Status
Inte öppen för fler kommentarer.
harry73 harry73 skrev:
- - -
Och hur blir sommarlovet om de ska ha kvar alla restriktioner?
Tänker du på något särskilt? Alla får väl tillbringa lovet/semestern hemma i lägenheten/huset, precis som med påsklovet. Och troligen även höstlovet och jullovet...

Det här är nästan som förr i tiden, när man inte hade råd att åka bort på semestern. Retro-känsla med "hemester"! :)
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
Intressant diskussion om Corona och dess effekter på ekonomin med ekonomen Mark Blyth:

 
@useless
En toppenidé. Det måste varit ett riktigt snille som kommit på det. Dock har jag en följdfråga - Hur går man tillväga?
 
Silver78 Silver78 skrev:
@useless
En toppenidé. Det måste varit ett riktigt snille som kommit på det. Dock har jag en följdfråga - Hur går man tillväga?
Man inför dödsstraff på att bli smittad?
 
  • Haha
mikethebik
  • Laddar…
B b8q skrev:
Man inför dödsstraff på att bli smittad?
Som Nordkorea lär ska ha gjort alltså?
 
optimum
Så här säger vår expert

"– Nu har vi en uppgång. Vi ska ta det som en påminnelse om hur viktigt det är att hålla fast vid de grundläggande sakerna, att inte gå till jobbet när man är sjuk, eller besöka äldre anhöriga, säger statsepidemiolog Anders Tegnell."

Men för helvete vi gör väl det och ändå ökar antalet döda och smittade.
Dessutom tvättar vi händerna
Håller socialt avstånd.

Vi har flera på jobbet nu som ligger sjuka nu och inte varit vid skidorter mm.
Som har gjort det som vi blivit uppmanade att göra.
Dessutom har vi rätt så gott om handsprit som vi använder mellan handtvättandet.

Var finns fakta för att hålla skolor och dagis öppna?
Att inte testa folk? (jo vi hade inte den beredskap som man skröt om)
Stänga in Stockholm?

Eller är detta ett djävulens experiment där vi ska uppnå flockimmunitet oavsett hur många döda vi får?

Jag lovar och ser paniken sprider sig.
Vi har dessutom fulla orderböcker och mycket att göra men fler och fler är hemma.
 
Vet man att de ligger sjuka i Corona, eller har de vanlig säsongsinfluensa?
 
  • Haha
tttomten
  • Laddar…
harry73
B b8q skrev:
Tänker du på något särskilt? Alla får väl tillbringa lovet/semestern hemma i lägenheten/huset, precis som med påsklovet. Och troligen även höstlovet och jullovet...

Det här är nästan som förr i tiden, när man inte hade råd att åka bort på semestern. Retro-känsla med "hemester"! :)
Jah tänkte på följderna för turistnäringen
 
optimum optimum skrev:
Så här säger vår expert

"– Nu har vi en uppgång. Vi ska ta det som en påminnelse om hur viktigt det är att hålla fast vid de grundläggande sakerna, att inte gå till jobbet när man är sjuk, eller besöka äldre anhöriga, säger statsepidemiolog Anders Tegnell."

Men för helvete vi gör väl det och ändå ökar antalet döda och smittade.
Dessutom tvättar vi händerna
Håller socialt avstånd.

Vi har flera på jobbet nu som ligger sjuka nu och inte varit vid skidorter mm.
Som har gjort det som vi blivit uppmanade att göra.
Dessutom har vi rätt så gott om handsprit som vi använder mellan handtvättandet.

Var finns fakta för att hålla skolor och dagis öppna?
Att inte testa folk? (jo vi hade inte den beredskap som man skröt om)
Stänga in Stockholm?

Eller är detta ett djävulens experiment där vi ska uppnå flockimmunitet oavsett hur många döda vi får?

Jag lovar och ser paniken sprider sig.
Vi har dessutom fulla orderböcker och mycket att göra men fler och fler är hemma.
För en stund sedan försökte jag förklara vad Tegnell och FHM försöker göra:
- https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-365#post-3630007

Lyckas man så är det jättebra, men misslyckas man så...
 
optimum optimum skrev:
- - -Vi har flera på jobbet nu som ligger sjuka nu och inte varit vid skidorter mm.
Som har gjort det som vi blivit uppmanade att göra. - - -
Det tvivlar jag inte på. De har bara haft oturen att möta någon som INTE gjort som de blivit uppmanade.
Ungefär som att många som råkar ut för en trafikolycka gjorde inget fel själva, de hade bara otur att råka ut för någon som inte körde som de borde.
 
  • Gilla
sunqan och 2 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Häromdan var jag på kanaanbadet.
Är simanläggningar verkligen öppna ännu i Sverige?
 
harry73 harry73 skrev:
Jah tänkte på följderna för turistnäringen
Tja, jag har ju räknat med en arbetslöshet på minst 20 procent. Och ett börsras på ca 50% och runt 50 000 svenskar döda i Covid-19. Verkar väl rimligt?
 
F Finndjävel skrev:
Är simanläggningar verkligen öppna ännu i Sverige?
Det är säkert olika, men jag vet att badhuset i Kumla har öppet .. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.