Status
Inte öppen för fler kommentarer.
U rindler skrev:
Vad är kopplingen mellan festen och Järva?
Antagligen så hölls festen i Järva?

MultiMan MultiMan skrev:
1. Nu kommer det där ordet "hysteri" upp igen. Sett det användas rätt många gånger i tråden. Tycker du verkligen att det är hysteri att inte blint lita på vad svenska staten säger? Att söka sanningen oavsett vilket land eller läger den kommer ifrån?

2.Du får gärna citera ett av mina inlägg där jag piskar och är hysterisk.

3.Aldrig sett @heimlaga skriva annat än genomtänkta och vettiga inlägg i forumet, oavsett om jag delar hans åsikter eller inte. Han är faktiskt en av de jag respekterar mest pga det.
1. Nej, sanning bör alltid sökas.
2. Har jag inte sett några.
3. Brukar vara vettigt men här tycker jag det drar mot konspirationsteorier.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
U
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
U rindler skrev:
Men står inget om det i artikeln. Bara att den hölls i en villa en förort till Sthlm. Och får man vara lite fördomsfull låter det inte som problematik med trångboddhet och utanförskap om man läser artikeln. [länk]
Personerna på bilderna och namngivningen av festarrangören ("Peter") antyder heller inte en fest i den somaliska gruppen.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
[media]
Kring 4 min.

Eller:

[länk]
Det är pinnar de handlar om. De analyserat antigener inte antikroppar. Det visar inte om personen varit smittad utan visar om personen är smittad just vid provtagnings tillfället.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Antagligen så hölls festen i Järva?
Omni.se länkar en betalartikel i DN. Jag kan bara läsa första raderna. Festen hölls i en villa står det. Finns inte många villor i Järva, mest hyresrätter. Lokal brukar det stå i tidningen nä något hänt på Järvafältet.
Gästerna kan iofs bott till stor del på Järvafältet. Någon med prenumereration som kan lösa artikeln och bringa klarhet i frågan?

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Claes Sörmland
L Lars48 skrev:
Det är pinnar de handlar om. De analyserat antigener inte antikroppar. Det visar inte om personen varit smittad utan visar om personen är smittad just vid provtagnings tillfället.
Ja FHM redogör tydligt för det under presskonferensen. De har analyserat närvaro av virusets arvsmassa med RT-PCR.

• Gilla
Lars48
  • Laddar…
Jag är ganska säker på att familjen haft covid-19 här hemma, skulle varit kul att veta det med säkerhet, då borde vi ju kunnat leva på som vanligt?

Jag hade feber 2-3 dagar, sedan trött i ungefär två veckor, jag kände hela tiden någonting vid bröstet, inget ont eller jobbigt men något... huvudvärk ibland, och hosta lätt en gång i timmen.

Dottern hade dunderbrakfeber i lördags, sov hela dagen, sen några dagar med trötthet, och sedan extremt illamående och och huvudvärk. Nu OK.

Vi brukar sällan va sjuka alls och på något sätt så känns det som man känner att något är annorlunda mot vanliga förkylningar, och influensa i sig brukar vi aldrig ha eller ens bli påverkade av.

Eller så är det bara jag jag som intalar mig att det är såhär. :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Vi har ju redan rätt många svåra fall av "Tegnells nyttiga idioter" i tråden, är det bättre? Det är en ren värderingsfråga men jag är intresserad av sanningen, oavsett om den råkar komma från Tegnell, Trump eller Putin vid ett givet tillfälle.
Jag håller med dig att folk som håller sig till den vetenskapliga sidan och lägger ut fakta om Coronaviruset kan bli trakasserad utan anledning. Folk som kritiserar FHMs linje kan bli stämplad som Putins spioner. Detta bara skapar dålig stämning och irritation. Det är grundlösa och värdelösa kommentarer som ingen har nytta av. Jag tror inte ens den som skriver såna kommentarer har själv någon nytta av det. Såna personer vill bara avreagera sig och det gör de på ett dåligt sätt.
Istället att hoppa på varann och hålla på med trakasserier, försök att höja diskussionsnivån genom att använda sig av fakta och vetenskapliga artiklar. Alla kan ha fel. Det är ingen stor sak att ha fel. Men det är en stor sak att vägra att bli rättad och fortsätta tro på sina felaktigheter.

• Gilla
  • Haha
tanaris och 3 till
  • Laddar…
Jo, tänk om alla kunde leva efter den devisen...:rolleyes:

• Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
försök att höja diskussionsnivån genom att använda sig av fakta och vetenskapliga artiklar.
Det är bra om man förstår innebörden i artiklarna och rapporterna man använder sig av.

• Gilla
johel572 och 12 till
  • Laddar…
Många bilar på väg norrut från Stockholm igår på dan, många säkert hem efter halvdag på jobbet men ett antal med välpackade bagageutrymme..
En annan håller sig hemma större delen av påsken förutom planerade jourpass på sjukan, men man får vara beredd på att kanske behöva rycka in extra om situationen kräver.

vad det gäller respiratorvård för personer över 80 med riskfaktorer, är det som jag förstått det så att det har visat sig att denna patientgrupp i stor utsträckning inte verkar klara att komma ur respen när det gäller just en covid-infektion. Har själv ingen vetenskaplig källa på detta utan vad jag hört från kollegor inom sjukvården berätta från sina respektive verksamhetsområden och erfarenheter så långt. Men tiden får väl utvisa detta när data kan sammanställas framöver.

U rindler skrev:
Vad är kopplingen mellan festen och Järva?
Många av de somalier på Järva som blev sjuka smittades vidare från dessa. Denna festen drog igång smittan i förorten och gjorde dessa överrepresenterade.

Om vi antar att en person på festen var smittad så lyckades denna smitta hela 46 personer.

MultiMan
useless useless skrev:
Det är bra om man förstår innebörden i artiklarna och rapporterna man använder sig av.
Riktigt lågt att direkt börja med nedvärderande insinuationer på inlägget du svarade på. Du kan väl helt enkelt inte låta bli men jag tycker synd om dig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.