Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Japp.
Precis så resonerar rattfyllerister.

Staffan
Finns tyvärr gott dem med :(

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inne på Disney store är det obligatorisk mask och då håller inte folk längre avstånd. En till anledning varför mask inte fungerar
Med lite ironi..

”När man har mask är man ju odödlig så då behöver man inte bry sig om nått annat.. ”

• Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Här är fler "oseriösa"..
Äh här finns inga ”oseriösa” .. alla vill samma sak - men de/vintror på olika vägar dit.

Alla mynt har som vanligt två sidor.. :)
Bra att ifrågasätta båda sidor!

Så det ska vara annars hade vi inte haft någon demokrati alls (partiernas funktion är ju att ifrågasätta varandra.. så att alla kämpar mot nått bättre) :cool:

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Nej jag tillhör de som ser nyanser i tillvaron.
Masktvång på rätt plats och tid borde vi ha. Tex i kollektivtrafik och i handeln vi vissa tillfällen
Trots det som Anders just skrev i inlägg #32153?
Det är ju fakta om hur just många människor fungerar när masken kommer på och det stämmer ju väl överens med de som rapporterat från Oslo och Tyskland i tråden. WHO hävdar att 2 m avstånd är ett bättre skydd än mask och 1 m avstånd.

Snigla Snigla skrev:
Jobbigt, jäkligt trist utan smak (tappade själv smaken en period pga annat skäl, peppar peppar kom det tillbaka efter den infektionen gett med sig).

En bekant fick kvarvarande problem med lukt (efter Corona) och hon ”tränar” än. Hon jobbar som läkare (där hon blev sjuk) så hon fick rådet att börja träna luktsinnet nästan direkt.. just för det kunde ta så lång tid innan ”banorna” i hjärnan hittat rätt ”kontakt”. Tror hon sa att det kunde ta upp till ett år (om det nu ville komma tillbaka alls)

Hon känner ju lukt, men hjärnan säger att det är nått helt annat. Hon nämnde nått konkret.. det var nått vanligt, schampot eller tvålen typ (Nått ”sött”/blommigt).. som hon tyckte stank brandrök nu :oops:

Har glömt och fråga om det påverkar smaken också.. man vet ju själv när man är tex snuvig och näsan inte funkar (är täppt), så smakar maten inget/annorlunda.

Hoppas verkligen din smak rättar till sig med tiden!
Jag har bara nedsatt än så länge, men jag har hört det kan ta lite tid innan "buggarna" kommer. Ägg har många problem med tex

BirgitS
Här är fler "oseriösa". Sannolikt Ryska högerextremistkommunistMaoister.

[länk]

Kim Staffan
De är i alla fall inte epidemiologer eller annat liknande. En av dem tillhör ju de där 20-25 personerna som hela tiden har klankat ner på FHM och inte alltid med korrekta fakta. Så den artikeln är långt ifrån objektiv.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Stockholm hårt drabbat. Bara Madrid värre.

[länk]

""Vad beror detta på?

– Det finns många aspekter. Man var inte nog hård med restriktioner på en gång, mot alla som kom hem från Alperna. Sedan hade man inte koll på rotationen av personal och anhöriga som besökte alla våra äldreboenden. Men det finns många orsaker till att det blev på det här sättet, och det är väldigt tragiskt.""

Stockholm har tolv gånger fler döda än Oslo, räknat per invånare. Varför?

– Oslo var väldigt militanta i början, väldigt kraftfulla. De stängde ner samhället, och man fick inte byta kommun under ganska lång tid. Dessutom stängde de gränsen ganska hårdhänt mot Sverige i våras. Detta kanske är resultatet av att man var så kraftfull i sina åtgärder, säger Johan Styrud. ""
Det blir ju lite konstig rubrik när man inte har med alla huvudstäder och sen är ju frågan varför bara huvudstäder när Milano är mycket mer drabbat än Rom. Ibland jämför man kommuner och ibland jämför man län eller liknande områden.
Det liknar lite "skräp in ger skräp ut".

Nu har dessutom Aftonbladet ändrat till tredje värst drabbade i stället för näst värst.

Att kalla Oslo för en metropol tycker jag låter lite roligt också ;)

• Haha
Nyfniken
  • Laddar…
Nissens
Hur i hela friden kunde du komma till den slutsatsen?

Nissens! Nu var "DumNissens" framme igen. Tips. Byt inloggningskod, så kan han inte skriva i ditt namn igen.

Staffan
Tänkte att @Ulltand kan svara så får jag se vad han tycker. Slutsatsen är min åsikt, som baseras på den fakta som finns.

Staffans2000
Snigla Snigla skrev:
Äh här finns inga ”oseriösa” .. alla vill samma sak - men de/vintror på olika vägar dit.

Alla mynt har som vanligt två sidor.. :)
Bra att ifrågasätta båda sidor!

Så det ska vara annars hade vi inte haft någon demokrati alls (partiernas funktion är ju att ifrågasätta varandra.. så att alla kämpar mot nått bättre) :cool:
Som du vet, skojar jag bara lite med "Ma Baker, and the Baker boys", där allt ifrågasättande av deras tro ignoreras och sopas undan med kommentaren "oseriöst". Varpå resten av klanen ger tummen upp. I en demokrati är det fullt tillåter att tycka vad man vill. Det är till och med tillåtet att hitta på vad som helst och säga att det är sant. Det gillar jag.

Staffan

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju fakta om hur just många människor fungerar när masken kommer på och det stämmer ju väl överens med de som rapporterat från Oslo och Tyskland i tråden. WHO hävdar att 2 m avstånd är ett bättre skydd än mask och 1 m avstånd.
So what?

Det är inte alls ovanligt i Stockholms kollektivtrafik att att det är full trängsel från tid till annan.

Vad gör det om någon skulle använda mask en gång för mycket.

2 meter och mask är sannolikt ännu bättre än två meter utan mask

Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Tänkte att @Ulltand kan svara så får jag se vad han tycker. Slutsatsen är min åsikt, som baseras på den fakta som finns.
Slutsats? Det var ju ingen slutsats alls!

Nissens! Nu har ditt konto blivit hackat igen.

Staffan

• Haha
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det skulle vara intressant om du kunde länka till dom studierna du syftar på när du säger att det är ren fakta?

Det är väldigt mycket anekdotisk bevisföring i den här tråden. Mig veterligen finns det ingen seriös forskning på nån större population som visar att folk som använder masker skulle börja trängas mera än såna som inte använder mask. Inte finns det heller nån undersökning som visar att folk med mask springer och petar sig i ansiktet mera än de som inte har mask.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
So what?

Det är inte alls ovanligt i Stockholms kollektivtrafik att att det är full trängsel från tid till annan.

Vad gör det om någon skulle använda mask en gång för mycket.

2 meter och mask är sannolikt ännu bättre än två meter utan mask
Har du varit många gånger i kollektivtrafiken senaste veckan?

Tror inte det finns något belägg för att mask skulle minska risken mer när avståndet är 2 m i WHO:s sammanställning. Men du får gärna peka på det stället.

BirgitS BirgitS skrev:
Har du varit många gånger i kollektivtrafiken senaste veckan?

Tror inte det finns något belägg för att mask skulle minska risken mer när avståndet är 2 m i WHO:s sammanställning. Men du får gärna peka på det stället.
Var uppe på nyheterna för en tid sedan om en busslinje som fått in typ 70 klagomål om trängsel på en vecka.

Ja det händer i ett flertal sammanhang att människor inte kan hålla var sig en eller två meter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.