2 360 578 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tengnell har inte sagt att kurvan blir flack, men gett råd och instruktioner för att den ska bli mer flack.L Lars48 skrev:
Det bekräftar min Nej, kommer inte presentera det. Orsak är att underlag är synnerligen lite vidimerat, men den kinesiska lilla undersökningen har jag tagit med. Sen spridningen. Alltså hur snabbt den skett. Sen tagit med dödligheten i folkgruppen äldre. Gör man så, kommer det visa att vi har spridning av fler än vi räknat med hitintills. Alltså, riskgruppen/tiden/smittospridningen/hastigheten spridning skett över världen och sen räknat lite.
Då blir det så att vi har smittan bland fler än vad vi tänkt oss. Det går räkna olika på detta nu. Underlag för beräkning är vagt, men räknat på lite olika sätt och det blir så att detta är troligaste förloppet.lilla
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Du "räknar" inte så ofta märker jag. Jag sätter sannolikheten till att dina beräkningar är fel till 1.H Henrik52 skrev:Riskgrupp är näst intill fastställd. Det är +70. Det är nog ingen som ifrågasätter.
Smittospridningen sker av 4 av 5 som inte ens är sjuka eller uppvisar symtom. Detta ska tas med viss reservation. Finns en enda icke vidimerad mätning på detta, som bekräftar det. Men likväl räcker spridningshastigheten och riskgruppens sjukdom/död för att se, tycker jag, att det är så.
H Henrik52 skrev:Tengnell har inte sagt att kurvan blir flack, men gett råd och instruktioner för att den ska bli mer flack.
Det bekräftar min Nej, kommer inte presentera det. Orsak är att underlag är synnerligen lite vidimerat, men den kinesiska lilla undersökningen har jag tagit med. Sen spridningen. Alltså hur snabbt den skett. Sen tagit med dödligheten i folkgruppen äldre. Gör man så, kommer det visa att vi har spridning av fler än vi räknat med hitintills. Alltså, riskgruppen/tiden/smittospridningen/hastigheten spridning skett över världen och sen räknat lite.
Då blir det så att vi har smittan bland fler än vad vi tänkt oss. Det går räkna olika på detta nu. Underlag för beräkning är vagt, men räknat på lite olika sätt och det blir så att detta är troligaste förloppet.lilla
Om du bara ska skriva utan någon fakta så tar vi din information lika seriös som andra inlägg utan källor....
Denna typ av snabb influensa vararH Henrik52 skrev:Har som lite ”räknenisse” gjort några överslagsräkningar på de rapporter samt på spridningen. Av det, tror jag så här. De flesta av oss är redan smittade. Därtill för vi smittan vidare utan vet om det, därför så snabb spridning. Och därför finns den på äldreboenden.
Det som är positivt är att detta elände bör avta innan hösten. Då är vi tillräckligt immuna mot det. Alltså vi smittar mindre än 1 person, nu ligger det på 7, säger man, men kan vara lite mer, eller mindre. Tyskland gör dessa mätningar. De verkar kommit över det värsta, men ingen vet säkert.
Dock är Folkhälsomyndigetens rekommendationer synnerligen viktig att följa för alla. Det gäller respekt för äldre och sjukvården.
Inte längre än tre månader vilket innebär att den kommer att dö ut redan till sommaren. Pågående tester av antikroppstester visar att spridningen är närmare 50% på vissa håll. När utvärderingen av antikroppstestet är klar i slutet av april så kommer man att presentera mer underlag (testgruppen är amerikanska militärer och dess familjer) men man använder testet redan nu för att välja ut vilka militärer som skall beordras ut för att hjälpa till med Corona-patienter.
Dagstoppen med antal döda på en dag var 1 april och sedan dess har det varit färre döda varje dag
Jag hoppas och tror att @Henrik52 har rätt. Smittan finns väldigt snabbt överallt och ingenstans. Med det menar jag att det upptäcks fall på väldigt många ställen. Alla känner till någon som har haft symptom som passar in. Förhoppningsvis betyder det att många smittats utan att det blivit värre än att vi inte funderat över det.
Tyvärr talar ju anstormningen av iva-platser som uppkommit på senare tid emot det.
Tyvärr talar ju anstormningen av iva-platser som uppkommit på senare tid emot det.
Det är en del eftersläpning i rapporteringen samt lite fel och osäkerheter, och du behöver se det över lite längte tid. Kurvan har gått upp och ner sedan dag ett. Titta på trenden eller medelvärde av senaste dagarna istället.P Putte 9497 skrev:
Nja, det nog inte. Åldersgruppen äldre och äldre-äldre är stor i Sverige.P patst577 skrev:Jag hoppas och tror att @Henrik52 har rätt. Smittan finns väldigt snabbt överallt och ingenstans. Med det menar jag att det upptäcks fall på väldigt många ställen. Alla känner till någon som har haft symptom som passar in. Förhoppningsvis betyder det att många smittats utan att det blivit värre än att vi inte
funderat över det.
Tyvärr talar ju anstormningen av iva-platser som uppkommit på senare tid emot det.
IVA platser är låg i landet. Sjukvården har problem med många saker nu. Skydd, utrustning och personal. Men tror/vet vi klarar det, kanske inte på absolut bästa sättet, men så bra det går. Vi ska alla dö.
Fler än jag som reagerar på att SVT inte granskar FHM och regeringen rörande Covid-19:
- https://omni.se/a/Xg757W
- https://omni.se/a/Xg757W
