Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Men om Tegnell hade varit lite mer kompetent skulle han inte ha sagt i januari att masker är värdelösa. Då kanske en del eller alla hade kunnat skaffa masker till mars månad. Och vårdpersonel använder sig INTE av enkla ffp1 eller ffp2 masker så det är ingen konkurenssituation.

Dessutom kan man ju tillverka enkalre skydd själv som faktiskt också kan hjälpa.
@Ulltand, du som har svar på allting och har all kompetens. Jag har en fråga till dig:
Hur kommer det sig att man inte ser någon minskning av C19 spridning i de länderna som beordrat att använda ansiktsmask?
Ser fram emot ett kort och koncist svar.

• Gilla
El-Löken66 och 4 till
  • Laddar…
J
FFP2 används absolut i sjukvården vid brist på FFP3. De används för övrigt bara i högsmittsamma situationer. Annars används II/IIR.

Vilket jävla kackel i denna tråden.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J
optimum optimum skrev:
Jag har förstått att du har svårt att fatta att det är just detta som är ett bevis för Tegnell och därför har FHM inte munskydd som rekommendation.
Varför så otrevlig som vanligt? Vi är flera i forumet som håller med om den definitionen du klagar på och åtminstone jag klarar av att knyta skorna.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Vad är C19? C4 vet jag vad det är.
Det är en kraftfullare variant av C4. Det är vad tråden i huvudsak handlar om, Covid-19 känner du nog igen kanske. ;)

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
J
Ulltand Ulltand skrev:
Men om Tegnell hade varit lite mer kompetent skulle han inte ha sagt i januari att masker är värdelösa. Då kanske en del eller alla hade kunnat skaffa masker till mars månad. Och vårdpersonel använder sig INTE av enkla ffp1 eller ffp2 masker så det är ingen konkurenssituation.

Dessutom kan man ju tillverka enkalre skydd själv som faktiskt också kan hjälpa.
Ljug inte. Du hittar på igen.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
J
K Kreutzer skrev:
Jag vill vara hövlig mot dig men det är svårt när du ljuger, kommer med lösa svepande påhittade påståenden om vad andra säger, svarar med motargument på saker som ingen påstått. Inte bara mot mig utan mot andra.
Jag erkänner du behärskar denna metodik bra i syfte att avleda alla fakta som kan misskreditera myndigheterna. Men jag känner väl till den.
När jag tog citatet flockimmunitet nära i maj vilket var helt korrekt svarar du med "Hur vore det om du skrev vad det står i källorna i stället för att vränga till saker så att det inte längre stämmer med originalet?".

Och jag erkänner att jag rackar ner på Regering/FHM: eftersom man hanterat i princip allt så illa det går. Och nu gör man om misstagen igen. Men det uppvägs av att du sitter här oavbrutet som Regering/FHM:s influencer .
Vilket skall vara din rättighet i en demokrati. Men inte att skapa ett pärlband av halmgubbar.
Om du har problem med lögner så måste det väl vara jobbigt att ha företrädare av den försiktiga sidan som kör med just lögner som argument hela tiden? Dr U är väl värst?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Ja ganska självklart men vad som tex är bäst för ekonomin på längre sikt är heller inte uppenbart.

Men ville iaf lyfta detta då det tidigare lanserats trådar här om att lock down inte skulle ha någon effekt baserat på någon persons hemsida och en massa hypoteser.
Vad som är sämst för ekonomin är i alla fall uppenbart.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Gammelnörden
Ulltand Ulltand skrev:
Du landar nästan rätt men vara nästan. Svaret ligger i vecka 32. Har man knappt någon smittspridning är effekten av mask liten.

Hade FHM förespråkat mask i mars månad hade effekten istället varit stor.

Varför har FHM inte med det i stitt ränkneexempel? Det skulle ju till och med gå att räkna ut hur många liv vi hade sparat!
.
Det är inte FHM utan norska motsvarigheten FHI som kommit med dessa uppgifter. Läs artikeln så klarnar sambanden och du kan läsa vidare i ursprungskällan. :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
@Ulltand, du som har svar på allting och har all kompetens. Jag har en fråga till dig:
Hur kommer det sig att man inte ser någon minskning av C19 spridning i de länderna som beordrat att använda ansiktsmask?
Ser fram emot ett kort och koncist svar.

Du ser en minskning men har inget att relatera den till.

Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Det är inte FHM utan norska motsvarigheten FHI som kommit med dessa uppgifter. Läs artikeln så klarnar sambanden och du kan läsa vidare i ursprungskällan. :)
Spelar ingen roll

Går man på finten som ligger i vecka 32 så är man bortkollrad av någon som har en agenda,.

Nissens Nissens skrev:
Vad som är sämst för ekonomin är i alla fall uppenbart.
Är inte fullt påläst hur det gått för våra nodiska grannar men även bland ekonomer går åsikterna isär (som oftast :))

J Jocke Best skrev:
Om du har problem med lögner så måste det väl vara jobbigt att ha företrädare av den försiktiga sidan som kör med just lögner som argument hela tiden? Dr U är väl värst?

Kör du lögnspåret nu igen :)

J Jonobe skrev:
FFP2 används absolut i sjukvården vid brist på FFP3. De används för övrigt bara i högsmittsamma situationer. Annars används II/IIR.

Vilket jävla kackel i denna tråden.
OKI men det är knappast vad folk skulle köpa. Hela munskyddsdebatten handlar om ifall enkla kirurgmasker har någon effekt. Egentillverkade om så krävs

Gammelnörden
Ulltand Ulltand skrev:
Spelar ingen roll

Går man på finten som ligger i vecka 32 så är man bortkollrad av någon som har en agenda,.
Varför är du inte intresserad av att läsa vad FHI menar med »number needed to mask« från källan? Om det är ett resonemang som du är tveksam till är inte då bra att läsa på om vad de skrivit för att förstå deras resonemang? Det är ju inte mig eller någon annan här som ska övertygas på något sätt utan du själv som vill veta hur de tänkt, eller?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Är inte fullt påläst hur det gått för våra nodiska grannar men även bland ekonomer går åsikterna isär (som oftast :))
Vidga vyerna, Thailand är ett tydligt exempel på vad som är dåligt för ekonomin. Och för människorna... men stoppar Covid-19.
Och bland ekonomerna går definitivt inte åsikterna isär. Stoppar man kassaflödena för stora näringar är det aldrig bra för ekonomin. Det är grundläggande kunskaper.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.