Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P Putte 9497 skrev:
Knappast
Inte helt, Italien hade en fördubbling var tredje dag, vi är närmre Tyskland med en fördubbling var lite drygt tredje dag.

Titta på dagens avsnitt av Aktuellt där jämförde de utvecklingen i några länder med den i Sverige.

Där sa några kunniga att det kommer att vända och börja bli bättre i maj/juni nån gång
 
optimum
Stabilt eller ?

Hoppas verkligen vi snart kommer till ett läge där folk inte dör av detta helvete på jorden.


Linjediagram som visar ökande totala antalet dödsfall i Sverige till följd av coronaviruset upp till mars.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Nefrums Nefrums skrev:
Inte helt, Italien hade en fördubbling var tredje dag, vi är närmre Tyskland med en fördubbling var lite drygt tredje dag.

Titta på dagens avsnitt av Aktuellt där jämförde de utvecklingen i några länder med den i Sverige.

Där sa några kunniga att det kommer att vända och börja bli bättre i maj/juni nån gång
Jag såg det, men vi har absolut inte samma utveckling som i Italien som många tjoa om i tråden tidigare
 
optimum
P Putte 9497 skrev:
Jag såg det, men vi har absolut inte samma utveckling som i Italien som många tjoa om i tråden tidigare
Nej förhoppningsvis ligger vi bättre till och vi får verkligen hoppas sjukvårdsresurserna räcker för annars kommer vi se en kraftig ökning.

Dessutom har vi en hel del 70+ som vägrar ta till sig information.
Vi har gått från 0 döda till 167 under mars
Om utvecklingen fortsätter i samma stigning kommer vi ha 1000 eller ännu fler vid slutet av april.
Finns säkert någon duktig som kan plocka fram matematisk funktion från uppgifterna om antalet döda.

100.000 till sommaren?

VI får verkligen hoppas det vänder snart.
 
optimum optimum skrev:
Nej förhoppningsvis ligger vi bättre till och vi får verkligen hoppas sjukvårdsresurserna räcker för annars kommer vi se en kraftig ökning.

Dessutom har vi en hel del 70+ som vägrar ta till sig information.
Vi har gått från 0 döda till 167 under mars
Om utvecklingen fortsätter i samma stigning kommer vi ha 1000 eller ännu fler vid slutet av april.
Finns säkert någon duktig som kan plocka fram matematisk funktion från uppgifterna om antalet döda.

100.000 till sommaren?

VI får verkligen hoppas det vänder snart.
Så är det.
Med stigande siffror som behöver respirator är frågan hur prioriteringen kommer bli.
Unga utan underliggande sjukdomar borde vara prio ett
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Mikael_L
optimum optimum skrev:
Om utvecklingen fortsätter i samma stigning kommer vi ha 1000 eller ännu fler vid slutet av april.
Jodå, rätt troligt når vi dit, och mer.
Men tänk istället vad många som fortfarande lever.
Dom här månaderna dör varenda år flera hundra av influensa, vanlig förkylning och vinterkräksjuka

optimum optimum skrev:
Finns säkert någon duktig som kan plocka fram matematisk funktion från uppgifterna om antalet döda.
100.000 till sommaren?
Rätt vanskligt att köra matematiska funktioner på sånt som styrs av mycket mer är matematik. På 70-talet räknade man på det sättet ut att befolkningen skulle bli 20 miljarder år 2000, och nu 20 år senare är vi fortfarande inte ens 8 miljarder.

Själv tror jag inte på 100.000 dödsfall (i Sverige) ens om 2 år framåt utav det nya coronaviruset. Men jag står fast vid att jag misstänker att vi kan nå ett tal på 30.000 och kanske fler. Men då det samtidigt under vanliga år dör 180.000 människor under samma tidsperiod så får man försöka ta in lite proportioner av talen, och se att det inte handlar om civilisationens undergång.

Inte kul, men jag försöker låta bli att bli panikslagen och sprida panik som du. Viruset bryr sig inte det minsta om det, men vi människor fattar ofta allt sämre beslut då.
 
  • Gilla
mikethebik och 13 till
  • Laddar…
5
Å media och en del folk som har gått i livets hårda skola gör allt för att späda på paniken, börjar bli så trött på det.
Var med i flertalet facebookgrupper för å få se vad som händer men det är bara panikslaget, folk som inte får tag på c-vitamintabletter till sina barn (!) Herrejävlar köp lite frukt, men c-vitaminer stoppar inte corona!!
Såg ett inlägg om ett diagram med helt uppskruvade siffror med en adress till worldometer som givetvis var falsk å ingen ifrågasatte eller ens kollade upp den å det var katastrof!!
Adressen stämde men det diagrammet fanns inte, såklart.
Anmälde inlägget å väntade ett tag på om det skulle försvinna, men icke. Gick ur gruppen sen.
Folk skrämmer ju upp varandra å späder på paniken, varför? Är det så viktigt med uppmärksamhet eller varför måste man göra så?
Bläää..
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
5
Gahh vill börja jobba nu!
 
optimum optimum skrev:
Nej förhoppningsvis ligger vi bättre till och vi får verkligen hoppas sjukvårdsresurserna räcker för annars kommer vi se en kraftig ökning.

Dessutom har vi en hel del 70+ som vägrar ta till sig information.
Vi har gått från 0 döda till 167 under mars
Om utvecklingen fortsätter i samma stigning kommer vi ha 1000 eller ännu fler vid slutet av april.
Finns säkert någon duktig som kan plocka fram matematisk funktion från uppgifterna om antalet döda.

100.000 till sommaren?

VI får verkligen hoppas det vänder snart.
Apropå sjukhusresurserna undrar jag hur länge den hög arbetsmoralen kvarstår. Hörde att nåt mellan 9 och 13% av vårdpersonalen blir smittade. Gruppen är redan kvalificerad sig som högrisk. Hörde att i Spanien har armen blivit tvungen att ta hand om några ålderdomshem eftersom det har uppkommit Coronavirus fall på hemmen ovh personalen har flydde från jobbet så fort de fick reda på det.
 
T
L Lars48 skrev:
Apropå sjukhusresurserna undrar jag hur länge den hög arbetsmoralen kvarstår. Hörde att nåt mellan 9 och 13% av vårdpersonalen blir smittade. Gruppen är redan kvalificerad sig som högrisk. Hörde att i Spanien har armen blivit tvungen att ta hand om några ålderdomshem eftersom det har uppkommit Coronavirus fall på hemmen ovh personalen har flydde från jobbet så fort de fick reda på det.
Ungefär som du har sagt att du har gjort, då? Nu kanske du inte ska döma andras arbetsmoral efter din egna.
 
  • Gilla
largab och 4 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Så är det.
Med stigande siffror som behöver respirator är frågan hur prioriteringen kommer bli.
Unga utan underliggande sjukdomar borde vara prio ett
Så blir det säkert. Folk brukade ändå inte hälsa på sina gamlingar förutom en gång om året som julafton.
 
5
Inga positiva nyheter angående corona, någon?
 
5 50procent skrev:
Inga positiva nyheter angående corona, någon?
Jo, det är totalt 18 personer i Sverige som har blivit friskförklarade.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
5 50procent skrev:
Inga positiva nyheter angående corona, någon?
Jag är fortfarande negativ. Helt frisk.
 
  • Gilla
  • Haha
b8q och 3 till
  • Laddar…
5
Se där :D(y)
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.