Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Jag skulle inte lita på vad en kompis tycker. Du får fråga kompisen varför han tycker det.

Jag skulle tro att blåst får dropparna att fort blåsa undan och sönder så att risken att man får smitta på sig om nu någon skulle nysa eller hosta i närheten minskar.
Vem ska man lita på? Varför ska jag lyssna på dig, varför tycker du så?
 
BirgitS
Talvan Talvan skrev:
Vem ska man lita på? Varför ska jag lyssna på dig, varför tycker du så?
Du ska förstås inte lita på mig heller och det var därför jag skrev "jag skulle tro". Men man kan ju se att FHM föredrar att man träffar andra utomhus, dock med avstånd, i stället för inomhus.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du ska förstås inte lita på mig heller och det var därför jag skrev "jag skulle tro". Men man kan ju se att FHM föredrar att man träffar andra utomhus, dock med avstånd, i stället för inomhus.
Det är svårt
 
L Lars48 skrev:
Jag har egen teori när det gäller de afrikanska länderna. Vädret är väldigt varm där, därför viruset dör i det varma luften och har väldigt dåliga förutsättningar att sprida sig genom luften. Har du inte hört att hästarna smittar varann om vid blåsigt och fuktigt väder ?
Min teori är att Afrika har väldigt få äldre invånare. Och yngre invånare drabbas ju inte lika hårt. Sedan kan det också vara så att de har de en rejäl segregation i många av dessa länder, så de som reser och träffar smittade träffar inte personer i riskgrupper på samma sätt.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Min teori är att Afrika har väldigt få äldre invånare. Och yngre invånare drabbas ju inte lika hårt. Sedan kan det också vara så att de har de en rejäl segregation i många av dessa länder, så de som reser och träffar smittade träffar inte personer i riskgrupper på samma sätt.
Afrika är varmt och då gillar viruset det mindre
 
T
T tanaris skrev:
[länk]

[länk]

[länk]

...plus förstås artikeln du länkade.

Jag tycker inte det riktigt pekar på att alla inom vården ratar skydd med lägre klassning.
Jag kan idag beställa miljoner skyddsmasker av den lägre klassningen och få dem levererade inom en vecka. Detta verifieras av artikeln. Följaktligen är det ingen större brist på munskydd av den lägre klassningen. Användningen av dem konkurrerar direkt med vården, däremot bidrar användningen att driva upp priserna.

Enligt de länkar du skickade så framgår det att vården använder FFP2 i vissa fall och utifrån det kan jag tycka att det är konstigt att de tackar nej till sådana munskydd om det råder brist på dem.
 
Handyman 1 skrev:
På tal om killgissningar,jag gissar att denna tråd blir den längsta i BH historia,om inte ska jag äta upp mitt munskydd....och visir:geek:
Går den om parksliden alltså? :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Det är väl med högst sannolikhet att få afrikaner åker på skidresor till Alperna, samt i stort reser mindre än vad Europeer gör. De får säkert smittan, men senare.
 
  • Gilla
arkTecko
  • Laddar…
optimum
Talvan Talvan skrev:
Vem ska man lita på? Varför ska jag lyssna på dig, varför tycker du så?
Ja vem ska man lita på

FHM har länge tokvägrat att munskydd är bra men nu svänger de.
Kan man lite på dem?

Jag fick mitt tips på Flashback att skaffa FFP3 före vi reste till Thailand.
Verkar vara bra råd man får där.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
optimum
Då har vi passerat 500 döda.
https://c19.se/

"Det planar ut"

Sänder en tanke till alla som förlorat sina kära och nära.
 
  • Ledsen
  • Älska
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
frågan är om de dog av covid19 eller med covid19
 
  • Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
"Det planar ut"
Kolla man på antal döda på den där grafen ser det helt klart ut som att ökningstaken av döda har planat ut.
 
optimum
T tompaah7503 skrev:
Kolla man på antal döda på den där grafen ser det helt klart ut som att ökningstaken av döda har planat ut.
Ja det kanske det gör.

Hoppas hoppas för då vore det fantastiskt bra.
 
optimum
De som är asymtomatiska, då borde väl ett munskydd fungera bra på dem, eller tänker jag fel?

Är det därför så många i Kina mer eller mindre blev tvingade att använda munskydd?

Då kanske alla som besökt och arbetar på äldreboenden borde haft munskydd.
Men sådant skulle vi inte använda enligt FHM.
 
optimum optimum skrev:
De som är asymtomatiska, då borde väl ett munskydd fungera bra på dem, eller tänker jag fel?

Är det därför så många i Kina mer eller mindre blev tvingade att använda munskydd?

Då kanske alla som besökt och arbetar på äldreboenden borde haft munskydd.
Men sådant skulle vi inte använda enligt FHM.
Rimligtvis borde munskydd fungera rakt över, då det är sannolikt att mängd virus vid smittotillfället kan avgöra svårighetsgrad på sjukdomsförloppet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.