2 356 896 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Nu handlade detta inte om mig utan generellt, jag har inte rest något.B b8q skrev:
Men ja, jag har inte uppfattat det på det viset. Men et spelar mindre roll då jag som sagt inte rest.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Resor som tar mer än 1-2 timmar.Darling McFluff skrev:
Det finns inte, och har inte heller funnits något förbud mot resor. Men ju större sfär av människor du rör dig i, desto större risk utsätter du dina medmänniskor för. Så visa ansvar och minimera risken att du sprider smitta.
Stanna hemma på semestern.
Island ligger väll på 0.003% inte 0.56%?harry73 skrev:
Tänk så olika vi är. Jag har åkt till landet i 20 år, även fast det aldrig var riktigt nödvändigt. I år stannar jag hemma.optimum skrev:
Jag har de senaste månaderna fått lära mig att det förmodligen inte var nödvändigt att jag åkte till jobbet de senaste åren. Jag hade kunnat sitta hemma och jobba.
Det är bra att vi är olika.Nyfniken skrev:
Du får gärna stanna hemma om du så önskar.
Jag kommer resa dit jag anser mig det vara lämpligt och är inom råden vi fått. Tack.
Mycket viktigt att vi inte smittar andra och det bästa rådet då är att själv inte bli smittad för som osmittad kan man inte smitta andra.
Social distans med lite extra, hög nivå på hygien och inte föra smittan vidare genom att vara oförsiktig med vad man tar i.
Går åt rätt så mycket tvål och handsprit nu. Även daglig rutin på jobbet att desinficera de saker på skrivbordet, handtag mm som man tar i. Jo jag är kanske extrem med hygienen nu men har gett mig katten på att inte smittas eller smitta andra.
Jag skrev onödiga och du sker nödvändiga.
mvh
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Är en jobbresa onödig?
Nu vet jag inte hur du räknade men Island hade 10 dödsfall och 1800 smittade (efter väldigt många tester) så 0.56% av alla smittade dog.Nefrums skrev:
I New York räknade vi antal döda som andel av hela befolkningen, och konstaterade att dödligheten inte kunde bli lägre än så eftersom troligtvis inte hela befolkningen är smittade borde dödligheten vara högre, och då är 0.14 eller 0 27% en undergräns.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Ett typiskt sätt att förespegla en klock-kurva med tendens nedåt när så inte är fallet. FHM tappar i trovärdighet.BirgitS skrev:
Antalet avlidna som rapporterades in mellan 11.30 igår och 11.30 idag var 147 stycken, men de hade avlidit under flera olika dagar, en del redan för en vecka sen eller så. Stapeldiagrammet är uppdaterat sen klockan 14 med de 147 men då för de dagar de faktiskt avled. Om man jämför stapeldiagrammen flera dagar i följd så kan man se hur gamla staplar hoppar upp lite efter några dagar.