2 356 694 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kurvan över nya registrerade fall ser ju i alla fall lite mer positiv ut?
(Källa www.c19.se, 200406)
Nej, jag litar inte på dig. Det har du verkligen inte gjort dig förtjänt av. Och med ett påstående om att två tredjedelar av de som intensivvårdas dör, så hade jag krävt bevis även från någon med större trovärdighet än dig.L Lars48 skrev:
Så vill du bättra på ditt förtroendekapital så letar du rätt på källan.
I en artikel i Lancet från Kina var det 50 patienter som lades in på IVA, varav 39 dog, dvs 78%. Men urvalet kan kanske inte sägas vara representativt. I Sverige har läkare sagt att "de allra flesta" som läggs in på IVA överlever.
Enligt The Guardian hade i slutet av mars 10% av de som intensivvårdats för covid dött i UK. Men majoriteten av dem var fortfarande under vård.
Enligt The Guardian hade i slutet av mars 10% av de som intensivvårdats för covid dött i UK. Men majoriteten av dem var fortfarande under vård.
De som nu idag redovisas som döda av covid-19 verkar ha smittats för ca 2-3 veckor sedan.
Vi hade då en kraftig ökning av smittade och troligen kommer antalet död följa den ökningen.
Se grafen nedan så kan man nog förutsäga hur utvecklingen av döda kommer se ut.
Vi hade då en kraftig ökning av smittade och troligen kommer antalet död följa den ökningen.
Se grafen nedan så kan man nog förutsäga hur utvecklingen av döda kommer se ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle säga att hur många som dör av de som intensivvårdas kan variera i olika länder beroende på vilka kriterier man har för att låta folk få intensivvård.R RoAd skrev:
Enligt en källa som länkats till tidigare i tråden är ett av kriterierna i Sverige att man ska kunna leva minst ett år efter behandlingen. Om man t.ex. skulle flytta fram den gränsen till 5 år så borde det rimligtvis innebära att de då som får vård har större chans att överleva vilket i sin tur borde innebära att man får färre dödsfall i intensivvården.
Med andra ord så har man tillgång till många intensivvårdsplatser och därmed kan sänka kraven på patienten för att få en plats så stiger dödstalen inom intensivvården men de kanske sjunker totalt.
Ett exempel på detta trams:BirgitS skrev:
”MSB satsar 10 miljoner på att undersöka hur ”genusgrundade normer och maktrelationer” påverkar aktörer i en samhällskris. Det är bara toppen av det genusvetenskapliga isberget. Medan samhällets skydd och beredskap är minst sagt eftersatt, lägger MSB stora mängder energi på normkritik och genusteori.”
https://timbro.se/smedjan/myndigheten-samhallsskydd-beredskap-och-normkritik/
Det tror jag inte stämmer. Det är ett kriterium ifall man tvingas välja. Så länge det finns lediga platser är kriterierna att man bedöms ha hjälp av intensivvård samt att man bedöms överleva själva behandlingen.T TAR12 skrev: