2 358 240 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tänker du på något särskilt? Alla får väl tillbringa lovet/semestern hemma i lägenheten/huset, precis som med påsklovet. Och troligen även höstlovet och jullovet...harry73 skrev:
Det här är nästan som förr i tiden, när man inte hade råd att åka bort på semestern. Retro-känsla med "hemester"!
Kan vi inte göra som Turkmenistan och förbjuda Corona?
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-01/turkmenistan-forbjuder-coronavirus
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-01/turkmenistan-forbjuder-coronavirus
Jippi, bra ide.
Så här säger vår expert
"– Nu har vi en uppgång. Vi ska ta det som en påminnelse om hur viktigt det är att hålla fast vid de grundläggande sakerna, att inte gå till jobbet när man är sjuk, eller besöka äldre anhöriga, säger statsepidemiolog Anders Tegnell."
Men för helvete vi gör väl det och ändå ökar antalet döda och smittade.
Dessutom tvättar vi händerna
Håller socialt avstånd.
Vi har flera på jobbet nu som ligger sjuka nu och inte varit vid skidorter mm.
Som har gjort det som vi blivit uppmanade att göra.
Dessutom har vi rätt så gott om handsprit som vi använder mellan handtvättandet.
Var finns fakta för att hålla skolor och dagis öppna?
Att inte testa folk? (jo vi hade inte den beredskap som man skröt om)
Stänga in Stockholm?
Eller är detta ett djävulens experiment där vi ska uppnå flockimmunitet oavsett hur många döda vi får?
Jag lovar och ser paniken sprider sig.
Vi har dessutom fulla orderböcker och mycket att göra men fler och fler är hemma.
"– Nu har vi en uppgång. Vi ska ta det som en påminnelse om hur viktigt det är att hålla fast vid de grundläggande sakerna, att inte gå till jobbet när man är sjuk, eller besöka äldre anhöriga, säger statsepidemiolog Anders Tegnell."
Men för helvete vi gör väl det och ändå ökar antalet döda och smittade.
Dessutom tvättar vi händerna
Håller socialt avstånd.
Vi har flera på jobbet nu som ligger sjuka nu och inte varit vid skidorter mm.
Som har gjort det som vi blivit uppmanade att göra.
Dessutom har vi rätt så gott om handsprit som vi använder mellan handtvättandet.
Var finns fakta för att hålla skolor och dagis öppna?
Att inte testa folk? (jo vi hade inte den beredskap som man skröt om)
Stänga in Stockholm?
Eller är detta ett djävulens experiment där vi ska uppnå flockimmunitet oavsett hur många döda vi får?
Jag lovar och ser paniken sprider sig.
Vi har dessutom fulla orderböcker och mycket att göra men fler och fler är hemma.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Vet man att de ligger sjuka i Corona, eller har de vanlig säsongsinfluensa?
Jah tänkte på följderna för turistnäringenB b8q skrev:
För en stund sedan försökte jag förklara vad Tegnell och FHM försöker göra:optimum skrev:
Så här säger vår expert
"– Nu har vi en uppgång. Vi ska ta det som en påminnelse om hur viktigt det är att hålla fast vid de grundläggande sakerna, att inte gå till jobbet när man är sjuk, eller besöka äldre anhöriga, säger statsepidemiolog Anders Tegnell."
Men för helvete vi gör väl det och ändå ökar antalet döda och smittade.
Dessutom tvättar vi händerna
Håller socialt avstånd.
Vi har flera på jobbet nu som ligger sjuka nu och inte varit vid skidorter mm.
Som har gjort det som vi blivit uppmanade att göra.
Dessutom har vi rätt så gott om handsprit som vi använder mellan handtvättandet.
Var finns fakta för att hålla skolor och dagis öppna?
Att inte testa folk? (jo vi hade inte den beredskap som man skröt om)
Stänga in Stockholm?
Eller är detta ett djävulens experiment där vi ska uppnå flockimmunitet oavsett hur många döda vi får?
Jag lovar och ser paniken sprider sig.
Vi har dessutom fulla orderböcker och mycket att göra men fler och fler är hemma.
- https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-365#post-3630007
Lyckas man så är det jättebra, men misslyckas man så...
Det tvivlar jag inte på. De har bara haft oturen att möta någon som INTE gjort som de blivit uppmanade.optimum skrev:
Ungefär som att många som råkar ut för en trafikolycka gjorde inget fel själva, de hade bara otur att råka ut för någon som inte körde som de borde.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 925 inlägg