2 357 515 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Stötte på för bara ett par dagar sedan, på avstånd som tur var, en person som var totalt avskärmad från verkligheten och hävdade bestämt att viruset bara var påhittat av (kommer inte ihåg vilken stat eller sekt som nämndes) i syfte att man skulle ta kontrollen över landets befolkningar, hjärntvätt, ja det mesta i den stilen. Man blir nästan kall inombords när människan uppenbarligen inte fattar att man faktiskt smittar genom att härja fritt och hen tycker att "jag ska för fan göra vad jag vill" 
.. då kunde man tillfälligt uppskatta en liten polisinsats för att minska smittspridningen. Tänk att det finns ett antal såna här i landet som inte anser sig ha någon som helst anledning att följa vanliga rekommendationer för allas bästa.
Har sett det med egna ögon. De åker och hälsar på folk lite mer än vanligt, tvätta händerna- äh! Dricker sprit och passar på att vara ute och köra med bilen, gnäller för att det rekommenderas att inte åka på semester, där de nyligen kom ifrån... "lever som vanligt". Gissa varför jag absolut inte rör ett handtag, en kran, en kundvagn med händerna om jag kan undvika. Tar på handsprit så fort jag kommer ut från en affär jag har varit tvungen att besöka. Det finns alltid någon där ute som inte tar någon hänsyn till någon annan oavsett hur läget ser ut. Man kan förlåta någon som har någon sorts mentalt handikapp för övrigt inte.
.. då kunde man tillfälligt uppskatta en liten polisinsats för att minska smittspridningen. Tänk att det finns ett antal såna här i landet som inte anser sig ha någon som helst anledning att följa vanliga rekommendationer för allas bästa.
Har sett det med egna ögon. De åker och hälsar på folk lite mer än vanligt, tvätta händerna- äh! Dricker sprit och passar på att vara ute och köra med bilen, gnäller för att det rekommenderas att inte åka på semester, där de nyligen kom ifrån... "lever som vanligt". Gissa varför jag absolut inte rör ett handtag, en kran, en kundvagn med händerna om jag kan undvika. Tar på handsprit så fort jag kommer ut från en affär jag har varit tvungen att besöka. Det finns alltid någon där ute som inte tar någon hänsyn till någon annan oavsett hur läget ser ut. Man kan förlåta någon som har någon sorts mentalt handikapp för övrigt inte.
För att FHM har bättre saker för sig än att överbevisa tiotusen facebooksxperters teorier om vad som är bäst att göra?Silver78 skrev:
Gör det bekvämt för dig och se FHMs data som källdata.
Inte i storbritannienoptimum skrev:
Rätt så bra på den eftersom jag är en hel del på Flashback.
Men inser att man inte kan allt om detta så därför är det bra med forum liknande dessa Byggahus och Flashback som hjälper till att putsa ytterligare på detta.
Lite av vad man bör ta till lärdom från Flashback är att inte alltid lita på det som pressen skriver om.
Inte heller tro på allt våra myndigheter framför.
Men träna du på tipsen jag lade in från Facebook.
Ledtråd, blinkers styrs av den lilla spaken till vänster sida vid ratten.
"– Det som ser lite positivt ut är att vi hade en ganska ordentlig ökning bland äldre, de senaste dagarna har den ökningen stabiliserats, säger Tegnell."
https://www.ystadsallehanda.se/nyheter/totalt-110-dodsfall-i-sverige/
https://www.ystadsallehanda.se/nyheter/totalt-110-dodsfall-i-sverige/
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
"61-årige Weqas Lordini bodde tidigare i Stockholm med flyttade 2004 till Paris med sin familj. För tre veckor sedan insjuknade han i corona och isolerades i hemmet i 13 dagar. – Sista dagen han var hemma så gick han upp, rakade sig och åt mat. Vi trodde att han hade blivit bra. Sedan kunde han inte andas längre, säger Weqas bror. Han hämtades med ambulans och vårdades sina sex sista dagar i livet på intensiven. – Under fredagsmorgonen berättade sjukhuset att hans njurar slutat fungera. Han har aldrig haft problem med njurarna tidigare. Vid lunchtid kom nyheten om att han hade avlidit, säger brodern."
https://www.expressen.se/nyheter/co...et-vi-om-svenskarna-som-dott-i-coronasmittan/
https://www.expressen.se/nyheter/co...et-vi-om-svenskarna-som-dott-i-coronasmittan/
Åter igen äpplen och päron.optimum skrev:
FHM pratar om smittspridning.
Exakt på vilket sätt är en graf över antal avlidna relevant som motargument?
Soligt och fint ute idag samt lönevecka. Var på Biltema, fullsmockat. Åkte genom stan på vägen hem, alla uteserveringar med solläge var fullsmockade, längs vattnet på alla bänkar likaså. En glasskiosk öppnade upp idag med, fullsatt. Verkar som folk börjat återgå till det vanliga. Antar att läget normaliserats något och att folk tar läget mindre allvarligt.

