2 356 896 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jadu Nissens!Nissens skrev:
Dina 99% maskanvändningsdrömmar har kommit i skuggan av denna knivskarpa100%:iga analys. Jag läste ditt inlägg med stigande muntration och tänkte genast -"och vädret". Sedan kom det. Här i Göteborg är det ett allmänt skämt att TV:vädret bara avspeglar stockholm. Väderkartan är fylld av regnmoln överallt. Ja, förutom i staaan! Varpå meteriologen glatt förkunnar: -"soligt och vackert i hela landet". Nyheternas Stockholmsfixering är uppenbar. Oberoende om det handlar om bortskämda egoister som sprider smitta, eller en ny bro. Händer det i Stockholm, är det automatiskt av riksintresse.
Staffan
Jag läste "Kreutziers" inlägg och tänkte genast: -"hur många minuter tar det innan Birgit förklarar för de okunniga, att Läkaren uppenbarligen är inkompetent, eftersom han vågar ifrågasätta guldkalven. 10 minuter, sedan kom det förutsägbara.BirgitS skrev:
staffan
Ja, men det är väl inte så konstigt när han redan i inledningen bygger hela sitt resonemang på att FHM har använt en strategi de inte använt?Staffan2000 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Jag anser att ST-läkaren inte motsvarar Kreutzers beskrivning "faktiskt är riktigt insatt" oavsett vad ST-läkaren framför.Staffan2000 skrev:
Men som sagt allt det som står i debattartikeln har redan diskuterats i tråden och därmed innehåller den inget nytt, vilket bara det gör att det inte är särskilt relevant att ta upp den, oavsett vem som skrivit det.
Du "visste" alltså före, men avslöjar det först efter. Ganska symptomatiskt för stora delar av den här tråden.Staffan2000 skrev:
Om man tittar på statistik på smittade o döda o jämför Polen med Sverige, så syns att Polen har ca 800 smittade/ 100 000 Sverige ca 550 smittade/100 000. Utfallet döda däremot är 15 per 100 000 i Polen medan 3 i Sverige. Nu kanske det skiljer sig i start på smittkedjan, men jag tror att detta har med att Polen inte hade någon topp i våras! Vi får se om någon månad om detta var rätt eller fel!
Då tycker jag att du kan härleda hur mitt inlägg dels bevisar att jag tar "min gullgosse" i försvar och dels att jag över huvud taget har någon sådan. Annars är det ju bara ett plumpt och retoriskt obegåvat uttalande från din sida, och jag tror att du kan bättre än så.Staffan2000 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 866 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 866 inlägg
Klart att just denna ST-läkare är den som är insatt och som man ska lyssna på. Han säger ju att FHM har gjort fel och ljuger. Det är bevis nog för att han är insatt och har rätt.
Det finns iofs andra läkare som inte håller med, men de är ju antingen oinsatta eller lögnare, kanske både och.
Obs, det kan finnas spår av ironi i texten ovan.
Det finns iofs andra läkare som inte håller med, men de är ju antingen oinsatta eller lögnare, kanske både och.
Obs, det kan finnas spår av ironi i texten ovan.
Läser man det bara så missar man chansen att fe se Stefan Löfven för första gången visa tydlighet och ledarskap.Nissens skrev:
Detta är viktigt. Läget är allvarligt.
Nej du har totalt missuppfattat att det enbart var för folk i Stockholm. Smittan sprider sig i hela landet och vissa områden har det värre.
Det gäller alla och har du inte förstått det så vet jag inte vad du överhuvudtaget gör i den här tråden.
Vi är mitt i en pandemi och när Stefan Löfven gör ett historiskt andra uttalande till folket, ja då bör man lyssna är min uppfattning. Det är allas ansvar att ställa upp för Sverige NU.
Och vad har det med problemen i stockholm att göra? De är lika stora oavsett.Fairlane skrev:
Jaha, jag har sett att folk klagat på att det arit mycket folk i Ullared.
Jag har också fått för mig att problemet mest personer som festar finns i andra delar av landet än i Stockholm, men det kanske är Stockholmare som åkt till dessa orter och festat också.
Alla dessa regionala rekommendationer kan väl inte förklaras med att det är Stockholmare på besök?
Min tanke är att meddelandet rör alla personer i Sverige, både Stockholmare och andra.
Jag har aldrig någonsin påstått att problemen bara är i stockholm. Jag säger att det kablats ut i hela landet hur beteendet varit i stockholm, och det är inte vackert.optimum skrev:
Läser man det bara så missar man chansen att fe se Stefan Löfven för första gången visa tydlighet och ledarskap.
Detta är viktigt. Läget är allvarligt.
Nej du har totalt missuppfattat att det enbart var för folk i Stockholm. Smittan sprider sig i hela landet och vissa områden har det värre.
Det gäller alla och har du inte förstått det så vet jag inte vad du överhuvudtaget gör i den här tråden.
Vi är mitt i en pandemi och när Stefan Löfven gör ett historiskt andra uttalande till folket, ja då bör man lyssna är min uppfattning. Det är allas ansvar att ställa upp för Sverige NU.
Om man går på historik så har de inte alltid varit speciellt bra på att följa restriktionerna i stockholm. Jag bor i en annan storstad i Sverige och har inte sett samma problematik där. Det är säkert inte perfekt någonstans, men stockholmsområdet har stuckit ut tidigare. Ett tag förbjöd min arbetsgivare att åka till stockholm på grund av det...
Och jag vet inte varifrån du fått att jag inte skulle lyssna till Löfven, och han har gjort bra saker mer än två ggr. Jag sade att jag streamar när det passar mig. Jag har ett rätt uppbokat liv och planerar saker o ting efter det. Men jag har fått budskapet. Och det var en upprepning av det som de redan förmedlat. För de som inte fattat. Bla stockholmare är min gissning, based on history.
Redigerat:
Inte helt tokigt om man vill ha bra saker.B b8q skrev:
Jag har två år i rad köpt en hel del Bahco på Jula då de kört med 50% och välfyllda hyllor.
Köpte ett byggpass som vanligen kostade 1500 kr för hälften och var till mitt bygge av altan och uterum samt en hel del andre Bahco verktyg.
Lite OT men tycker det är hövligt att svara.
I år blir det inget sådant. Synd. Förra året stod jag i en 20 m lång kö när de öppnade kl 7.
Flera valde en Bahco verktygsvagn full med verktyg med ordinarie pris 9995:- (inte jag)
Rätt trevligt och snacka lite mer de andra i kön vilket i år är otänkbart.