Status
Inte öppen för fler kommentarer.
blackarrow blackarrow skrev:
Har du någon information om att man faktisk granskar någon fas 3 studies delresultat i förväg?

Phizer har en extern grupp som sköter uppföljningen av deras fas 3 vaccinstudie, så deras möjligheter att påverka, dölja, försköna resultaten, borde vara obefintliga. De raporterar bara hur det går.

Man har passerat 30’000 deltagare i studien utan några allvarliga händelser. Man siktar nu på att utöka till 44’000 deltagare, med några kända sjukdomar och ungdomar ner till 16 år.

När man når 35 insjuknade ska man börja utvärdera resultatet. Det är första gången jag ser en siffra på det.

Allt enligt 2v gammal info från [TheJapanTimes]

Det talas också om att ansöka om Emergency Authorisation i USA om resultaten ser bra ut, men att det skulle röra sig om få doser den vägen. Kanske något för vita huset? :rolleyes:

En annan länk
Pfizer Phase 3 Coronavirus Vaccine Data Slated For October [ContagionLive]

Jo jag läste om 35 för en tid sedan. Det slående hur måga de vaccinerat utan att nått gränsen.

Det var just Pfizer som skrev att man delade resultaten under pågående studie. Ska se om jag kan hitta det igen.

Har för mig att man också vaccinerat sedan i juni månad vilket ju i så fall är bra med tanke på tidsaspekten för biverkningar.

Vad tror du kom kinesernas vaccin? Rimligen föjder man upp de 100 K som vaccinerats och borde i så fall kunna ha data för godkännande inom räckhåll?

BirgitS BirgitS skrev:
Förklara då hur du får ihop en tidplan så att man kan börja vaccinera med ett godkänt vaccin i åtminstone någon del av England under november.

Det är ju uppgifter från britterna. Att man planerar för massvaccinering i november. Svårt för mig att ha någon detaljkunskap om det. Men om man gör det så är säkert genomtänkt.

Det är ju dessutom tvp olika vaccin som avses.

BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Det är ju uppgifter från britterna. Att man planerar för massvaccinering i november. Svårt för mig att ha någon detaljkunskap om det. Men om man gör det så är säkert genomtänkt.

Det är ju dessutom tvp olika vaccin som avses.
Men hur får du ihop tidplanen så att det fungerar?
Om du inte har någon tanke på det så är det väl just bara en förhoppning du har.
Och som jag ser går det inte ihop sig.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Jag tycker man ser en rädsla för att ens riskera släppa fram ett vaccin som riskerar ha biverkningar.

Tänker på att man planerade för storskaliga tester av AstraZ/Oxford-vaccinet i USA men så vitt jag vet har man inte dragit igång testerna igen, i just USA.

Alla myndigheter tycks säga att man inte ska stressa fram några godkännande, utan basera besluten på vetenskap och studier enligt gängse rutiner.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Jo jag läste om 35 för en tid sedan. Det slående hur måga de vaccinerat utan att nått gränsen.

Det var just Pfizer som skrev att man delade resultaten under pågående studie. Ska se om jag kan hitta det igen.

Har för mig att man också vaccinerat sedan i juni månad vilket ju i så fall är bra med tanke på tidsaspekten för biverkningar.

Vad tror du kom kinesernas vaccin? Rimligen föjder man upp de 100 K som vaccinerats och borde i så fall kunna ha data för godkännande inom räckhåll?
Det kan inte finnas många seriösa läkare eller forskare som på fullaste allvar sneglar å Kinas håll. Ett land som inte har någon demokrati. Ett land som inte bryr sig om sina medborgare. Som hoppar fas 3. Redan där tror jag du var ensam kvar vem vet du kanske har de 26 musketörerna?

Ulltand Ulltand skrev:
Att dom är smarta och låter andra länder utföra fas 3 testerna. Resultatet av vaccineringar i Kina är av högst begränsat värde för oss i Väst.

Chinese vaccine maker to offer shots first to countries running phase 3 trials [ThePrint, India]
Sinovac, one of three Chinese vaccines in the last stages of testing, is expecting interim data as soon as November from its Phase 3 trial of almost 10,000 people in Brazil.
BLOOMBERG NEWS 24 September, 2020

Bloomberg: Chinese vaccine developer Sinovac Biotech Ltd. said that countries running its final-stage clinical trials like Brazil, Indonesia and Turkey will get its coronavirus shots at the same time as China, underscoring how vaccine supply agreements could cement diplomatic ties in the Covid-19 era
.

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
B Byggdjuret skrev:
Det kan inte finnas många seriösa läkare eller forskare som på fullaste allvar sneglar å Kinas håll. Ett land som inte har någon demokrati. Ett land som inte bryr sig om sina medborgare. Som hoppar fas 3. Redan där tror jag du var ensam kvar vem vet du kanske har de 26 musketörerna?
Då det är av största vikt att man kan lita på inte bara resultat utan även att den kliniska prövningen genomförts på rätt sätt, med rätt kontroller, med rätt etiska överväganden, med rätt dokumentation och med tillförlitlig dokumentation etc är det i dagsläget (precis som du säger) mycket få seriösa forskare och/eller läkare som betraktar detta som ett faktiskt alternativ.

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
B brfbo skrev:
Jo...om man ser till antal DÖDA människor, ex i Norge och Finland med flera.
Vi stänger ner hela landet där det ända är antal Döda. Inte det normala smittade. Som räknas. Att arbetslösheten skulle öka brutalt. Att folks psykiska hälsa skulle brytas ner. Är det verkligen värt det? Företag i massor går i kk.
Är det värt det? Ett experiment med otroliga insatser och ingenting idag som talar för att det fungerar.
Men har du bevis som vi Andra inte har?

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Hm, vaccin som heter "Ambush" och "Triumph"? Spännande namn på vacciner just nu.
Ambush on Trump by covid19?

• Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Vatenskap har inget med demokrati att göra. Fungerar kinsernas vaccin så är det intressant. Men så länge något av vaccinerna i väst fungerar är det sekundärt. Det skulle dock kunna hända att kinsernas vaccin är klart bäst. Även om det tyvärr då ger en spinn off för diktaturen.

Bättre i så fall att sluta köpa prylar från Kina som påtryckningsmedel än ett vaccin som kan rädda många miljoner liv i förlängningen. För att inte tala om det ekonomiska värdet av det.

B Byggdjuret skrev:
Vi stänger ner hela landet där det ända är antal Döda. Inte det normala smittade. Som räknas. Att arbetslösheten skulle öka brutalt. Att folks psykiska hälsa skulle brytas ner. Är det verkligen värt det? Företag i massor går i kk.
Är det värt det? Ett experiment med otroliga insatser och ingenting idag som talar för att det fungerar.
Men har du bevis som vi Andra inte har?

Har det inträffat i Norge, Finland, Danmark eller Island. Nej det har det inte.

Har dessa länder låst in +70 åringarna i 6 månader och hur påverkar det den mentala hälsan i den gruppen?

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Har det inträffat i Norge, Finland, Danmark eller Island. Nej det har det inte.

Har dessa länder låst in +70 åringarna i 6 månader och hur påverkar det den mentala hälsan i den gruppen?
Inte vet jag. Det är din polare på tråden som yrar

blackarrow blackarrow skrev:
Jag tycker man ser en rädsla för att ens riskera släppa fram ett vaccin som riskerar ha biverkningar.

Tänker på att man planerade för storskaliga tester av AstraZ/Oxford-vaccinet i USA men så vitt jag vet har man inte dragit igång testerna igen, i just USA.

Alla myndigheter tycks säga att man inte ska stressa fram några godkännande, utan basera besluten på vetenskap och studier enligt gängse rutiner.
Ja så är det numera. Det är väl bara Trump som argumenterar för emergancy approval. Det står alldeles för mycket på spel med ett misslyckande så företagen är extremt försiktiga. Det finns också bara kortsiktiga vinster att komma någon månad före alla andra. Världen är stor så de kommer att få avsättning för sitt vaccin hur som.

Tänker också på alla antivaxers. Det räcker med en handfull fall med någon svår biverkning så kommer 30 % att inte vaccinera sig. Även om vaccinet räddar livet på flera hundra tusen.

Redigerat:
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
För den som vill veta lite mer detaljer om Trumps behandling och hur han får tillgång till experimentell behandling. :surprised:

Here's what is known about Trump’s COVID-19 treatment [SienceMag]
By Jon CohenOct. 2, 2020 , 9:25 PM

Han får 2 monoklonala antikroppar, Remesdivir, samt lite vitaminer.

Den ena antikroppen kommer från en tillfrisknad människa och den den andra från en mus som modifierats till att ha ett humant immunförsvar mot sars-cov2 spike-protein.
2 monoklonala antikroppar gör heller inte Cocktailen polyklonal, då båda utgår från en B-cell, inte en mix av B-celler som klonats.

Remesdivir tycks ju fungera mot Ebola och covid-19, även om den inte fungerade mot Hepatit C, men sånt är inte ovanligt. Det enda som kan hindra framgången för en sådan medicin är om det finns en dyrare medicin som utvecklats specifikt för en specifik sjukdom. (Gick ett intressant rogram på TV, Kunskapskanalen för en vecka sedan trirvjag, som handlade om amerikanska läkemedelsindustri).

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.