2 357 376 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Eller att det sista dom gjorde innan sin sista suck skulle varit att ringa Telecom China och säga upp sitt abb.T tanaris skrev:
"Ursäkta, host-host det är herr Chang här, och det är så att jag håller på att dö, och vill säga upp mitt abonnemang, eller åtminstone pausa det lite...går det bra? Jaha? Tack då"
Personen har haft bekräftad Covid-19 genom provtagning. Hög feber i två dagar, vansinnig huvudvärk, muskel och ledvärk i några dagar till. Snuva, nysningar och mild hosta. Vårdade sig själv i hemmet. Personen upplever fortfarande att hen är lite medtagen/svag och blir fort andfådd.L Lars48 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Det var ett väldigt goddag-yxskaft svar.L Lars48 skrev:Tror du verkligen att alla andra länder och först och främst Kina, Taiwan, Singapore och Sydkorea är korkade i huvet och fattar inte att de kan göra sin befolkning immun genom att släpa loss viruset i samhället på samma sätt som Sverige har gjort?
Jag tror något annat. Jag tror att de här länderna bryr sig om sin befolkning. De pratar inte om riskgrupper som om man pratade om nåt som ändå har ruttnat och ska ändå bort.
De vill genom att offra ekonomin rädda liv och vinna tid tills man kan rädda alla. Tvärtemot det som gjorde i Europa. Eu och Usa ville rädda ekonomin i första hand istället att stänga gränserna och rädda liv. Men nu får man ta del av båda världarna. Ekonomin går åt helvete och antal döda håller sig runt 800 st per dag. Sverige går exakt samma öde tillmötes om de tänker rädda ekonomin. De kommer att förlora både och. Folkhälsan och ekonomin samtidigt.
Jag skrev att viruset kommer finnas kvar länge jämfört med bara till hösten som ett svar till dig ang. en artikel i Expressen. Mitt inlägg har inte det minsta med länder i Asien att göra eller med kunskapen hos andra länder om immunitet. Men ändå går du till storms mot mig som om jag hade skrivit att vissa länder inte förstår något om viruset.
Hur tänker du egentligen?
Bär du på så mycket uppdämt hat eller frustration att du bara häver ur dig vad som helst mot vem som helst även när det är helt irrelevant?
Raveper: Visst kan det, men riskerna ökar när man hanterar många olika levande djur tätt tillsammans. I Sverige är få personer i kontakt med djuren och de är inte i kontakt med lika många andra djurtyper. Så visst är den typen av marknader där man handlar med en blandning av djur en större risk. Men djur av olika arter stöter på och äter varandra i naturen hela tiden. Dock har vilda djur inte nära kontakt med människor särskilt ofta. Risken finns överallt hela tiden.
Edit: Förtydligade vem jag svarade.
Edit: Förtydligade vem jag svarade.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Var det ett svar till mig eftersom du inte har citerat någon?D Daniel 109 skrev:Visst kan det, men riskerna ökar när man hanterar många olika levande djur tätt tillsammans. I Sverige är få personer i kontakt med djuren och de är inte i kontakt med lika många andra djurtyper. Så visst är den typen av marknader där man handlar med en blandning av djur en större risk. Men djur av olika arter stöter på och äter varandra i naturen hela tiden. Dock har vilda djur inte nära kontakt med människor särskilt ofta. Risken finns överallt hela tiden.
Om du inte vill citera på en gång får du väl i alla fall kolla om det har kommit in något inlägg emellan och då redigera ditt inlägg så att det framgår vad det är svar på.
Nej, det var till raveper, jag är van att man får en varning om det kommer meddelande mellan. Man går ju inte citera om det inte behövs, vilket det inte gör om man svarar på föregående inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Jag är också van vid att få en sån varning men det har ju gjort att jag alltid kollar om det har kommit in något emellan oavsett forum. Annars kan du ju börja med att citera och om det inte har kommit något emellan så redigerar du och tar bort citatet. I den här tråden kommer det ofta inlägg väldigt tätt så den metoden är antagligen mer tidsbesparande jämfört med motsatsen.D Daniel 109 skrev:
Sen står det i regeln:
"Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg."
I den här tråden som spretar med flera parallella diskussioner finns alltid risken att man inte vet vad svaret gäller när det inte finns ett citat.
Det är nog extremt ovanligt att folk som får förkylnings eller influensa diagnoser friskförklaras. Det betyder inte att de inte blir friska.