Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
optimum optimum skrev:
Utgår från att det gäller alla politiker då som vanligen bor ute i landet men har övernattningslägenhet i Stockholm. De ska då inte heller resa till sina hemkommuner.

Eller hur tolkar du detta?
Tror du inte att många av dem redan för ett tag sen reste hem?
Det är ju bara 55 st som ska vara i riksdagssalen vid voteringar och det mesta av deras dagliga arbete går nog att utföra hemifrån via dator och telefon.
 
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Tror du inte att många av dem redan för ett tag sen reste hem?
Det är ju bara 55 st som ska vara i riksdagssalen vid voteringar och det mesta av deras dagliga arbete går nog att utföra hemifrån via dator och telefon.
Då kanske många fler borde göra så till sina stugor, res omgående från smitthärden Stockholm och ta med er datorn så kan ni jobba från stugan nere i Skåne.

Lika för alla?
Nej vi tolkar Stefans budskap själva.

p.s. Nej jag bor inte i Stockholm
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ja för folk fattar själva att man inte ska gå dit i stora flockar och trängas i omklädningsrummen. Därför kan det vara öppet och folk som går dit kan göra det utan någon risk för omfattande smittspridning.

Av samma skäl har idrottsträningar fram till nu kunnat köras vidare, man anpassar sig och använder inte omklädningsrum etc från och med nu ser det ut som att det blir utomhusträning för att ytterligare minska risken.

Det är väl just detta som folk i andra länder utanför Norden har svårt att förstå - man måste inte slå folk med bambukäpp eller låsa in dom för att de flesta ska bete sig vettigt.
Man byter om utanför badhuset nu och sedan knallar man in till poolen med två meters lucka. I poolen får man bara simma några åt gången för sedan måste vattnet bytas och de badande spritas av. I bastun får man sitta max en och en. 1 minut var. Har man blivit spritad efter badet får man inte basta på grund av brandrisken:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
SonnyListon och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Då kanske många fler borde göra så till sina stugor, res omgående från smitthärden Stockholm och ta med er datorn så kan ni jobba från stugan nere i Skåne.

Lika för alla?
Nej vi tolkar Stefans budskap själva.

p.s. Nej jag bor inte i Stockholm
Nu är det ju två veckor sen antalet ledamöter skars ner vid voteringarna och då fanns det ju inte önskemålet om minskat resande. Men jag har ingen aning om vad riksdagsledamöterna har gjort eller kommer att göra. Har du eftersom du uttalar dig så tvärsäkert?
 
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är det ju två veckor sen antalet ledamöter skars ner vid voteringarna och då fanns det ju inte önskemålet om minskat resande. Men jag har ingen aning om vad riksdagsledamöterna har gjort eller kommer att göra. Har du eftersom du uttalar dig så tvärsäkert?
Var finner du texten till att det är tvärsäkert?

Brukar du se saker som inte finns?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
BirgitS
optimum
P Putte 9497 skrev:
Man byter om utanför badhuset nu och sedan knallar man in till poolen med två meters lucka. I poolen får man bara simma några åt gången för sedan måste vattnet bytas och de badande spritas av. I bastun får man sitta max en och en. 1 minut var. Har man blivit spritad efter badet får man inte basta på grund av brandrisken:thinking:
Kanske tar kloret i vattnet "livet" av detta elaka virus?
DÅ kunde man sanera folk genom att bada i poolen
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
SÅ du påstår att hemtjänst eller äldreboenden erbjuder nuförtiden sina personal FFP3 skyddsmasker, förkläder, Neopren handskar mm ?! Då måste jag upplysa dig om att ingen av de går att få tag i . Jag har själv varit i kontakt med leverantörer för att köpa hem artiklarna till firman. Det bästa leveranstiden du får är November.
Släpper man loss viruset på det sätt som FHM gjorde då måste man ha en organisation som tar hand om de smittade oxå. Man kan inte begära en vårdbiträden springer runt smittade personer utan skydd och sätter sig i tunnelbanevagn och åker hem. Det är ansvarslös. Hur tror du att de gjorde det i Wuhan? Tror du att det var de ordinarie sjukhus personalen som tog hand om det? Nej. så är definitivt inte fallet. Det var armen som tog hand om det.
FFP3 behövs inte, räcker med IIR
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Var finner du texten till att det är tvärsäkert?

Brukar du se saker som inte finns?
Jag tycker att ditt uttalande om att fler borde göra som riksdagsledamöterna och resa med datorn till stugan lät väldigt tvärsäkert, särskilt med tillägget "lika för alla?" så hade jag svårt att tolka det på något annat sätt än att du var säker på att det var så ledamöterna gör medan andra inte får.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
T
BirgitS BirgitS skrev:
Ett till exempel på att det inte är lätt att få förbuden att efterlevas fullt ut:
[länk]
eller på svenska: [länk]
Jag har inte kollat om det stämmer, men jag hörde att många har skrivit sig i sina stugor så att de kan åka dit trots förbud. Inga konstigheter, samma sak hade hänt här.
 
BirgitS
optimum optimum skrev:
Kanske tar kloret i vattnet "livet" av detta elaka virus?
DÅ kunde man sanera folk genom att bada i poolen
Undrar hur många kallsupar som behövs? ;)
 
  • Haha
mikethebik
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Kanske tar kloret i vattnet "livet" av detta elaka virus?
DÅ kunde man sanera folk genom att bada i poolen
Ja och tar inte kloret bort viruset blir man inspritad och sedan blir det raka vägen till bastun utan att passera GÅ
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Läste chatten på Aftonbladet för några veckor sedan där en festglada ungdom hade en briljant idé och frågade panelen om sprit tog död på Corona. Om det gjorde det skulle han dricka mycket för då tar det död på bakterien i lungorna. Han trodde spriten passerade lungorna innan matsäcken
 
optimum optimum skrev:
Utgår från att det gäller alla politiker då som vanligen bor ute i landet men har övernattningslägenhet i Stockholm. De ska då inte heller resa till sina hemkommuner.

Eller hur tolkar du detta?
Lena Hallengren skulle i varje fall resa hem till Kalmar.
Fast hon tillhör måhända de utvalda, som gör som det passar dem bäst.
 
  • Wow
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Men att resa hem kan väl inte ses som en onödig resa.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.