2 357 301 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Troligen.L Lars48 skrev:”Som andra statliga tjänstemän ”
Jag kommer ihåg ihåg en rekryteringsprocess hos Strålskyddssmyndigheten. Då träffade jag en person som hade lagt ut annonsen. Hade intervju med henne i en halvtimme och sen träffade jag hennes chef på en fika och högsta chefen träffade mig för att skriva under kontraktet. Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Jag tror inte att det ger så mycket att ställa frågan här.L Lars48 skrev:
Tror du det sitter någon här som kan FHM'ns rekryteringsprocess, och vill redogöra för den.
Men alla företag och organisationer har väl någon slags rekryteringsprocess som de anser är tillräckliga för att de ska anställa tillräckligt kompetent och användbar personal.
Men det skiljer väl säkert enormt mellan olika aktörer, och dessutom säkert över tid också. Och säkerligen också beroende på vilken tjänst som ska rekryteras ...
Enligt inslaget från TV4 från Italien så avser det alla dödsfall Corona eller inte - men det kan ju såklart vara en felaktig översättning.B b8q skrev:
Här finns det mer att läsa om hur Italien löser dödsattesten
https://www.google.com/amp/s/www.te...ave-many-coronavirus-patients-died-italy/amp/
Men det är säkert så att de har inte möjlighet att lägga för mycket tid på det. Det är ett mycket rimligt antagande.
Så är det väl i de flesta fall? Alla jobb där jag kommit till intervju, och i de fall jag suttit på intervjuarsidan, så brukar det vara ca tre personer vid intervjun; Närmaste chef, en facklig representant, och ofta en medarbetare som kan mycket om det aktuella jobbet, eller någon från HR-avdelningen. Men innan man kommit till intervju har ju ens ansökningar och CV granskats och bedömts av ett antal personer också. Alla som kommer till intervju är intressanta kandidater, vid intervjun handlar det mest om att känna av varandra för att se om man passar in i teamet.L Lars48 skrev:”Som andra statliga tjänstemän ”
Jag kommer ihåg ihåg en rekryteringsprocess hos Strålskyddssmyndigheten. Då träffade jag en person som hade lagt ut annonsen. Hade intervju med henne i en halvtimme och sen träffade jag hennes chef på en fika och högsta chefen träffade mig för att skriva under kontraktet. Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Nej, på FHM samlas hela myndigheten för ett öråd runt en lägereld där man röstar ut en kandidat i taget.L Lars48 skrev:”Som andra statliga tjänstemän ”
Jag kommer ihåg ihåg en rekryteringsprocess hos Strålskyddssmyndigheten. Då träffade jag en person som hade lagt ut annonsen. Hade intervju med henne i en halvtimme och sen träffade jag hennes chef på en fika och högsta chefen träffade mig för att skriva under kontraktet. Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Självklart har han som sköter kaffemaskinen lika stor kompetens som alla andra att avgöra vem som ska vara stadsepidemiolog.
Nej, det kan vi inte göra. De har tappat greppet totalt. Nu vet de inte hur många som dör av Coronavirus längre. Eftersom många dör hemma och många som dör utan att vara testade.sunnis skrev:
Det funkar väl precis som alla andra rekryteringar? Vad är det du försöker säga, att du var underkvalificerad men fick jobbet ändå och därför litar du inte på myndigheters rekryteringsprocess?L Lars48 skrev:”Som andra statliga tjänstemän ”
Jag kommer ihåg ihåg en rekryteringsprocess hos Strålskyddssmyndigheten. Då träffade jag en person som hade lagt ut annonsen. Hade intervju med henne i en halvtimme och sen träffade jag hennes chef på en fika och högsta chefen träffade mig för att skriva under kontraktet. Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Eller vill du bara så misstänksamhet som i så många andra av dina inlägg?
VIKTIGT!
"Statsminister Stefan Löfven håller i dag ett ”Tal till nationen” med anledning av den exceptionella situation Sverige befinner sig i på grund av coronavirus-pandemin. Det hör till ovanligheterna att Sveriges statsminister ges utrymme att tala direkt till publiken.
Talet kommer att pågå i sex minuter och sänds klockan 21.15 i SVT2."
Från Aftonbladet
"Statsminister Stefan Löfven håller i dag ett ”Tal till nationen” med anledning av den exceptionella situation Sverige befinner sig i på grund av coronavirus-pandemin. Det hör till ovanligheterna att Sveriges statsminister ges utrymme att tala direkt till publiken.
Talet kommer att pågå i sex minuter och sänds klockan 21.15 i SVT2."
Från Aftonbladet
Det är en avvägning det där. De värsta mytbildningarna och ryktesspridningen kan det vara värda en liten uppoffring för att hindra.
Sen har jag inga ambitioner att ändra t ex Lars48 lite dramatiska nätpersona. Han får som alla andra tids nog hantera verkligheten vare sig han gillar den eller inte.
Sen har jag inga ambitioner att ändra t ex Lars48 lite dramatiska nätpersona. Han får som alla andra tids nog hantera verkligheten vare sig han gillar den eller inte.
6 minuter, nu har de kämpat rejält för att han skall lära sig det utantill.optimum skrev:
VIKTIGT!
"Statsminister Stefan Löfven håller i dag ett ”Tal till nationen” med anledning av den exceptionella situation Sverige befinner sig i på grund av coronavirus-pandemin. Det hör till ovanligheterna att Sveriges statsminister ges utrymme att tala direkt till publiken.
Talet kommer att pågå i sex minuter och sänds klockan 21.15 i SVT2."
Från Aftonbladet
Medlem
· södemanland
· 706 inlägg
Spelar det nån roll vad folk dör av?L Lars48 skrev:
Folk dör dagligen, har alltid gjort och kommer alltid att göra...
Gamla Agda som dog av corona, hade knappast hamnat på nyheterna om hon dött av nått annat, men dött hade hon gjort ändå.
De äldsta och sjuka kommer inte klara sig oavsett vad vi gör.
Evigt liv finns inte... En vacker dag tar det slut för alla...
Fast är det värt att ha ett samhälle där man bara låter fullt friska människor dö i stora mängder utan att ens försöka hindra det. Då kan vi lika gärna avskaffa hela samhället...... och så går jag ut och slåtr ihäl en viss person som jag inte tål och tar hennes egendom. Hon skulle ju endå dö om sisådär 50 år så jag gör ju inget fel om jag går händelserna litet i förväg
Gamla Agda som ligger på bäddavdelningen och har dåligt hjärta och KOL månste hållas neddrogad med värkmedicin för att stå ut med ryggvärken kommer endå att dö inom ett halvår så där är det inte så stor skillnad men när vi talar om folk som mänskligt sett borde ha 5 eller 10 eller rentav 50 år kvar är det en helt annan sak.
Gamla Agda som ligger på bäddavdelningen och har dåligt hjärta och KOL månste hållas neddrogad med värkmedicin för att stå ut med ryggvärken kommer endå att dö inom ett halvår så där är det inte så stor skillnad men när vi talar om folk som mänskligt sett borde ha 5 eller 10 eller rentav 50 år kvar är det en helt annan sak.
