2 359 468 läst ·
32 467 svar
2359k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag läste liknande rykten, men de svenska testerna som visade 2,5% aktivt sjuka visade ju på en liknande spridning. Och liknande dödstal. Jag tror nog att de tyska siffrorna är i rätt härad även om det finns viss felrapportering.N Nybergzzz skrev:
Särskilt med en smitta som är asymptomatisk och där man inte har skyddsutrustning för all personal i äldrevården. Visir, gummihandskar och ansiktsmask hade minskat smittspridningen.Sjöhästen skrev:
https://omni.se/studier-vackor-fragor-om-immunitet-efter-covid-19/a/vQ7bJVpacman42 skrev:
Ja men då har vi långt kvar t 82.5% hur ska detta sluta..
Var väl som med alla andra länder. Vi tog de ej på allvar ifrån början. Vet att mina äldre släktingar levde som vanligt tills för 2 veckor sedan.pacman42 skrev:
2,5% aktivt sjuka i Sverige innebar att man då hade närmare 5% som haft sjukdomen. Man misstänker att någonstans 5-10% I Stockholm redan har/haft viruset.N Nybergzzz skrev:
82% för flockimmunitet förutsätter att vi inte har distansering, att vi inte är duktiga på att tvätta händerna mm. Med bra regler som inte påverkar samhället alltför mycket bör vi klara oss med flockimmunitet på runt 35-40% (R i intervallet 1,5-1,7). Så utan folkmassor och med god handhygien, undvikande av kollektivtrafik och visst hemarbete så klarar vi oss till dess det finns ett vaccin och det med enbart 35-40% smittade.
Naturligtvis kommer vi att få en puckel med smitta nu och sedan en till i höst när man lättat lite på reglerna.
Jag tror att det inte blir publik på idrott och konserter förrän tidigast till jul. Möjligen en månad eller max två i sommar om allt går bra, men sedan stoppad publiken i september igen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronavirusetpacman42 skrev:
Enligt macron så är Frankrike långt ifrån immunitet. Väldigt liten minoritet har haft sjukdomen.
Mina äldre släktingar har suttit i karantän sedan det började bryta ut, det tvingade jag dem till. Släktingar handlar och sedan så kan de åka ut till stugan (för de som har) och roa sig. Men träffar folk det gör de inte då de är i riskgrupperna.N Nybergzzz skrev:
Ja de hoppas jag.pacman42 skrev:
2,5% aktivt sjuka i Sverige innebar att man då hade närmare 5% som haft sjukdomen. Man misstänker att någonstans 5-10% I Stockholm redan har/haft viruset.
82% för flockimmunitet förutsätter att vi inte har distansering, att vi inte är duktiga på att tvätta händerna mm. Med bra regler som inte påverkar samhället alltför mycket bör vi klara oss med flockimmunitet på runt 35-40% (R i intervallet 1,5-1,7). Så utan folkmassor och med god handhygien, undvikande av kollektivtrafik och visst hemarbete så klarar vi oss till dess det finns ett vaccin och det med enbart 35-40% smittade.
Naturligtvis kommer vi att få en puckel med smitta nu och sedan en till i höst när man lättat lite på reglerna.
Jag tror att det inte blir publik på idrott och konserter förrän tidigast till jul. Möjligen en månad eller max två i sommar om allt går bra, men sedan stoppad publiken i september igen.
Men klarar verkligen svensken av att hålla detta?
Man ser ju på nyheterna hur folk struntar i distansering framför allt de äldre?
Ja vaccin kan vi nog ej räkna med innan 2021.
Håller inte svensken reglerna så stryper Tegnell ytterligare. De har ju möjlighet att göra det nu.N Nybergzzz skrev: