Status
Inte öppen för fler kommentarer.
mikethebik mikethebik skrev:
Det är livsfarligt att leva då det obönhörligen leder till döden!
H Henrik52 skrev:
Vi ska alla dö.
Eller som min kära hustru brukar säga i dystra ögonblick:
Livet är en sexuellt överförd sjukdom, som oundvikligen leder till döden :cry:
 
  • Gilla
Zoki_ och 4 till
  • Laddar…
P
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Eller som min kära hustru brukar säga i dystra ögonblick:
Livet är en sexuellt överförd sjukdom, som oundvikligen leder till döden :cry:
Din hustru är en väldigt klok kvinna :crysmile:
 
  • Gilla
Zoki_
  • Laddar…
Möbius skrev:
Din hustru är en väldigt klok kvinna :crysmile:
Möbius skrev:
Din hustru är en väldigt klok kvinna :crysmile:
Därför valde hon KOW ;)
 
  • Haha
KnockOnWood
  • Laddar…
5
L Lars48 skrev:
Jag har ege läkare min bror.
Läkare är inte magiker även fast de är jävligt nära
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har någon sett en officiell rekommendation angående påskhelgen? Tänkte på alla ungar som springer runt och vill ha godis. Tänkte skriva ett inlägg på vårat byalags hemsida men vill gärna ha något att stötta mig på.
Statsministern uttalade ju sig om just det i veckan, borde ju ligga med i arkivet.

Edit: såg att du redan gade fått svar av möbius
 
optimum
Dödstalen man rapporterat har visat sig vara betydligt högre i verklighet.
Detta enligt nyhet på Aftonbladets sida

"Reviderade officiella dödssiffror vittnar om att antalet döda i covid-19 hittills har varit klart högre än tidigare rapporterat. Det framgår av en granskning som TT har gjort.

Varje dag presenterar Folkhälsomyndigheten de senast rapporterade dödsfallen i coronavirusutbrottet, uppgifter som snabbt blir stora nyheter. Myndigheten påpekar hela tiden att totalsiffran inte är dagsaktuell och väntas öka.

Nu finns reviderade, uppdaterade siffror från myndigheten. De visar att dödstalet, dag för dag, har varit betydligt högre än de tidigare uppgifterna.

Exempelvis den 25 mars redovisades att den dittills inrapporterade totala dödssiffran i covid-19 var 42. Men efter revidering var den egentligen 97 redan då. Dagen efter rapporterades 66 avlidna, men efter revidering 124. Och ungefär så håller det på.

På lördagen rapporterades att 373 hittills har dött. Om eftersläpningen blir lika stor för den noteringen betyder det rent matematiskt att den verkliga siffran skulle visa sig vara cirka 750 döda.

Statsepidemiolog Anders Tegnell hymlar inte med att statistiken släpar efter, och att även de senaste totalsiffrorna kommer att stiga. Men kanske inte till det dubbla, som exempelvis den 26 mars."

se nyhet inlagd 06:51

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
 
  • Arg
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
U
L Lars48 skrev:
De som har högt blodtryck och går på ACE hämmare. Bytt blodtryck medicineringen snarast.
Jag vet att du slungar högt och lågt med olika påståenden, utan att ange någon slags källa. Men att avråda från att ta vissa läkemedel utan ha kunskap är ju farligt och ovärdigt. Djurstudier visar för övrigt oväntat att ACE-hämmare ger lindrigare lungskador, lyssna på https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=7440722. Hur som helst är ju det vetenskapliga underlaget alldeles för litet för att komma med en slutsats angående ändring av blodtrycksmedicinering.
 
  • Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
Tja, antingen beror det väl på att regionerna är långsamma på att rapportera in till FHM, eller också på att man i efterhand upptäcker att folk som avlidit (kanske inte sjukhus), också haft Covid-19. Hursomhelst tror jag inte det är någon medveten mörkning.
(som svar på #6246)
 
optimum
B b8q skrev:
Tja, antingen beror det väl på att regionerna är långsamma på att rapportera in till FHM, eller också på att man i efterhand upptäcker att folk som avlidit (kanske inte sjukhus), också haft Covid-19. Hursomhelst tror jag inte det är någon medveten mörkning.
(som svar på #6246)
Nej knappast konspiratoriskt utan nog bara att man är sen att rapportera.
Detta ihop med att vi inte testar så många gör att jämföra våra uppgifter med andra länder blir fel. (min åsikt)
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
MultiMan
B b8q skrev:
Tja, antingen beror det väl på att regionerna är långsamma på att rapportera in till FHM, eller också på att man i efterhand upptäcker att folk som avlidit (kanske inte sjukhus), också haft Covid-19. Hursomhelst tror jag inte det är någon medveten mörkning.
(som svar på #6246)
Självklart inte. Inkompetens och dålig organisation kan det ju aldrig vara frågan om. Härligt att så många har förtroende för hur detta skötts. Det ger goda förutsättningar för förbättringar till nästa pandemi dyker upp. *ironi*
 
  • Gilla
tompas11
  • Laddar…
Claes Sörmland
Generellt brukar ju sjukvårdens intresse för dödsorsak inte vara superstort när äldre äldre somnar in. Vet vi om rutinerna för detta har ändrats nu i samband med pandemin?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Jag vill starkt avråda forummedlemmar från att sluta ta sin medicin, det blir så stökigt i tråden.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 19 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
De som har högt blodtryck och går på ACE hämmare. Bytt blodtryck medicineringen snarast.
Förlåt, men hur tänker du när du skriver såhär?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
P
optimum optimum skrev:
Nej knappast konspiratoriskt utan nog bara att man är sen att rapportera.
Detta ihop med att vi inte testar så många gör att jämföra våra uppgifter med andra länder blir fel. (min åsikt)
Japp, så länge som andra länder inte har samma problem ...
 
P
MultiMan MultiMan skrev:
Självklart inte. Inkompetens och dålig organisation kan det ju aldrig vara frågan om. Härligt att så många har förtroende för hur detta skötts. Det ger goda förutsättningar för förbättringar till nästa pandemi dyker upp. *ironi*
Hur går det till när t.ex äldreboendena rapporterar in sina dödsfall? De ska ju koda dödsfallet men gör dom det direkt eller justeras det t.ex när man får information om rätt dödsorsak?
 
Som jag redan påpekat några gånger så har Norrbotten I flera dagar rapporterat fyra döda av Covid-19, men enligt FHM har de bara en avliden. Norrbotten hade redan förra veckan tre avlidna av Covid-19, dvs det har gått över en vecka utan att två av de avlidna kommit med i statistiken.

Den person i Norrbotten som avlidit på sjukhus är med i statistiken, men inte de tre som avlidit på ett äldreboende i Boden.

Det verkar som om FHM tar statistiken från sjukhusen och inte från regionerna. De använder i alla fall inte den statistik som regionernas presstjänst använder sig av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.