Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
pacman42 pacman42 skrev:
Om det inte är frun eller sonen som dragit hem detta från skolan så har jag blivit smittad på matvaruaffären...
Fru och son är det nästan garanterat eller annan person du har pratat med ansikte mot ansikte med utan distans/en längre period.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Fru och son är det nästan garanterat eller annan person du har pratat med ansikte mot ansikte med utan distans/en längre period.
Det senare har inte skett, så då är det troligtvis symtomfri smitta från fru eller son då. Matvaruaffären har utcheckning och den andra affären jag varit på har plexiglasskiva som skydd. Har inte stannat och pratat med någon alls.
 
Staffans2000
Ulltand Ulltand skrev:
Socialminister Lena Hallengren (S) anser dock inte att Sverige har en sämre beredskap än många andra länder."" // SvD
Men då så! Det finns andra länder som misskött sig lika mycket som våra politiker. Det var lugnande!

Staffan
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men då så! Det finns andra länder som misskött sig lika mycket som våra politiker. Det var lugnande!

Staffan
Det gör ju framförallt att allting blir så mycket bättre här!

Dårhusen borde återinföras, det är ingen bra ide att de svagsinta förvaras i regeringskansliet och riksdagen.
 
  • Gilla
  • Haha
Ulltand och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
pacman42 pacman42 skrev:
Det senare har inte skett, så då är det troligtvis symtomfri smitta från fru eller son då. Matvaruaffären har utcheckning och den andra affären jag varit på har plexiglasskiva som skydd. Har inte stannat och pratat med någon alls.
Men aerosolerna simmar omkring i luften länge. Det är nog bara Sverige, Vitrysslan och Brasilien som inte fattar det.

I min vilda ungdom, hade jag min bil i ett STORT garage tillsammans med ett trettiotal andra. Garaget var nog på tusen kvadrat. I ena änden lackades en bil gul. Dagen efter märkte vi att samtliga bilar fått pyttesmå gula färgprickar. Även de längst bort.

Detta känner naturligtvis väskan till. Så varför ljuger han?

Staffan
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
P
MultiMan MultiMan skrev:
@pacman42 Jag hade en diffus sjukdomsperiod för ca två månader sedan, likt din med varierande frossa, väldigt underliga magproblem olikt andra jag upplevt, lungpåverkan (men bara märkbar under 2 dagar), huvudvärk (som jag aldrig brukar ha) men blev aldrig riktigt sjuk och det gick över så omöjligt att veta vad det var utan test. Nu har delar av det återkommit igen sedan 3-4 dagar, så vem vet vad som pågår. Lite läskigt faktiskt. Vaknade med fläckvis vita fingrar och tår igår morse, något jag normalt sett inte heller har problem med och inget jag fick i första vändan.

Jag har ju varit mycket försiktig hela tiden så om jag fått i mig SARS-Cov2 så är det troligen i låga doser, kanske därför jag inte blivit sjukare? Om det nu är det.
Vad hade du för lungpåverkan? Typ lufthunger /svårt att dra djupa andetag?
 
Möbius skrev:
Vad hade du för lungpåverkan? Typ lufthunger /svårt att dra djupa andetag?
För min del bara svårt att omsätta andningen till syre i blodet. Inga problem om jag inte tar ett par snabba steg.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
T
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men aerosolerna simmar omkring i luften länge. Det är nog bara Sverige, Vitrysslan och Brasilien som inte fattar det.

I min vilda ungdom, hade jag min bil i ett STORT garage tillsammans med ett trettiotal andra. Garaget var nog på tusen kvadrat. I ena änden lackades en bil gul. Dagen efter märkte vi att samtliga bilar fått pyttesmå gula färgprickar. Även de längst bort.

Detta känner naturligtvis väskan till. Så varför ljuger han?

Staffan
Har du någon källa på att coronaviruset sprider sig på samma sätt som gul billack?

Väskan?
 
T tanaris skrev:
Har du någon källa på att coronaviruset sprider sig på samma sätt som gul billack?

Väskan?
Vätskan skulle jag tro. Nog agerar aerosolerna så alltid. Det innebär inte att de är kraftigt smittsamma på längre avstånd. Koncentrationen är avgörande för om du blir sjuk.
 
Staffans2000
T tanaris skrev:
Har du någon källa på att coronaviruset sprider sig på samma sätt som gul billack?

Väskan?
Inte annan, än att det vore helt oresonligt att tro att små vattendroppar beter sig på ett annat sätt.
"Väskan" Anders Tegnell. Det trodde jag blivit ett allmänt smeknamn på honom. Källa: Bh Humorhörnan. Samt hört det "på stan".

Staffan
 
MultiMan
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Inte annan, än att det vore helt oresonligt att tro att små vattendroppar beter sig på ett annat sätt.
"Väskan" Anders Tegnell. Det trodde jag blivit ett allmänt smeknamn på honom. Källa: Bh Humorhörnan. Samt hört det "på stan".

Staffan
Brukar han använda bögslunga, eller vadå (inte tittat)? :crysmile:
 
Staffans2000
pacman42 pacman42 skrev:
Vätskan skulle jag tro. Nog agerar aerosolerna så alltid. Det innebär inte att de är kraftigt smittsamma på längre avstånd. Koncentrationen är avgörande för om du blir sjuk.
Det kanske det inte innebär alltid. Men under olyckliga omständigheter kan ett kluster av illbattingar färdas långt. Det går inte att utesluta.
Vi har lag på att använda bilbälten, enligt försiktighetsprincipen. Det tycker jag är bra. Trots att jag aldrig träffat någon som haft nytta av bältena. Likväl använder jag det alltid. Men när det gäller munskydd som kan skydda mot en sjukdom, som i sin värsta variant får oss att drunkna, när våra lungor blir som blöta disktrasor. Då gäller plötsligt inte försiktighetsprincipen längre. Då är det tyckande och spekulationer som styr. Är det någon som ser logiken i det?

Staffan
 
  • Gilla
Alebaleportocale och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
MultiMan MultiMan skrev:
Brukar han använda bögslunga, eller vadå (inte tittat)? :crysmile:
Haha. Du menar liten handväska med lång axelrem? Väldigt roligt namn iallafall.
Nej. Han ser ut som en väska i ansiktet. Jag skall leta upp den bilden. Återkommer.
 
MultiMan
Möbius skrev:
Vad hade du för lungpåverkan? Typ lufthunger /svårt att dra djupa andetag?
Svårt med djupa andetag, smärtor långt ner i bröstkorgen. Ungefär som när jag fick lunginflammation av säsongsinfluensan 2015/2016 och som sedan gjort att jag vaccinerar mig varje år.
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
optimum
  • Wow
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.