jag har inte tittat ännu på vad man kan göra för inställningar, men dom måste ju vara temp beroende isf, då kankse jag kan ha 75% vid 10-20+°
Även munstycken ska riktas mot hörn och vrår. Ej mot sensorn. Det ska även vara ett snitt i slangen som går ut så kondens kan rinna ut och inte in i maskinen, sen är den ganska krökt vilket inte är så bra
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden