2 358 035 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej hemma är det väl ingen idé att sprita händerna. Men vid besök i butiker mm så har jag alltid en liten flaska med mig.5 50procent skrev:
Började med det för över 15 år sedan då jag var en hel del i Kina samt våra årliga Thailandsresor men då mest för magsjuka och säsongsinfluensan.
Men hemma med vinterkräksjukan är det handtvätt som gäller då handsprit funkar dåligt på den typen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 821 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 821 inlägg
Jag menar snarast att använder man handsprit så sugs den in i gallerna pga väldigt låg ytspänning. Jag har sett och fått rengöra telefoner som spritats under lång tid. Alla öppningar med skydd blir fullständigt igenkladdade och mycket svåra att rengöra.5 50procent skrev:Jag torkar av skärmen å allt runtikring, det går ju att skölja av mobilen med. Men nej ska man vara petig så kommer man inte åt allt som sitter i varenda skrymsle. Å andra sidan så är det ju inte så att jag slickar in i högtalaren heller och det är ju inte där jag trycker med mina fingrar.
Sen tycker jag att det finns gränser, finns värre saker att vara orolig för än att man inte lyckas att döda vartenda viruspartikel på sin mobil.
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Jo jag har det med, men har haft det tidigare med emellanåt även om jag inte har använt det så strikt.optimum skrev:
Nej hemma är det väl ingen idé att sprita händerna. Men vid besök i butiker mm så har jag alltid en liten flaska med mig.
Började med det för över 15 år sedan då jag var en hel del i Kina samt våra årliga Thailandsresor men då mest för magsjuka och säsongsinfluensan.
Men hemma med vinterkräksjukan är det handtvätt som gäller då handsprit funkar dåligt på den typen.
Så jag gör som du gör, men kanske inte lika noga
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Ahh, du menade så, missuppfattade dig.MultiMan skrev:
Ja då är det ju korkat att använda sprit, å andra sidan funkar det om man bara är försiktig nog att inte trycka in det i högtalarhål m.m
Om/när man stänger grund- och förskolorna så kommer det att finnas en extra anledning att kryssa i på Försäkringskassans VAB-blankett.Rkarlsson skrev:
Jag tror om man drar in veckopengen då lyssnar de bättre. Det måste finnas konsekvenser.BirgitS skrev:
Vet ni va, jag har observerat att när jag har mask på mig och går och handlar då flyr folk ifrån mig. Det kan bero på att länge FHM har sagt att bara de smittade ska bära skyddsmask (vilket var iofs felaktigt).
Folk tror att jag är smittad och håller fast barnen så att de inte springer mot mig och håller avstånd. Vilket är väldigt bra !
Jag rekommenderar alla att antingen bära mask eller hänga den på halsen så att folk håller sig borta en bra bit. Fungerar utmärkt för mig.
Folk tror att jag är smittad och håller fast barnen så att de inte springer mot mig och håller avstånd. Vilket är väldigt bra !
Jag rekommenderar alla att antingen bära mask eller hänga den på halsen så att folk håller sig borta en bra bit. Fungerar utmärkt för mig.
Det var diskussioner om att om man stänger grundskolor och förskolor då har detta ingen effekt på smittspridningen. Det har länkats till ett par artiklar som står som grund för det.
Jag påstår däremot att stängning av skolor begränsar smittspridningen. Folk frågade efter källa, helst vetenskaplig artikel av kvalitet.
Här kommer en
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.03.20028423v3
We further show that children are at similar risk of infection as the general population, though less likely to have severe symptoms; hence should be considered in analyses of transmission and control.
Jag påstår däremot att stängning av skolor begränsar smittspridningen. Folk frågade efter källa, helst vetenskaplig artikel av kvalitet.
Här kommer en
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.03.20028423v3
We further show that children are at similar risk of infection as the general population, though less likely to have severe symptoms; hence should be considered in analyses of transmission and control.
Du tar bara med en viss del av texten. Innan din text står de.L Lars48 skrev:Det var diskussioner om att om man stänger grundskolor och förskolor då har detta ingen effekt på smittspridningen. Det har länkats till ett par artiklar som står som grund för det.
Jag påstår däremot att stängning av skolor begränsar smittspridningen. Folk frågade efter källa, helst vetenskaplig artikel av kvalitet.
Här kommer en
[länk]
We further show that children are at similar risk of infection as the general population, though less likely to have severe symptoms; hence should be considered in analyses of transmission and control.
This work shows that heightened surveillance and isolation, particularly contact tracing, reduces the time cases are infectious in the community, thereby reducing R. Its overall impact, however, is uncertain and highly dependent on the number of asymptomatic cases
Himla tjat om att stänga skolor. Ungarna behöver utbildning, de är unga och tål C19 mycket bra. Deras föräldrar är också relativt unga och tål också viruset bra. Dessa grupper ska bli immuna så vi når någon form av flockimmunitet så fort som möjligt (dvs hålla ner puckeln så vården hinner med). Vi får dras med detta lång tid iallafall. Att stänga ner allt tills vaccin finns till alla är idiotiskt.
Smitta via skor... har ingen betydelse. Jag kan smittas likväl av reklambladet som kommer i brevlådan. Det finns många smittvägar, det är totalen av IVA behov som styr om någon smittväg behöver minskas. Alla ska kanske gå barfota ?!
Smitta via skor... har ingen betydelse. Jag kan smittas likväl av reklambladet som kommer i brevlådan. Det finns många smittvägar, det är totalen av IVA behov som styr om någon smittväg behöver minskas. Alla ska kanske gå barfota ?!
"Ingen reklam tack!" står det på min brevlåda, så jag slipper smittas den vägen i alla fall.L largab skrev:Himla tjat om att stänga skolor. Ungarna behöver utbildning, de är unga och tål C19 mycket bra. Deras föräldrar är också relativt unga och tål också viruset bra. Dessa grupper ska bli immuna så vi når någon form av flockimmunitet så fort som möjligt (dvs hålla ner puckeln så vården hinner med). Vi får dras med detta lång tid iallafall. Att stänga ner allt tills vaccin finns till alla är idiotiskt.
Smitta via skor... har ingen betydelse. Jag kan smittas likväl av reklambladet som kommer i brevlådan. Det finns många smittvägar, det är totalen av IVA behov som styr om någon smittväg behöver minskas. Alla ska kanske gå barfota ?!
