2 356 984 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Menar du att britter i allmänhet inte skulle veta om att det finns restriktioner och att det utdelas stora bötesbelopp om man bryter mot dem?Staffan2000 skrev:
Enkelt, bara att införa dödsstraff för de som väljer att skaka hand eller träffa sina anhöriga. Problemet löst.
Det finns olika sätt att hantera smitta...
Vietnam has zero coronavirus deaths. Here’s why. | CNBC Reports
Vietnam has zero coronavirus deaths. Here’s why. | CNBC Reports
- People were very willing to cooperate with government mandates ... Am glad I am here.
- Very impressive. could not replicate this in the US. people just don't trust the government, local government, science, media, etc
Det vet jag naturligtvis ingenting om. Likt du, kan jag bara gissa, och min gissning är att myndigheterna förmedlat vilka konsekvenserna blir ifall medborgarna bryter mot gällande lagar/regler. Om inte, vore det helt meningslöst. Så. Kötthuvudena på dopfesten som motiverade sitt lagbrott med att de "inte tror på Coronan", chansade helt enkelt, som jag gör, när jag kör för fort.BirgitS skrev:
Staffan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Så tror jag också, och alltså är inte det viktigaste att det är böter utan att det är stor risk för upptäckt. Att få sin dopfest avbruten är pinsamt och folk gillar inte att göra sånt omgivna av sina vänner.Staffan2000 skrev:
Det vet jag naturligtvis ingenting om. Likt du, kan jag bara gissa, och min gissning är att myndigheterna förmedlat vilka konsekvenserna blir ifall medborgarna bryter mot gällande lagar/regler. Om inte, vore det helt meningslöst. Så. Kötthuvudena på dopfesten som motiverade sitt lagbrott med att de "inte tror på Coronan", chansade helt enkelt, som jag gör, när jag kör för fort.
Staffan
Finns ju de här som tycker att lockdown är ett förstahandsalternativ.
WHO håller inte riktigt med: https://www.euro.who.int/en/about-u...d-19-taking-stock-and-moving-forward-together
WHO håller inte riktigt med: https://www.euro.who.int/en/about-u...d-19-taking-stock-and-moving-forward-together
Ja det är underliga tider vi lever i nu.
Förr när man kom in på någon kollegas kontor och det luktade sprit blev man misstänksam och funderade hur det stod till med hälsan hos honom/henne.
Nu när det luktar sprit drar man på mungipan och känner en glädje i att kollegan sätter hygienen högt.
Nej nu får det räcka med inlägg för idag för nu ska vi på fest hos goda vänner.
Önskar en trevlig kväll och stäng gärna av era datorer en stund.
Förr när man kom in på någon kollegas kontor och det luktade sprit blev man misstänksam och funderade hur det stod till med hälsan hos honom/henne.
Nu när det luktar sprit drar man på mungipan och känner en glädje i att kollegan sätter hygienen högt.
Nej nu får det räcka med inlägg för idag för nu ska vi på fest hos goda vänner.
Önskar en trevlig kväll och stäng gärna av era datorer en stund.
optimum skrev:
Haha det här bara för roligt, mycket kritik om FHM och åtgärder men du gör precis som alla andra på den här planeten, du gör som du vill ändå.optimum skrev:
Ha det så trevligt på festen!
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Men vad ni är omoderna... Det träffas interaktivt. 
Hahahasunnis skrev:
Vi var 4 personer, två par och social distans hela tiden.
Du gick på den, hahaha
Aldrig i livet att vi skulle gå på forna fester med massa mingel och kramar.
Tror du jag en enda sekund skulle släppa på mina kriterier för ett rätt sätt att umgås. Hahaha.
Jo de blev välkomstdrink med tilltugg och sedan förrätt med gott vitt vin sedan tornado med potatisgratäng mm och en del rött vin. Därefter en underbar efterrätt med tillhörande avvek och sedan kaffe och några whiskey.
Det farligaste var nog resan med taxi hem, men vi satt i baksätet vilket är regeln numera.
Nu hemma 00:30 rätt så rund under fötterna men fortfarande garanterat frisk vilken även våra goda vänner är.
Men jäkligt trevligt hade vi.
Happy Halloween på dig.
Nu znnark