2 357 102 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vem ska man lita på? Varför ska jag lyssna på dig, varför tycker du så?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Min teori är att Afrika har väldigt få äldre invånare. Och yngre invånare drabbas ju inte lika hårt. Sedan kan det också vara så att de har de en rejäl segregation i många av dessa länder, så de som reser och träffar smittade träffar inte personer i riskgrupper på samma sätt.L Lars48 skrev:
Afrika är varmt och då gillar viruset det mindreAnna_H skrev:
Jag kan idag beställa miljoner skyddsmasker av den lägre klassningen och få dem levererade inom en vecka. Detta verifieras av artikeln. Följaktligen är det ingen större brist på munskydd av den lägre klassningen. Användningen av dem konkurrerar direkt med vården, däremot bidrar användningen att driva upp priserna.T tanaris skrev:
Enligt de länkar du skickade så framgår det att vården använder FFP2 i vissa fall och utifrån det kan jag tycka att det är konstigt att de tackar nej till sådana munskydd om det råder brist på dem.
Det är väl med högst sannolikhet att få afrikaner åker på skidresor till Alperna, samt i stort reser mindre än vad Europeer gör. De får säkert smittan, men senare.
Ja vem ska man lita påTalvan skrev:
FHM har länge tokvägrat att munskydd är bra men nu svänger de.
Kan man lite på dem?
Jag fick mitt tips på Flashback att skaffa FFP3 före vi reste till Thailand.
Verkar vara bra råd man får där.
Då har vi passerat 500 döda.
https://c19.se/
"Det planar ut"
Sänder en tanke till alla som förlorat sina kära och nära.
https://c19.se/
"Det planar ut"
Sänder en tanke till alla som förlorat sina kära och nära.
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
De som är asymtomatiska, då borde väl ett munskydd fungera bra på dem, eller tänker jag fel?
Är det därför så många i Kina mer eller mindre blev tvingade att använda munskydd?
Då kanske alla som besökt och arbetar på äldreboenden borde haft munskydd.
Men sådant skulle vi inte använda enligt FHM.
Är det därför så många i Kina mer eller mindre blev tvingade att använda munskydd?
Då kanske alla som besökt och arbetar på äldreboenden borde haft munskydd.
Men sådant skulle vi inte använda enligt FHM.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Rimligtvis borde munskydd fungera rakt över, då det är sannolikt att mängd virus vid smittotillfället kan avgöra svårighetsgrad på sjukdomsförloppet.optimum skrev: