Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Det gäller att generalisera på rätt sätt så det inte blir en jämförelse mellan äpplen och päron. Man kan nog säga att om folk hade munskydd i stället för byxor i bilden så är det mycket som skulle bli blött.
Vad är det som är oklart i Hyltrans pissbilder? Upplys mig!

Staffan
 
  • Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
optimum
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vad är det som är oklart i Hyltrans pissbilder? Upplys mig!

Staffan
Vill man inte förstå så vill man inte.
Enkelt.

Eller så förstår man men vill ändå argumentera emot allt.
 
  • Gilla
  • Haha
brfbo och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vad är det som är oklart i Hyltrans pissbilder? Upplys mig!

Staffan
Oklart och oklart, jag tycker det är en löjlig jämförelse.
Har du byxor för att du inte ska kunna kissa på andra eller är det andra orsaker till det?
Även om man har byxor på sig när man kissar lär en del rinna längs benen och komma ut på golvet.
Byxorna lär bli så blöta omedelbart att man vill byta dem. Innebär det att man ska byta munskyddet efter varje utandning?
Osv.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
J
optimum optimum skrev:
Vill man inte förstå så vill man inte.
Enkelt.

Eller så förstår man men vill ändå argumentera emot allt.
De flesta tycker nog att det är enkelt att hantera ett par brallor, men hade man hanterat brallorna som en del hanterar munskydd så hade man åkt dit för blottning, snuskiga tics, eller åtminstone riskerat ständig urinvägsinfektion. Därför, bland annat är det en bara en rolig teckning och inget bevis eller relevant jämförelse vilket du kanske tror. Förstå det roliga gör nog alla, till och med BirgitS.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Oklart och oklart, jag tycker det är en löjlig jämförelse.
Har du byxor för att du inte ska kunna kissa på andra eller är det andra orsaker till det?
Även om man har byxor på sig när man kissar lär en del rinna längs benen och komma ut på golvet.
Byxorna lär bli så blöta omedelbart att man vill byta dem. Innebär det att man ska byta munskyddet efter varje utandning?
Osv.

Jag ger upp. Vill du inte förstå, så vill du inte!


Staffan
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag ger upp. Vill du inte förstå, så vill du inte!


Staffan
Det är klart jag förstår vad teckningarna avser att mena men jag tycker inte det är en bra jämförelse för det. T.ex. för det som Jocke skrev innan ditt inlägg.
 
Alltså, munskydd fungerar ju inte. Det fattar ju alla (!!!!?)
I USA använder dem munskydd. Titta på hur de liiiiiiider. De dör som flugor. Kolla på all statistik. De dör så himla många per antal invånare. Kolla kolla kolla. Uuih vad dem lider.

Exakt sån retorik använde ju Ulltand och company från mars till juni för ett visst land (kanske Sverige) och för något annat än munskydd (jag ska hjälpa er, att inte använda en hård lockdown). Nu när det sen i juni juli aug och september och oktober visade sig att det var genialt bra och att underdödligheten är hög, så har korparna bytt fokus mot munskydd istället. Dock, nu gäller tydligen inte längre de där bevisen som användes DÅ för att lockdown var så himla bra. Nu istället så är det tro och skrock om att det kanske är bra med munskydd, fast det i XX antal länder så hjälper inte munskyddet särskilt bra vad man kan se av all tillgänglig statistik.

Kolla tillgänglig statistik istället. Så ser ni att ni har röven bakåt idag också. Det som hjälper är att hålla sig hemma när man är dålig. Precis som vanlig influensa, förkylning, vinterkräksjuka osv.

Snälla bespara oss munskyddet. Ingen vill ha det. Att man använder munskydd på sjukhus är för att man kan få sjukt många andra äckliga saker på sig förutom covid-virus. Jag hade ju alla dagar i veckan valt Covid virus före en hel rad med andra mkt farligare sjukdomar. De flesta inom sjukvården har ju dessutom redan haft skiten, jag också, så nu kan man gå runt på stadens gator och istället vara orolig för överfallsrån, överfallsvåldtäckter, bli påkörd av bilar med alkoliserade eller nedknarkade förare och allt annat som är etter värre.

(Låt mig gissa nu att alla som svarar på detta inlägg kommer hugga på mitt ordval av "genialt bra"... ) :crysmile:
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag ger upp. Vill du inte förstå, så vill du inte!


Staffan
Bara för att man förstår ett skämt innebär det inte att det blir roligt.
 
Intressant video om lockdowns, second wave och lite annat.
 
optimum
J Jocke Best skrev:
De flesta tycker nog att det är enkelt att hantera ett par brallor, men hade man hanterat brallorna som en del hanterar munskydd så hade man åkt dit för blottning, snuskiga tics, eller åtminstone riskerat ständig urinvägsinfektion. Därför, bland annat är det en bara en rolig teckning och inget bevis eller relevant jämförelse vilket du kanske tror. Förstå det roliga gör nog alla, till och med BirgitS.
Nej det är inget bevis.
Du förstår uppenbarligen inte heller bilderna eller så vill du inte.
Det är en kul förklaring som flertalet fattar vitsen med att skydda sig mellan två individer.

Bilderna kunde lika gärna varit en som håller upp ett A4 block framför ansiktet eller inte.

Meningslöst att förklara mer för dig då du egentligen fattat men bara vill argumentera emot.
 
BirgitS
T tobbbias skrev:
Nu när det sen i juni juli aug och september och oktober visade sig att det var genialt bra och att underdödligheten är hög
Nej, underdödligheten är inte hög utan antalet som avlider är inom normalspannet, men överdödligheten under våren var väldigt långt utanför normalspannet.
 
J
optimum optimum skrev:
Nej det är inget bevis.
Du förstår uppenbarligen inte heller bilderna eller så vill du inte.
Det är en kul förklaring som flertalet fattar vitsen med att skydda sig mellan två individer.

Bilderna kunde lika gärna varit en som håller upp ett A4 block framför ansiktet eller inte.

Meningslöst att förklara mer för dig då du egentligen fattat men bara vill argumentera emot.
Jag förstår mycket väl. Men den är ju inte rätt. Den är en skämtteckning som driver med dom som inte är dess målgrupp. Däremot tror jag att den beskriver tankebanorna på en del som gillar munskydden eller har en övertro på dom. Varför du håller på som du gör är däremot obegripligt. Du har problem att bli emotsagd uppenbarligen.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
optimum och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, underdödligheten är inte hög utan antalet som avlider är inom normalspannet, men överdödligheten under våren var väldigt långt utanför normalspannet.
Linjediagram och tabell som visar statistik över dödlighet för oktober 2020 jämfört med 2015-2019.

Jag slängde ihop denna just nu. Du ser att under det röda strecket är det "underdödlighet". Vissa dagar har underdödligheten varit mer än 20 %. Taget från den senaste statistikfilen från SCB. Jag slutade för ca 3 veckor sedan eftersom du tror att det laggar ca 3 veckor i inrapporteringen.
Vart går gränsen för dig för "hög" "underdödlighet"?

Sen så dör folk "med corona" i Sverige. Inte av corona.
(Jag vet att du har full koll på detta, detta inlägg är inte riktat åt dig, egentligen).
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Alltså, munskydd fungerar ju inte. Det fattar ju alla (!!!!?)
I USA använder dem munskydd. Titta på hur de liiiiiiider. De dör som flugor. Kolla på all statistik. De dör så himla många per antal invånare. Kolla kolla kolla. Uuih vad dem lider.

Exakt sån retorik använde ju Ulltand och company från mars till juni för ett visst land (kanske Sverige) och för något annat än munskydd (jag ska hjälpa er, att inte använda en hård lockdown). Nu när det sen i juni juli aug och september och oktober visade sig att det var genialt bra och att underdödligheten är hög, så har korparna bytt fokus mot munskydd istället. Dock, nu gäller tydligen inte längre de där bevisen som användes DÅ för att lockdown var så himla bra. Nu istället så är det tro och skrock om att det kanske är bra med munskydd, fast det i XX antal länder så hjälper inte munskyddet särskilt bra vad man kan se av all tillgänglig statistik.

Kolla tillgänglig statistik istället. Så ser ni att ni har röven bakåt idag också. Det som hjälper är att hålla sig hemma när man är dålig. Precis som vanlig influensa, förkylning, vinterkräksjuka osv.

Snälla bespara oss munskyddet. Ingen vill ha det. Att man använder munskydd på sjukhus är för att man kan få sjukt många andra äckliga saker på sig förutom covid-virus. Jag hade ju alla dagar i veckan valt Covid virus före en hel rad med andra mkt farligare sjukdomar. De flesta inom sjukvården har ju dessutom redan haft skiten, jag också, så nu kan man gå runt på stadens gator och istället vara orolig för överfallsrån, överfallsvåldtäckter, bli påkörd av bilar med alkoliserade eller nedknarkade förare och allt annat som är etter värre.

(Låt mig gissa nu att alla som svarar på detta inlägg kommer hugga på mitt ordval av "genialt bra"... ) :crysmile:
Om man tittar på kurvorna för de länder som körde en lockdown så kan man tydligt se att den hade en avsevärd effekt.

Eftersom att kurvorna skjuter i höjden igen så fort den avslutas.

Därför är det helt uppenbart att en lockdown har effekt tror jag.
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Nej det är inget bevis.
Du förstår uppenbarligen inte heller bilderna eller så vill du inte.
Det är en kul förklaring som flertalet fattar vitsen med att skydda sig mellan två individer.

Bilderna kunde lika gärna varit en som håller upp ett A4 block framför ansiktet eller inte.

Meningslöst att förklara mer för dig då du egentligen fattat men bara vill argumentera emot.
Fast jag saknar bilden där båda står nakna men håller avstånd....
 
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.