2 356 868 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
@Ulltand, du som har svar på allting och har all kompetens. Jag har en fråga till dig:Ulltand skrev:
Men om Tegnell hade varit lite mer kompetent skulle han inte ha sagt i januari att masker är värdelösa. Då kanske en del eller alla hade kunnat skaffa masker till mars månad. Och vårdpersonel använder sig INTE av enkla ffp1 eller ffp2 masker så det är ingen konkurenssituation.
Dessutom kan man ju tillverka enkalre skydd själv som faktiskt också kan hjälpa.
Hur kommer det sig att man inte ser någon minskning av C19 spridning i de länderna som beordrat att använda ansiktsmask?
Ser fram emot ett kort och koncist svar.
Varför så otrevlig som vanligt? Vi är flera i forumet som håller med om den definitionen du klagar på och åtminstone jag klarar av att knyta skorna.optimum skrev:
Ljug inte. Du hittar på igen.Ulltand skrev:
Men om Tegnell hade varit lite mer kompetent skulle han inte ha sagt i januari att masker är värdelösa. Då kanske en del eller alla hade kunnat skaffa masker till mars månad. Och vårdpersonel använder sig INTE av enkla ffp1 eller ffp2 masker så det är ingen konkurenssituation.
Dessutom kan man ju tillverka enkalre skydd själv som faktiskt också kan hjälpa.
Om du har problem med lögner så måste det väl vara jobbigt att ha företrädare av den försiktiga sidan som kör med just lögner som argument hela tiden? Dr U är väl värst?K Kreutzer skrev:Jag vill vara hövlig mot dig men det är svårt när du ljuger, kommer med lösa svepande påhittade påståenden om vad andra säger, svarar med motargument på saker som ingen påstått. Inte bara mot mig utan mot andra.
Jag erkänner du behärskar denna metodik bra i syfte att avleda alla fakta som kan misskreditera myndigheterna. Men jag känner väl till den.
När jag tog citatet flockimmunitet nära i maj vilket var helt korrekt svarar du med "Hur vore det om du skrev vad det står i källorna i stället för att vränga till saker så att det inte längre stämmer med originalet?".
Och jag erkänner att jag rackar ner på Regering/FHM: eftersom man hanterat i princip allt så illa det går. Och nu gör man om misstagen igen. Men det uppvägs av att du sitter här oavbrutet som Regering/FHM:s influencer .
Vilket skall vara din rättighet i en demokrati. Men inte att skapa ett pärlband av halmgubbar.
Vad som är sämst för ekonomin är i alla fall uppenbart.Ulltand skrev:
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 158 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 158 inlägg
Det är inte FHM utan norska motsvarigheten FHI som kommit med dessa uppgifter. Läs artikeln så klarnar sambanden och du kan läsa vidare i ursprungskällan.Ulltand skrev:
Du landar nästan rätt men vara nästan. Svaret ligger i vecka 32. Har man knappt någon smittspridning är effekten av mask liten.
Hade FHM förespråkat mask i mars månad hade effekten istället varit stor.
Varför har FHM inte med det i stitt ränkneexempel? Det skulle ju till och med gå att räkna ut hur många liv vi hade sparat!
.
Nissens skrev:
Du ser en minskning men har inget att relatera den till.
OKI men det är knappast vad folk skulle köpa. Hela munskyddsdebatten handlar om ifall enkla kirurgmasker har någon effekt. Egentillverkade om så krävsJ Jonobe skrev:
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 158 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 158 inlägg
Varför är du inte intresserad av att läsa vad FHI menar med »number needed to mask« från källan? Om det är ett resonemang som du är tveksam till är inte då bra att läsa på om vad de skrivit för att förstå deras resonemang? Det är ju inte mig eller någon annan här som ska övertygas på något sätt utan du själv som vill veta hur de tänkt, eller?Ulltand skrev:
Vidga vyerna, Thailand är ett tydligt exempel på vad som är dåligt för ekonomin. Och för människorna... men stoppar Covid-19.Ulltand skrev:
Och bland ekonomerna går definitivt inte åsikterna isär. Stoppar man kassaflödena för stora näringar är det aldrig bra för ekonomin. Det är grundläggande kunskaper.