2 357 403 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det mest skrämmande med den siffran är alla som direkt drar slutsatsen att flera miljoner har dött av coronavirus i Kina istället för att lägga ett par minuter på att läsa på lite mer. Något att tänka på när man sprider den vidare.Nefrums skrev:
Procentuellt är det dock inte särskilt avvikande siffror. Inte heller de andra faktorer som de räknar upp (t.ex temperaturavvikelser) i diskussionen är särskilt avvikande. Flera länder har betydligt sämre hälsa hos äldre än Italien (1). Bristfälliga spekulationer, i bästa fall. Tyvärr.Möbius skrev:Detta kan vara en av förklaringarna, från artikeln:
”In terms of amplitude of the at risk population, in Italy there are 6.7 million of people aged 75+ (more than 10% of the population) that constitute a large group of fragile subjects, among which the annual death rate is naturally high, around 4% (ISTAT, 2018b). Among them, a large variation in the absolute number of deaths causes small fluctuations in the mortality rate. Excess deaths constitute a serious public health issue that can be prevented coupling influenza vaccination with personal protection measures (ECDC, 2019).”
(1). https://ec.europa.eu/eurostat/stati...e_in_the_EU_-_statistics_on_an_ageing_society
En möjlighet är att många av oss har medfödd immunitet mot viruset. Det är rätt vanligt för olika patogener. Då är det inte så att alla kan utveckla en full infektion med höga virushalter och symptom. Det skulle förklara att smittan minskat i problemomfattning i Wuhan, det mest infektionsmottagliga populationen fick sig en omgång och utvecklade immunitet. Många andra hade den redan från början. Men nu spekulerar jag. Vi får se.F f91jsw skrev:
Ja, vi kanske aldrig får reda på orsakerna. Kan ju finnas en massa orsaker såsom åldrande befolkning, generationsboende, få vaccinerade, kindpussande mm.Emma242 skrev:
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Kinas ekonomi bygger på att kunderna inte är sjuka eller döda, så det lär ta ett tag innan deras GDP når målen igen..L Lars48 skrev:
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Med tanke på vad som skrivs av vissa personer här inne är det väl lämpligt att fundera på vems agenda de sprider. Nyttig idiot?
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/så-sprider-kina-och-ryssland-falsk-information-om-corona-12533853
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/så-sprider-kina-och-ryssland-falsk-information-om-corona-12533853
