2 358 579 läst ·
32 467 svar
2359k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Däremot tar personalen på de äldres skor, och stoppar sina fingrar (om inte i, så) på näsan (på de äldre).BirgitS skrev:
Jag tror både det ena hamnar här och där och för med sig både det ena och det andra hit och dit.
Ett mycket stort problem är all naivitet vad gäller tron om hur saker och ting sköts inom både vården, men även överallt ute i samhället, egentligen.optimum skrev:
Människor är långt ifrån robotar och till och med den mest noggranna kan göra misstag.
Men så har vi den vanligaste typen som är långt ifrån så noggrann som man kan vara som människa. Dessa personer är slarviga med både det ena och det andra.
Ja, föreskrifterna säger att man skall göra si och man skall göra så. Och en programmerad robot hade gjort det där perfekt. Men nu är det inte robotar som vi pratar om utan människor, och de gör allt för många misstag.
Vissa har mycket svårt för att förstå detta.
Som strumpor då?pacman42 skrev:
Eller byts även strumporna när vårdarna byter skor.
Nja... Jag är lite besviken.
För att man skall smittas av droppsmitta från en strumpa så krävs en hel del otur. Strumpor suger upp vätskor och eventuell sekundär smitta blir därför bara en väldigt liten bråkdel av originalmängden. Det är pga detta som man anser att det behöver vara blanka ytor för att smitta skall kunna spridas några längre stunder, samt att det måste vara relativt kallt så att avdunstning av vätskan går långsamt.Igen skrev:
Med skrovliga ytor blir kontakten vid sekundär smitta väldigt liten (liten kontaktyta), så samma sak gäller där, men av delvis andra orsaker.
Nån stans måste man dra gränsen ändå. Kostnaderna för sjukvården har ökat snabbt i många år, det var en ohållbar utveckling. Vi kan inte spendera alla våra skattepengar på vård. Det måste bli lite över till skola, bidrag etc.optimum skrev:
”Man anser”. Det är den nivån många inte kan ta till sig. De har ingen aning om nivåer, bara skriver, uppviglar och bråkar.pacman42 skrev:
För att man skall smittas av droppsmitta från en strumpa så krävs en hel del otur. Strumpor suger upp vätskor och eventuell sekundär smitta blir därför bara en väldigt liten bråkdel av originalmängden. Det är pga detta som man anser att det behöver vara blanka ytor för att smitta skall kunna spridas några längre stunder, samt att det måste vara relativt kallt så att avdunstning av vätskan går långsamt.
Med skrovliga ytor blir kontakten vid sekundär smitta väldigt liten (liten kontaktyta), så samma sak gäller där, men av delvis andra orsaker.
Den här coronavarianten är ganska ny och man är förvånad över att den ens finns i spermier och avföring.
Det märkte vi sedan länge i djurvården. Vissa av oss kan hygien
Och där slutar jag med att förklara hur det hänger ihop.Igen skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
En undersökning i Söderköpings kommun visade att hygienrutinerna följdes till bara 19%. Jag har presenterat en länk tidigare i tråden.tompax skrev:
Ett mycket stort problem är all naivitet vad gäller tron om hur saker och ting sköts inom både vården, men även överallt ute i samhället, egentligen.
Människor är långt ifrån robotar och till och med den mest noggranna kan göra misstag.
Men så har vi den vanligaste typen som är långt ifrån så noggrann som man kan vara som människa. Dessa personer är slarviga med både det ena och det andra.
Ja, föreskrifterna säger att man skall göra si och man skall göra så. Och en programmerad robot hade gjort det där perfekt. Men nu är det inte robotar som vi pratar om utan människor, och de gör allt för många misstag.
Vissa har mycket svårt för att förstå detta.
Ok, nä för du skrev "Jaha nu är vi värst i klassen med antal döda per capita senaste 7 dagarna." och tänkte att du menade att vi har legat värst nu i 7 dagar.N Nybergzzz skrev:
Men du menar alltså att snittet för de 7 senaste dagarna är det värsta snittet per capita i världen?
Hur kan man se den statistiken förresten? Hade varit intressant att se.
Redigerat:
