2 357 403 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
När du har läst den får du gärna förklara rimligheten i att antalet personer som behöver intensivvård ska öka från dagens stabila nivå runt 500 personer till 10 000-30 000 på två veckor. Om du inte har någon bra förklaring till den utvecklingen så förstår jag inte varför du länkar till en sån rapport över huvud taget och uppmanar dig (än en gång) att sluta sprida helt felaktig och vilseledande information.L Lars48 skrev:
Även forskare kan killgissa!L Lars48 skrev:Svensk publicerad vetenskaplig artikel uppskattar 96000 dödsfall. Om FHM ändrar sig och inför hårdare restriktioner då kan dödstalet reduceras markant med upp till 50%.
Findings: Our model for Sweden shows that, under conservative epidemiological parameter estimates, the current Swedish public-health strategy will result in a peak intensive-care load in May that exceeds pre-pandemic capacity by over 40-fold, with a median mortality of 96,000 (95% CI 52,000 to 183,000). The most stringent public-health measures examined are predicted to reduce mortality by approximately three-fold. Intensive-care load at the peak could be reduced by over two-fold with a shorter period at peak pandemic capacity.
[länk]
Nu har jag läst artikeln och jag tror att du har tolkat fel både graferna och metoderna. Läs igenom det en gång till är min rekommendation. Artikeln rekommenderar stark striktare restriktioner.T tanaris skrev:
Om du kallar en vetenskaplig artikel för felaktig och vilseledande information då vet jag faktiskt inte vad jag ska säga till dig !useless skrev:
När du har läst den får du gärna förklara rimligheten i att antalet personer som behöver intensivvård ska öka från dagens stabila nivå runt 500 personer till 10 000-30 000 på två veckor. Om du inte har någon bra förklaring till den utvecklingen så förstår jag inte varför du länkar till en sån rapport över huvud taget och uppmanar dig (än en gång) att sluta sprida helt felaktig och vilseledande information.
Nu ska vi inte vara så negativa, Jag tror faktsikt att han kan komma med ännu värre bottennapp innan veckans slut!useless skrev:
Läste i nån blaska häromdagen att vi kan räkna med att Ryssland och Kina kommer göra allt för att slå tvivel och sprida desinformation inom närmsta tiden. Allt för att destabilisera, men de måste väl ha bättre agenter än så?
Jag har skummat artikelen (ligger nära mitt ämnesområde) och den är inte helt klart skriven Vad jag framförallt saknar är en beskrivning av hur den individuella smittsamhetens varierar med symtomatiska / ickesymtomatiska infektioner, samt en klargörande varför de anser att individer kommer vara smittsamma en dag på arbete/skola innan de isolerar sig i hemmet. Små fel i dessa parametrar skulle kunna leda väldigt fel....L Lars48 skrev:Svensk publicerad vetenskaplig artikel uppskattar 96000 dödsfall. Om FHM ändrar sig och inför hårdare restriktioner då kan dödstalet reduceras markant med upp till 50%.
Findings: Our model for Sweden shows that, under conservative epidemiological parameter estimates, the current Swedish public-health strategy will result in a peak intensive-care load in May that exceeds pre-pandemic capacity by over 40-fold, with a median mortality of 96,000 (95% CI 52,000 to 183,000). The most stringent public-health measures examined are predicted to reduce mortality by approximately three-fold. Intensive-care load at the peak could be reduced by over two-fold with a shorter period at peak pandemic capacity.
[länk]
Har du koll på vilka mänfder som finns i förhållande till de mest kritiska behovet?H hapazard skrev:
Det kanske tom räcker
innan vi har skalat upp och fler lab producerar. En sak är säker det som tidigare tog många år går nu i rekordfart
Egentligen borde vi fråga FHM. Gör de bara sitt jobba borde de har viss koll på detta.
I dina ögon alla som visar hur felaktig FHM är kan vars ryska spioner inkl de som har skrivit artikeln.J Jocke Best skrev:Nu ska vi inte vara så negativa, Jag tror faktsikt att han kan komma med ännu värre bottennapp innan veckans slut!
Läste i nån blaska häromdagen att vi kan räkna med att Ryssland och Kina kommer göra allt för att slå tvivel och sprida desinformation inom närmsta tiden. Allt för att destabilisera, men de måste väl ha bättre agenter än så?
Tänk om !
