2 357 063 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Sannolikhetslära var inte mitt favoritämne i matematiken. Tänker alldeles för strukturellt där svaren baseras på det mest sannolika. Fick kortslutning varje gång med alla dess antaganden. När man dessutom skulle motivera svaret med linjär funktion. Finns andra sätt att plåga sig på.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 512 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 512 inlägg
Jupp, vi är glada att vi inte bokat något än... Hade tänkt åka utomlands för första gången på 5 år, men lär inte bli något med det. Jag har börjat förbereda stora trädgårdsland istället, det gäller att vara beredd när maten sinar i höstpacman42 skrev:
Stefan Löfven är svetsare i grunden och då kan inte igensvetsade dörrar vara något problem för honom.J Jocke Best skrev:
Fast å andra sidan är det svårt att svetsa i trä då de flesta dörrar i Sverige består av just trä
Han kanske är en jäkel på att svetsa igen, men då han inte gick klart kursen så vet ingen hur bra svetsen är eller om han har kunskapen att öppna upp den igen.P Putte 9497 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Son
Jag såg att man i Malmö har ställt in all tandvård förutom den akuta.
Sverige går på knäna redan innan smittan har nått långt ut i samhället...
Sonens fluorlackning är inställd pga att Folktandvården har personalbrist.BirgitS skrev:
Jag såg att man i Malmö har ställt in all tandvård förutom den akuta.
Sverige går på knäna redan innan smittan har nått långt ut i samhället...
Delvis, men man ska också ställa upp för att det ingår i kollektivavtal och särskilda lagar. Inte konstigare än att poliser kan kommenderas till Malmö.S swirve skrev:Som sagt, som sjukvårdspersonal ska man ställa upp för den goda sakens skull... Hur vore det om ingen ville jobba inom dessa yrken?!
Att gå upp från 50% till 100% ger inget extra (över den dåliga grundlönen), men för mig att gå ner till 0% ger ett stort tapp. Sen finns det alltid de som har det värre... Men i mitt läge kommer jag sitta själv med en ettåring, femåring och en åttaåring där åttaåringen ska lyckas få nån form av skolundervisning, femåringen nån form av stimulans och ettåringen är ju som han är, dvs superintensiv...
När det här barkar lös kommer det bli tydligt att det inte finns personal nog att bemanna de iva platser som behövs (och som går att ordna). Det beror inte på brist på utbildat folk utan på att ersättningen är för låg så en stor andel av de utbildade jobbar i Norge eller i andra branscher.
Det här är ett val ni/din partner har gjort (liksom undertecknad), och nu aktiveras en av nackdelarna. Trist, men alla motgångar i livet kan inte betalas av grannarna (=skattebetalarna).
Med det sagt tycker jag många stödåtgärder är tveksamma också. Risktagande ingår i företagande och det motverkar konkurrens och långsiktig stabilitet att inte låta instabila företag gå omkull.