2 357 623 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej, det gör de inte. Frankrike har t ex bara kapacitet att göra 2500 tester om dagen. Sverige hade kapacitet för 2800 tester om dagen för en vecka sedan, och har därefter byggt ut kapaciteten. Och Frankrike har nästan sju gånger fler invånare än Sverige. UK har bara kapacitet för 4000 tester/dag.pacman42 skrev:
Jaha. kapacitet men många tester görs i Sverige idag per dag?F f91jsw skrev:
Nä,behövdes inte,vi la oss platt och fortsatte leverera järnmalm åt hitler resten av krigetKnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Läste precis att i New York State med 19,5 miljoner invånare, alltså dubbelt så många
som i Sverige så räknar de nu med att de kommer behöva 30000 respiratorer.
Riktiga amatörer, här i Sverige klarar vi oss med färre än 1000, alltså mindre än 10%
av vad de behöver.
som i Sverige så räknar de nu med att de kommer behöva 30000 respiratorer.
Riktiga amatörer, här i Sverige klarar vi oss med färre än 1000, alltså mindre än 10%
av vad de behöver.
Det har vi inte facit på än.
Angående Italien, på TV4-nyheterna förut vid 22 sa chefen för civilförsvaret att det i dag dött 793 personer, men att de inte urskiljde coranadöda bland dessa. Alltså är siffran 793 totalt antal döda idag i Italien överhuvudtaget, och inte bara coronafall? Blir ju lite märkligt att rapportera på det sättet. Eller så är det TV4 som felöversätter, jag kan inte italienska. Försökte hitta på TV4-play men lyckades inte, så här är lite screens från min comhemplay.
Lite märkligt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite märkligt?
Intressant! Kan du hänvisa till källan till uppgifterna om Sveriges kapacitet?F f91jsw skrev:
Det är väl inte märkligt. Det dör massor i hemmen. De tas inga prover på. De sa att det dör 4ggr fler än normalt. Därav tolkas det att antalet smittade är 10ggr mer än vad statistiken säger. Samt ökande fortfarande.K koppla skrev:Angående Italien, på TV4-nyheterna förut vid 22 sa chefen för civilförsvaret att det i dag dött 793 personer, men att de inte urskiljde coranadöda bland dessa. Alltså är siffran 793 totalt antal döda idag i Italien överhuvudtaget, och inte bara coronafall? Blir ju lite märkligt att rapportera på det sättet. Eller så är det TV4 som felöversätter, jag kan inte italienska. Försökte hitta på TV4-play men lyckades inte, så här är lite screens från min comhemplay.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Lite märkligt?
Detta virus utbrott är inte slutet för världen. Det är bara början på slutet för världen som vi känner den idag.
Här kommer min domedags profetia om hur det kommer att gå:
1. Värdens ledare handlar i panik och stänger ner samhället i ett meningslöst försök att rädda livet på så många äldre som möjligt, detta misslyckas och 10% av befolkningen över 70år dör ändå.
2. Ner stängningen av samhället i flera månader sätter värden i den värsta lågkonjunktur som sätts. Börsen sjunker med 90%. Massarbetslöshet och ekonomisk misär får folket att tappa tilltron för politiker. Populism frodas.
3. Populister tar makten nästan överallt. Sammarbete mellan länder avslutas. Skyddstullar upprättas, ekonomin går ännu sämre.
4. WW3. RIP world.
Eller är jag för negativ nu?
Här kommer min domedags profetia om hur det kommer att gå:
1. Värdens ledare handlar i panik och stänger ner samhället i ett meningslöst försök att rädda livet på så många äldre som möjligt, detta misslyckas och 10% av befolkningen över 70år dör ändå.
2. Ner stängningen av samhället i flera månader sätter värden i den värsta lågkonjunktur som sätts. Börsen sjunker med 90%. Massarbetslöshet och ekonomisk misär får folket att tappa tilltron för politiker. Populism frodas.
3. Populister tar makten nästan överallt. Sammarbete mellan länder avslutas. Skyddstullar upprättas, ekonomin går ännu sämre.
4. WW3. RIP world.
Eller är jag för negativ nu?
Det luriga är att jag brukar ha ändan på pennor i munnen ibland. En dum vana men svår att bryta.BirgitS skrev:
Men som jag skrev i ett annat inlägg nyss så har jag nu en kondom över pennan.
Kan vara ett bra tips.
Skydda sig ska man göra.
