Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
L Lars48 skrev:
”Som andra statliga tjänstemän ”
Jag kommer ihåg ihåg en rekryteringsprocess hos Strålskyddssmyndigheten. Då träffade jag en person som hade lagt ut annonsen. Hade intervju med henne i en halvtimme och sen träffade jag hennes chef på en fika och högsta chefen träffade mig för att skriva under kontraktet. Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Troligen.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Mikael_L
L Lars48 skrev:
Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Jag tror inte att det ger så mycket att ställa frågan här.
Tror du det sitter någon här som kan FHM'ns rekryteringsprocess, och vill redogöra för den.

Men alla företag och organisationer har väl någon slags rekryteringsprocess som de anser är tillräckliga för att de ska anställa tillräckligt kompetent och användbar personal.
Men det skiljer väl säkert enormt mellan olika aktörer, och dessutom säkert över tid också. Och säkerligen också beroende på vilken tjänst som ska rekryteras ...
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
sunnis
B b8q skrev:
Du menar väl ändå inte att den italienska sjukvården ska obducera alla som avlider, bara för att de testats poitivt för Covid-19? Det har de knappast tid och resurser till.
Enligt inslaget från TV4 från Italien så avser det alla dödsfall Corona eller inte - men det kan ju såklart vara en felaktig översättning.

Här finns det mer att läsa om hur Italien löser dödsattesten

https://www.google.com/amp/s/www.te...ave-many-coronavirus-patients-died-italy/amp/

Men det är säkert så att de har inte möjlighet att lägga för mycket tid på det. Det är ett mycket rimligt antagande.
 
L Lars48 skrev:
Vilka är det som väljer experterna som ska sitta på FHM?
Inte du i vart fall som tur är
 
  • Gilla
uplj och 2 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
”Som andra statliga tjänstemän ”
Jag kommer ihåg ihåg en rekryteringsprocess hos Strålskyddssmyndigheten. Då träffade jag en person som hade lagt ut annonsen. Hade intervju med henne i en halvtimme och sen träffade jag hennes chef på en fika och högsta chefen träffade mig för att skriva under kontraktet. Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Så är det väl i de flesta fall? Alla jobb där jag kommit till intervju, och i de fall jag suttit på intervjuarsidan, så brukar det vara ca tre personer vid intervjun; Närmaste chef, en facklig representant, och ofta en medarbetare som kan mycket om det aktuella jobbet, eller någon från HR-avdelningen. Men innan man kommit till intervju har ju ens ansökningar och CV granskats och bedömts av ett antal personer också. Alla som kommer till intervju är intressanta kandidater, vid intervjun handlar det mest om att känna av varandra för att se om man passar in i teamet.
 
  • Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
”Som andra statliga tjänstemän ”
Jag kommer ihåg ihåg en rekryteringsprocess hos Strålskyddssmyndigheten. Då träffade jag en person som hade lagt ut annonsen. Hade intervju med henne i en halvtimme och sen träffade jag hennes chef på en fika och högsta chefen träffade mig för att skriva under kontraktet. Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Nej, på FHM samlas hela myndigheten för ett öråd runt en lägereld där man röstar ut en kandidat i taget.
Självklart har han som sköter kaffemaskinen lika stor kompetens som alla andra att avgöra vem som ska vara stadsepidemiolog.
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 9 till
  • Laddar…
sunnis sunnis skrev:
Såklart lite märkligt att man inte väljer att rapportera en korrekt dödsattest för covid-19? Siffrorna registreras sedan som statistik världen över. M.a.o kan vi inte längre lita på de siffor som publiceras för Italien?
Nej, det kan vi inte göra. De har tappat greppet totalt. Nu vet de inte hur många som dör av Coronavirus längre. Eftersom många dör hemma och många som dör utan att vara testade.
 
T
L Lars48 skrev:
”Som andra statliga tjänstemän ”
Jag kommer ihåg ihåg en rekryteringsprocess hos Strålskyddssmyndigheten. Då träffade jag en person som hade lagt ut annonsen. Hade intervju med henne i en halvtimme och sen träffade jag hennes chef på en fika och högsta chefen träffade mig för att skriva under kontraktet. Är det så det går till hos FHM oxå? Några få personer är involverade i rekryteringen?
Det funkar väl precis som alla andra rekryteringar? Vad är det du försöker säga, att du var underkvalificerad men fick jobbet ändå och därför litar du inte på myndigheters rekryteringsprocess?

Eller vill du bara så misstänksamhet som i så många andra av dina inlägg?
 
  • Gilla
RoAd och 5 till
  • Laddar…
Tecknad bild av en person som sitter vid datorn och säger "SOMEONE IS WRONG ON THE INTERNET.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag måste nog påminna mig själv om den här. Den är säkert applicerbar för flera också.
 
  • Gilla
GladanS och 9 till
  • Laddar…
optimum
VIKTIGT!

"Statsminister Stefan Löfven håller i dag ett ”Tal till nationen” med anledning av den exceptionella situation Sverige befinner sig i på grund av coronavirus-pandemin. Det hör till ovanligheterna att Sveriges statsminister ges utrymme att tala direkt till publiken.

Talet kommer att pågå i sex minuter och sänds klockan 21.15 i SVT2."


Från Aftonbladet
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
Claes Sörmland
Det är en avvägning det där. De värsta mytbildningarna och ryktesspridningen kan det vara värda en liten uppoffring för att hindra.

Sen har jag inga ambitioner att ändra t ex Lars48 lite dramatiska nätpersona. Han får som alla andra tids nog hantera verkligheten vare sig han gillar den eller inte.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
VIKTIGT!

"Statsminister Stefan Löfven håller i dag ett ”Tal till nationen” med anledning av den exceptionella situation Sverige befinner sig i på grund av coronavirus-pandemin. Det hör till ovanligheterna att Sveriges statsminister ges utrymme att tala direkt till publiken.

Talet kommer att pågå i sex minuter och sänds klockan 21.15 i SVT2."


Från Aftonbladet
6 minuter, nu har de kämpat rejält för att han skall lära sig det utantill.
 
Claes Sörmland
Ja nu får vi kanske de där dramatiska politiska utspelen som vissa herrar i tråden önskat sedan trådstart.
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Nej, det kan vi inte göra. De har tappat greppet totalt. Nu vet de inte hur många som dör av Coronavirus längre. Eftersom många dör hemma och många som dör utan att vara testade.
Spelar det nån roll vad folk dör av?
Folk dör dagligen, har alltid gjort och kommer alltid att göra...
Gamla Agda som dog av corona, hade knappast hamnat på nyheterna om hon dött av nått annat, men dött hade hon gjort ändå.
De äldsta och sjuka kommer inte klara sig oavsett vad vi gör.
Evigt liv finns inte... En vacker dag tar det slut för alla...
 
  • Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
Fast är det värt att ha ett samhälle där man bara låter fullt friska människor dö i stora mängder utan att ens försöka hindra det. Då kan vi lika gärna avskaffa hela samhället...... och så går jag ut och slåtr ihäl en viss person som jag inte tål och tar hennes egendom. Hon skulle ju endå dö om sisådär 50 år så jag gör ju inget fel om jag går händelserna litet i förväg:rolleyes:

Gamla Agda som ligger på bäddavdelningen och har dåligt hjärta och KOL månste hållas neddrogad med värkmedicin för att stå ut med ryggvärken kommer endå att dö inom ett halvår så där är det inte så stor skillnad men när vi talar om folk som mänskligt sett borde ha 5 eller 10 eller rentav 50 år kvar är det en helt annan sak.
 
  • Gilla
Anders_Nilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.