2 361 309 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag har ingenting emot vacciner. Men jag håller mig till de som är beprövade och inte de som tas fram på en lunchrast. Så enkelt är det.B b8q skrev:
Jag är övertygad om att det är sant. Han kan ljuga om vad som helst men i hans värld är sjukdom och smitta en svaghet och det är aldrig något som drabbar honom. I Vita Huset är det förbjudet att antyda att presidenten ser trött ut.yonna skrev:
Sympati och slippa en till förödande debatt?R RoAd skrev:
För övrigt vore det ju praktiskt om covid19 skulle rädda omvärlden och USA från den dåren...
Ok, du har en poäng och man ska inte underskatta hur fanatiska en del väljare kan vara, det har vi sett i fler länder, inte minst här i Sverige. Så de mest fanatiska Trump-supportrarna lär nog inte avskräckas och några stycken till och med kanske kan fatta sympati.
Däremot tror jag att ett stort antal ser detta som droppen för ett arrogant beteende i frågan. En del lär helt enkelt se det som ett svaghetstecken, vi pratar ju ändå om Ahmuuurica!
Så visst, jag tar tillbaka att det inte finns någonting alls som kan vara positivt, men det lär fortfarande vara katastrofalt för honom.
Däremot tror jag att ett stort antal ser detta som droppen för ett arrogant beteende i frågan. En del lär helt enkelt se det som ett svaghetstecken, vi pratar ju ändå om Ahmuuurica!
Så visst, jag tar tillbaka att det inte finns någonting alls som kan vara positivt, men det lär fortfarande vara katastrofalt för honom.
Trump söker inte sympati, han gör sig aldrig till ett offer för omständigheterna, han söker beundran för sin storhet. I hans värld finns det inga förödande debatter, det skulle vara ett erkännande att han inte klarat sitt uppdrag. I alla debatter anser han sig vara den lysande stjärnan, en vinnare trots att övriga världen ser en misslyckad statsman som gjort politisk debatt till pajaserier och kränkningar.mikethebik skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
Det rapporteras nu att Trump har milda förkylningssymtom.
Vita huset via https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 15.49
Vita huset via https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 15.49
Detta stämmer ju förstås till 100% och många som röstar på honom skulle nog inte gjort det om de inte på något slags sektliknande vis dragits in i samma illusion.A Abies koreana skrev:Trump söker inte sympati, han gör sig aldrig till ett offer för omständigheterna, han söker beundran för sin storhet. I hans värld finns det inga förödande debatter, det skulle vara ett erkännande att han inte klarat sitt uppdrag. I alla debatter anser han sig vara den lysande stjärnan, en vinnare trots att övriga världen ser en misslyckad statsman som gjort politisk debatt till pajaserier och kränkningar.
Men det finns antagligen trots allt en hel del mer sansade människor som röstat på honom och vissa av dessa kan nog resonera i banor som mikthebik nämner.
Så pratar vi om hur Trump själv uppfattar situationen så är det nog 100% negativt. Jag är inte längre säker, efter att ha funderat en stund till, på att det samma gäller för själva valutgången. Negativt tror jag definitivt att det är och jag tror att detta säkrade en valförlust för honom.
Men jag hade fel förra valet så spring inte till bettingsajterna baserat på min åsikt
Du har förmodligen rätt, dock tror jag inte världen någonsin sett honom som statsman, vare sig lyckad eller misslyckad. Det är nog bara han själv som ser sig som statsman, de flesta övriga ser honom nog som jag gör, en pajas som av outgrundlig anledning hamnat i en position där han absolut inte hör hemma.A Abies koreana skrev:Trump söker inte sympati, han gör sig aldrig till ett offer för omständigheterna, han söker beundran för sin storhet. I hans värld finns det inga förödande debatter, det skulle vara ett erkännande att han inte klarat sitt uppdrag. I alla debatter anser han sig vara den lysande stjärnan, en vinnare trots att övriga världen ser en misslyckad statsman som gjort politisk debatt till pajaserier och kränkningar.
Det kan förhoppningsvis covid19 ändra på, för att återgå till topic
Det är inte alls outgrundligt. Han blev president för att Demokraterna motarbetade Bernie Sanders kampanj, för att fuska fram Clinton.mikethebik skrev:
Dvs. Trump vann för att Clinton var ännu sämre. Av två onda ting, valde de kloka väljarna, det minst onda.
Staffan
Nejdå, de har inte alls fel, ... än i alla fall.Ulltand skrev:
Men du fick jättefel just igår.
Men jag är medveten om att tiden är din fiende här, och om vaccinering startar före maj 2021 så kommer vi åtminstone kunna konstatera att du hade mer rätt än den som sagt att vaccin kommer tidigast i slutet av 2021.
Nej, du har bara menat att vi borde haft en total nedstängning av landet mellan 1 februari till någon gång i September, ty då har något läkemedelsbolag i England lovat dig att det kan börja vaccineras.Ulltand skrev:
Jag är rätt glad att de som styr landet inte lyssnade på dig.
Nu sträcker du ut det till ett år, menar du fortfarande att du tänker dig att det borde varit en lock-down. Nu ett år alltså.Ulltand skrev:
Vad kommer du säga i Januari, hur länge tycker du att du kan slåss för din åsikt om att lock-down fram tills vaccin kommer är en bra strategi?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
Nu är det ju rätt Off-topic men det var ju fler som röstade på Clinton än på Trump.Staffan2000 skrev:
Sen kan det ju diskuteras vem som är värst men det ska ju inte göras i det här forumet.