Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ulltand Ulltand skrev:
Vatenskap har inget med demokrati att göra. Fungerar kinsernas vaccin så är det intressant. Men så länge något av vaccinerna i väst fungerar är det sekundärt. Det skulle dock kunna hända att kinsernas vaccin är klart bäst. Även om det tyvärr då ger en spinn off för diktaturen.

Bättre i så fall att sluta köpa prylar från Kina som påtryckningsmedel än ett vaccin som kan rädda många miljoner liv i förlängningen. För att inte tala om det ekonomiska värdet av det.
Tja... Problemet med en icke demokrati som du missar är dokumentation... Kan vi lita på deras siffror? Där är du nog väldigt ensam att lira på deras uppgifter.
Nu ser jag skillnad på läkemedel och prylar tillverkade i Kina. Tydligen gör inte du det.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ja så är det numera. Det är väl bara Trump som argumenterar för emergancy approval. Det står alldeles för mycket på spel med ett misslyckande så företagen är extremt försiktiga. Det finns också bara kortsiktiga vinster att komma någon månad före alla andra. Världen är stor så de kommer att få avsättning för sitt vaccin hur som.

Tänker också på alla antivaxers. Det räcker med en handfull fall med någon svår biverkning så kommer 30 % att inte vaccinera sig. Även om vaccinet räddar livet på flera hundra tusen.
Eftersom du har hängt upp hela ditt liv på ett vaccin. Att får vi det försvinner corona... Att du blir livrädd för att folk inte vill vaccinera sig. Många är livrädda för ett nytt framstressat vaccin. De flesta minns de stackare som fick narkolepsi. De flesta är inte rädda för att vaccinera sig. Utan det är just det vaccinet.
Jag förstår att det är jobbigt och svårt att förstå. Du skulle kunna tänka dig och ta det kinesiska om det fanns.
Men i det här måste det vara jobbigt att veta att Who inte ser vaccin som ända lösningen.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J
Eftersom en del trådskribenter eventuellt har lite skral engelskakunskap, vilket vi diskuterade för ett par dagar sedan, så tyckte jag att det kanske det skulle vara roligt att se att ni inte är ensamma. Här har Expressen gjort ett kardinalfel i sin vanliga Google translate. Den som hittar felet får en gillning av mig.
https://www.expressen.se/nyheter/trump-ford-till-sjukhus-behandlas-med-remdesivir/

Satsuki
J Jocke Best skrev:
Eftersom en del trådskribenter eventuellt har lite skral engelskakunskap, vilket vi diskuterade för ett par dagar sedan, så tyckte jag att det kanske det skulle vara roligt att se att ni inte är ensamma. Här har Expressen gjort ett kardinalfel i sin vanliga Google translate. Den som hittar felet får en gillning av mig.
[länk]
Ett fel? Texten är ju gräslig - min 11-årig hade översatt bättre. Hur är det ens möjligt att publicera något som är så dåligt i ett land där alla pratar vettig engelska?

Hur kan man ens skriva så här: Läkare, sjuksköterskor och ALLA på jättebra Walter Reed, och andra från likvärdiga otroliga institut som har anslutit, är FANTASTISKA!!!

J
Satsuki KristinaRT skrev:
Ett fel? Texten är ju gräslig - min 11-årig hade översatt bättre. Hur är det ens möjligt att publicera något som är så dåligt i ett land där alla pratar vettig engelska?

Hur kan man ens skriva så här: Läkare, sjuksköterskor och ALLA på jättebra Walter Reed, och andra från likvärdiga otroliga institut som har anslutit, är FANTASTISKA!!!
Iofs inte det jag tänker på. Även Aftonbladet gör samma fel men har fått det rätt i ingressen. Spänningen är olidlig. Tyvärr har de flesta riktiga journalisterna för länge sedan slutat på kvällstidningarna.

Redigerat:
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Förklara då hur du får ihop en tidplan så att man kan börja vaccinera med ett godkänt vaccin i åtminstone någon del av England under november.
Det är inte vi som behöver förklara ett jävla skit. Det som tidigare hänvisades till var brittisk artikel om att de planerar att börja vaccinera i november..

Svårt?

Hoppas verkligen de lyckas.

• Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
R
optimum optimum skrev:
Det är inte vi som behöver förklara ett jävla skit. Det som tidigare hänvisades till var brittisk artikel om att de planerar att börja vaccinera i november..

Svårt?

Hoppas verkligen de lyckas.
Optimum, god ton var det va :)

Och jag instämmer i att det vore lämpligt med en förklaring till hur hen tror att resonemanget ska gå ihop.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
J
R RoAd skrev:
Optimum, god ton var det va :)

Och jag instämmer i att det vore lämpligt med en förklaring till hur hen tror att resonemanget ska gå ihop.
Samma här. Synd att arga människor förstör den trevliga tonen vi hade här några veckor tillbaka.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Eftersom du har hängt upp hela ditt liv på ett vaccin. Att får vi det försvinner corona... Att du blir livrädd för att folk inte vill vaccinera sig. Många är livrädda för ett nytt framstressat vaccin. De flesta minns de stackare som fick narkolepsi. De flesta är inte rädda för att vaccinera sig. Utan det är just det vaccinet.
Jag förstår att det är jobbigt och svårt att förstå. Du skulle kunna tänka dig och ta det kinesiska om det fanns.
Men i det här måste det vara jobbigt att veta att Who inte ser vaccin som ända lösningen.
Seriöst!!! vore trevligt om du kunde bemöta oss som vill det lite trevligare!
må gott!

B brfbo skrev:
Seriöst!!! vore trevligt om du kunde bemöta oss som vill det lite trevligare!
må gott!
Allt beror på hur folk själva beter sig.
Enkelt va!?
Förresten har inte du svarat på min fråga om varför du skulle lyckas med en lockdown när inga andra har gjort

optimum
Det är sådant här som är sjukt i denna tråden.
Skriver man ett helt objektivt inlägg med hänvisning till en artikel om vaccinering eller annat så blir man rätt snabbt angripen och ska förklara sig som om det var en själv som hittat på allt.

Jag vet, jag gjorde fel, det går inte skriva något i denna tråden. Full av motståndare till allt positivt.

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Döda per 100 000 invånare under den senaste tvåveckorsperioden. (grå kolumn. Den röda är smittade per 100 000, och det beror ju bara på hur många och vilka som testas, så den är inte jämförbar).
Danmark har gått om oss.
Statistiktabell med antal döda och smittade per 100 000 invånare i olika länder, med Danmark som har fler döda än Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Det är sådant här som är sjukt i denna tråden.
Skriver man ett helt objektivt inlägg med hänvisning till en artikel om vaccinering eller annat så blir man rätt snabbt angripen och ska förklara sig som om det var en själv som hittat på allt.

Jag vet, jag gjorde fel, det går inte skriva något i denna tråden. Full av motståndare till allt positivt.
Tja till hör inte du den kategorin som klagat väldigt mycket på fhm?
Sen har jag för mig att du har den där fula ovanan att glömma bort källan eller ha väldigt dålig källkritik.
Det kan vara därför

• Gilla
Peter Mn och 1 till
  • Laddar…
D
Ulltand Ulltand skrev:
Har det inträffat i Norge, Finland, Danmark eller Island. Nej det har det inte.

Har dessa länder låst in +70 åringarna i 6 månader och hur påverkar det den mentala hälsan i den gruppen?
Klart det har, det har drabbat alla länder, inklusive Sverige.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J
J Jocke Best skrev:
[länk]
Nähä, ingen noterade att de skriver att Trumps närmsta 48 timmar blir kritiska, eftersom de tror att engelskans critical betyder kritiskt i sammanhanget, när betydelsen ska vara ordet avgörande. Vissa journalister har dock förstått.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.