2 357 005 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/förslaget-inga-evenemang-med-fler-än-500-besökare-1.25224161Snigla skrev:
FHM kommer med en hemställan om stopp för evenemang med mer än 500 personer.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 609 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 609 inlägg
Du förstår mycket väl att jag inte menar att vi ska offra massa människor pga bekvämlighet.Martin_B skrev:
Svetsar de på min dörr så sätter de jävlarna bara eld på mitt hus - jag har trädörrar
Nä men allvarligt. Menar du att det är bättre att våra cancersjuka (även de som kan botas) dör, samt att våra äldre dör, samt att vi får en total samhällskollaps med en lång återhämtning som kan ta år (rent ekonomiskt), än att ta i lite som Kina?
Eller är du beredd att offra alla dessa liv, återigen många unga cancersjuka (och andra sjuka) som det trots allt finns hopp för i övrigt, samt utöver dessa våra äldre? Med en dödsandel på kanske 10%?
Enbart för att få fortsätta ha det lite mer bekvämt ett litet tag till?
Men det betyder inte att vi måste göra som i Kina med deras överbrutala metoder. Hur bra är det att tvångshämta personer och skicka in dom i överfulla uppsamlingsläger. Har du sett bilderna från dessa läger, man blandar smittade och friska vilt, folk ligger och dör på golvet mittibland dom som kanske bara har en vanlig förkylning?
Mina damer och herrar!
+ 131 smittade HITTILLS idag, och dygnet är långt ifrån slut.
Nu drar det iväg åt helvete... håll i er nu!
Vården kommer att börja kollapsa framåt helgen. Nästa vecka kommer det att börja komma rapporter om vårdkollaps.
Veckan efter kommer många ha slutat intuberas p.g.a brist på utrustning.
Det är min preliminära prognos.
Enligt Tegnells prognos så borde vi ha varit nere i ett 10, kanske 20-tal smittade om dagen nu
WoW
+ 131 smittade HITTILLS idag, och dygnet är långt ifrån slut.
Nu drar det iväg åt helvete... håll i er nu!
Vården kommer att börja kollapsa framåt helgen. Nästa vecka kommer det att börja komma rapporter om vårdkollaps.
Veckan efter kommer många ha slutat intuberas p.g.a brist på utrustning.
Det är min preliminära prognos.
Enligt Tegnells prognos så borde vi ha varit nere i ett 10, kanske 20-tal smittade om dagen nu
Har vi dragit ner på sjukvården? Vardå? Hur?T Thomas' skrev:
Jobbar själv inom regionen och här har inte dragits ner något så länge jag kan minnas, mer pengar än någonsin läggs på vård. Vi har en regionskatt på knappt 12%, så länge vi växer i landet med fler som betalar skatt så ökar vi våran budget.
Blanda inte ihop vårdplatser med vård, man har i dag färre vårdplatser på grund av förbättrad vård där man inte i lika stor utsträckning behöver läggas in på avdelning, ökad dagkirurgi o s v.
Snigla skrev:
Min arbetsgivare har ställt in alla massmöten (20+ personer).Martin_B skrev:
Bara det att föreslå evenemang med över 500 pers är ju ren idioti. Ställ in ALLT! NU!
Skolan kommer idioterna att hålla öppna. Det kommer att spridas där med. Föräldrar hämtar och lämnar barnen osv.
Ta bort skolplikten under den här perioden och stäng ner skolor så fort det närmar sig.
Alltså, jag lovar er. Det kommer bli ett totalt jävla kaos inom vården, ett kaos som ingen har sett förut. Nu har vi även problemet med stora familjer där man kommer med hela tjocka släkten för att att övertala läkare osv. Tänk när det kommer till att läkare får börja selektera vilka de skall intubera eftersom det både kommer saknas utrusning, plats och personal? Det kommer bli ett krigsliknande tillstånd där sjukhusen kommer att behöva ha polis på plats. Det sker ju i princip redan "idag" titt som tätt på sina håll där man måste ha vakter på akutmottagningar osv.
Nä, detta barkar åt helvete. Sanna mina ord.
Ännu har inte Bandyfinalerna i Uppsala ställts in. En tidsfråga?