2 359 683 läst ·
32 467 svar
2360k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det senare har inte skett, så då är det troligtvis symtomfri smitta från fru eller son då. Matvaruaffären har utcheckning och den andra affären jag varit på har plexiglasskiva som skydd. Har inte stannat och pratat med någon alls.Claes Sörmland skrev:
Men aerosolerna simmar omkring i luften länge. Det är nog bara Sverige, Vitrysslan och Brasilien som inte fattar det.pacman42 skrev:
I min vilda ungdom, hade jag min bil i ett STORT garage tillsammans med ett trettiotal andra. Garaget var nog på tusen kvadrat. I ena änden lackades en bil gul. Dagen efter märkte vi att samtliga bilar fått pyttesmå gula färgprickar. Även de längst bort.
Detta känner naturligtvis väskan till. Så varför ljuger han?
Staffan
Vad hade du för lungpåverkan? Typ lufthunger /svårt att dra djupa andetag?MultiMan skrev:
@pacman42 Jag hade en diffus sjukdomsperiod för ca två månader sedan, likt din med varierande frossa, väldigt underliga magproblem olikt andra jag upplevt, lungpåverkan (men bara märkbar under 2 dagar), huvudvärk (som jag aldrig brukar ha) men blev aldrig riktigt sjuk och det gick över så omöjligt att veta vad det var utan test. Nu har delar av det återkommit igen sedan 3-4 dagar, så vem vet vad som pågår. Lite läskigt faktiskt. Vaknade med fläckvis vita fingrar och tår igår morse, något jag normalt sett inte heller har problem med och inget jag fick i första vändan.
Jag har ju varit mycket försiktig hela tiden så om jag fått i mig SARS-Cov2 så är det troligen i låga doser, kanske därför jag inte blivit sjukare? Om det nu är det.
Har du någon källa på att coronaviruset sprider sig på samma sätt som gul billack?Staffan2000 skrev:
Men aerosolerna simmar omkring i luften länge. Det är nog bara Sverige, Vitrysslan och Brasilien som inte fattar det.
I min vilda ungdom, hade jag min bil i ett STORT garage tillsammans med ett trettiotal andra. Garaget var nog på tusen kvadrat. I ena änden lackades en bil gul. Dagen efter märkte vi att samtliga bilar fått pyttesmå gula färgprickar. Även de längst bort.
Detta känner naturligtvis väskan till. Så varför ljuger han?
Staffan
Väskan?
Inte annan, än att det vore helt oresonligt att tro att små vattendroppar beter sig på ett annat sätt.T tanaris skrev:
"Väskan" Anders Tegnell. Det trodde jag blivit ett allmänt smeknamn på honom. Källa: Bh Humorhörnan. Samt hört det "på stan".
Staffan
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 842 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 842 inlägg
Brukar han använda bögslunga, eller vadå (inte tittat)?Staffan2000 skrev:
Det kanske det inte innebär alltid. Men under olyckliga omständigheter kan ett kluster av illbattingar färdas långt. Det går inte att utesluta.pacman42 skrev:
Vi har lag på att använda bilbälten, enligt försiktighetsprincipen. Det tycker jag är bra. Trots att jag aldrig träffat någon som haft nytta av bältena. Likväl använder jag det alltid. Men när det gäller munskydd som kan skydda mot en sjukdom, som i sin värsta variant får oss att drunkna, när våra lungor blir som blöta disktrasor. Då gäller plötsligt inte försiktighetsprincipen längre. Då är det tyckande och spekulationer som styr. Är det någon som ser logiken i det?
Staffan
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 842 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 842 inlägg
Otrevligheterna verkar vara många av detta vidriga virus.
Förutom skador på lungorna och blodproppar så kan det tydligen ge sig på hjärnstammen.
"Professor: Risk för hjärnskador hos coronapatienter"
"Han menar att andningsproblem som många coronapatienter drabbas av inte bara har med lungorna att göra, utan kan häröra från en hjärninflammation"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRVAa8/professor-risk-for-hjarnskador-hos-coronapatienter
Förutom skador på lungorna och blodproppar så kan det tydligen ge sig på hjärnstammen.
"Professor: Risk för hjärnskador hos coronapatienter"
"Han menar att andningsproblem som många coronapatienter drabbas av inte bara har med lungorna att göra, utan kan häröra från en hjärninflammation"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRVAa8/professor-risk-for-hjarnskador-hos-coronapatienter