2 356 896 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Här bor viruset, röd cirkelTalvan skrev:
Vi blev inte av med det utan sedan blommar det upp igen när skolor börjar, ungar på dagis, insparksfester, nollningar, party mm
Nu har vi bra fart på "brasan" och fattas bara lite kyla och torrare luft som kan det bli rejält drag.
Men jag utgår från att du skojar för detta borde alla vuxna insett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Jag tror inte att jag har sett det per dag men per vecka finns det här: https://www.folkhalsomyndigheten.se...ik-och-analyser/antalet-testade-for-covid-19/K Kane skrev:
och i FHM:s veckorapporter om Covid-19.
Farligt? Tror din skräck är farligare faktiskt.K Kreutzer skrev:När tror ni Tegnell erkänner det som alla vet dvs att Sverige tillämpat flockimmunitetsstrategi och att vi fått den andra våg vi inte skulle få ?.
Något som är positivt är att regioner, skolor, regering äntligen, men för sent, börjar köra över FHM och ta egna beslut.
Snart kanske också vanligt folk börja fatta hur farligt Corona verkligen är. Trots Tegnells bedrägliga lugn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
"Sverige har varit sämst på att minska smittspridningen enligt OECD:s senaste rapport.".
Det gör du säkert, men när du hela tiden framställer företaget som toppenbra och nästan absolut ofelbart får du nog acceptera om man protesterar lite när man upptäckte att kejsaren är, om inte naken, så åtminstone inte så välekiperad som det görs sken av.optimum skrev:
Företagen har ju trots allt en nyckelfunktion i en pandemi; ju fler som kan jobba hemifrån desto färre i kollektivtrafik, på lunchrestauranger och på stan i allmänhet.
Tja, jag fick nog i veckan har försökt hålla mig borta från diskussionerna här. Fick och ett återfall idag, men att läsa ikapp alla inlägg Coronavirus-tråden har jag inte möjlighet till.Staffan2000 skrev:
Vissa behöver nog en gud att tro på, att lita på.
Det kan vara bra, men också få motsatt effekt.
Tänker på den religösa damen i USA som på dödsbädden förnekade existensen av covid-19 och undrade om det ändå inte kunde vara lungcancer hon skulle dö av?
Vår strategi verkar dock fungera väldigt väl.T tanaris skrev:Det gör du säkert, men när du hela tiden framställer företaget som toppenbra och nästan absolut ofelbart får du nog acceptera om man protesterar lite när man upptäckte att kejsaren är, om inte naken, så åtminstone inte så välekiperad som det görs sken av.
Företagen har ju trots allt en nyckelfunktion i en pandemi; ju fler som kan jobba hemifrån desto färre i kollektivtrafik, på lunchrestauranger och på stan i allmänhet.
Jag känner bara till 2 bland tjänstemännen som smittats och det var privat.
En var en kollega som var i Österrike och åkte skidor.
Den personen hade redan vid hemkomsten haft 2 veckors karantän att jobba hemifrån men blev ju även sjukskriven.
Då vi i mars visst för lite om smittsamhet lät vi denna person jobba ytterligare 2 veckor hemifrån för att inte riskera att få in smitta.
Vi har några inom kollektivsidan som var/är sjuka men dessa har smittats privat och någon som oförståndigt var på fest i våras.
Jag är mycket nöjd med hur företaget hanterar pandemin.
Fullständigt ofattbart att du hänger dig fast och hackar på det företaget som du dels inte vet vilket det är och hur bra folk trivs där. Varför tror du jag jobbat där i över 20 år om det inte är ett fantastiskt bra företag.
Nej lönerna är inte mer än normalt men trivseln är mycket god och bra stabilitet. Från ägarna sida, man bryr sig.
Nu får du sprida din bitterhet på någon annan.
Husägare
· Skåne
· 5 382 inlägg
Här är en bra sida uppdaterad online, alla data från FHM och kommuners databaser!K Kane skrev:
Men med en fantastisk snabb grafik.
https://platz.se/
Redigerat:
Fortfarande hela 25% som inte är heltända på idén att vaccinera sig:
https://www.svd.se/fler-svenskar-vill-ta-covidvaccin
https://www.svd.se/fler-svenskar-vill-ta-covidvaccin
Ser ut som att Pfizer kan bli först?
""USA:s vaccinchef, doktor Moncef Slaoui, säger till CNN att vaccinering mot Covid-19 kan starta den redan den 11 december.
I fredags lämnade företaget Pfizer in en ansökan till myndigheten FDA (Food and Drug Administration) rörande det nya vaccinet.
Ett möte om vaccinet ska hållas den 10 december. Om allt godkänns kan vaccineringen komma i gång redan dagen därpå, enligt Moncef Slaou""
""Our plan is to be able to ship vaccines to the immunization sites within 24 hours from the approval, so I expect maybe on day two after approval on the 11th or the 12th of December," he told CNN Sunday morning.""
""USA:s vaccinchef, doktor Moncef Slaoui, säger till CNN att vaccinering mot Covid-19 kan starta den redan den 11 december.
I fredags lämnade företaget Pfizer in en ansökan till myndigheten FDA (Food and Drug Administration) rörande det nya vaccinet.
Ett möte om vaccinet ska hållas den 10 december. Om allt godkänns kan vaccineringen komma i gång redan dagen därpå, enligt Moncef Slaou""
""Our plan is to be able to ship vaccines to the immunization sites within 24 hours from the approval, so I expect maybe on day two after approval on the 11th or the 12th of December," he told CNN Sunday morning.""
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Ja, det verkar ju inte finnas någon som helst kontroll av att riskgrupper får det först, eller ens att det räcker till dem.Handyman 1 skrev: