2 361 304 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
tusenett skrev:
Bara ett förtydligande!tusenett skrev:
Den här boken skrev Björn Olsen inte år2020 utan år2010!
läs den gärna, den visar bla att han hade en gedigen kunskap redan 2010, dessutom var han en av de första läkarna i Sverige som blev kontaktad från utlandet och informerad om att nuvarande pandemi var på G.
och han med flera är starkt för att munskydd och andningsmask används under pandemin som nu pågår!
I vården får man hela tiden ändra förhållningssätt utifrån forskning och beprövad erfarenhet!
Jag tycker det är fantastiskt bra att vi fått ned antalet som blir svårt sjuka och avlider.B Byggdjuret skrev:
Dock ser vi en ökande smittspridning nu vilket inte är bra.
Hoppas fler skärper sig och hjälper till att inte sprida smittan.
Ny råden från FHM med att om någon i familjen är sjuk så ska övriga vuxna vara hemma.
Borde dock gällt hela familjen men man vill inte begränsa skolgången.
Jag tror det är bra att komma ihåg hur det såg ut i våras så man fortsätter hålla distans mm.T tanaris skrev:
Finns en uppenbar risk att det kan bli riktigt illa igen.
Läste precis om Paris där man troligen kommer stänga ned igen. Olycklig utveckling.
Även hela Madrid. Den lokala ledningen går till domstol mot sin egen regering. Polarisering.optimum skrev:
Eller så gör man som Maradona och går på fotboll och trängs, men iförd visir. Det går tydligen inte att undgå. Hur var det med övertro?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/86weyQ/maradonas-ilska-visa-lite-respekt
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/86weyQ/maradonas-ilska-visa-lite-respekt
"Donald Trump har testat positivt för corona"
Troligen smittad av sin rådgivare Hope Hicks.
Även hans hustru har testat positivt.
Japp så går det när man inte sköter sig.
Hur var det med social distans där?
Eller smittar viruset ändå?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7Klbe3/donald-trump-har-testat-positivt-for-corona
Troligen smittad av sin rådgivare Hope Hicks.
Även hans hustru har testat positivt.
Japp så går det när man inte sköter sig.
Hur var det med social distans där?
Eller smittar viruset ändå?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7Klbe3/donald-trump-har-testat-positivt-for-corona
Ja, den risken finns förstås. Men samtidigt har vi lärt oss massor, så det finns nog ingen anledning att börja bunkra toapapper och livsmedel direkt.optimum skrev:
Också förtydligande. Nyutgiven 2020.B brfbo skrev:Bara ett förtydligande!
Den här boken skrev Björn Olsen inte år2020 utan år2010!
läs den gärna, den visar bla att han hade en gedigen kunskap redan 2010, dessutom var han en av de första läkarna i Sverige som blev kontaktad från utlandet och informerad om att nuvarande pandemi var på G.
och han med flera är starkt för att munskydd och andningsmask används under pandemin som nu pågår!
I vården får man hela tiden ändra förhållningssätt utifrån forskning och beprövad erfarenhet!
Ska det tolkas som att de som blir smittade av Covid-19 har inte skött sig?optimum skrev:
Redigerat av moderator:
Det är en annar fråga såklart men ändå relevant, personligen tror jag inte varje biltur är strikt behovsprövad, det görs nog en stor andel turer som kunde gjorts till fots/cykel/kollektivtrafik. Varje bilinnehav, storlek, modell osv, är absolut inte prövat, och slutligen, är det rimligt att man ska kunna skaffa sig hur vidlyftiga transportbehov som helst, helt utan konsekvenser?Ulltand skrev:
Jag tänker så här att bilkörning är nödvändigt i samhället. Hur skall folk ta sig till jobbet och affären på landsbyggden utan bil? Hur skall vi fram alla varor i städerna?
Men inom 10-20 år kör bilarna själva, går på el och antalet olyckor kommer att sjunka drastiskt.
Det är liksom inte samma frågeställning som munskydd eller andra åtgärder om att rädda liv i en övergående pandemi.
Nä där finns hur mycket som helst att göra men vi gör överväganden och låter det vara som idag, till största delen mot kostnader som är kända, döda och sjuka, direkt och indirekt.
Detta tar dock inte bort det enskilda ansvaret, dvs lever man på det sättet (som jag också gör) så kan man inte komma och orera över andra små detaljer som den lilla effekt som Corona har. Städa först framför egen dörr.
Ja det tycker jag i de fall man inte har barn att ta hand om eller varit tvungen i sjukvård att hjälpa någon smittad och haft möjlighet med skydd mm.tusenett skrev:
Alltså om jag själv blir smittad så har jag inte gjort som FHM:s rekommendationer är.
Social distans, tvätta händerna osv.
Hur skulle jag annars kunna bli smittad?
Jag är fortfarande frisk, även frugan och hon testade negativt för antikroppar förra veckan. Med väldigt stor sannolikhet har jag heller inte antikroppar.
Nej jag är inget underbarn utan skulle säkert bli smittad om jag var för nära någon som var sjuk med covid-19.
Däremot är jag väldigt noga med social distans och hygienen. Spritar alltid händerna om jag tagit i dörrhandtag, knappat på kortbetalningsenheter mm.
Har gett mig katten på att fixa detta.
Envis?, ja när det gäller sådant här.
Därför ser jag det som ett misslyckande om jag skulle bli sjuk med covid-19
Brukar faktiskt lyckas med det mesta och frågar gärna om råd då det finns många som kan saker bättre.
Jag tycker tvärtom, det vore skönt att ha haft det så att man har skydd ett bra tag. Detta eftersom jag behöver resa internationellt, och det är ju bra att inte bli sjuk i andra länder, speciellt om sjukvården är hårt belastad där.optimum skrev:
Ja det tycker jag i de fall man inte har barn att ta hand om eller varit tvungen i sjukvård att hjälpa någon smittad och haft möjlighet med skydd mm.
Alltså om jag själv blir smittad så har jag inte gjort som FHM:s rekommendationer är.
Social distans, tvätta händerna osv.
Hur skulle jag annars kunna bli smittad?
Jag är fortfarande frisk, även frugan och hon testade negativt för antikroppar förra veckan. Med väldigt stor sannolikhet har jag heller inte antikroppar.
Nej jag är inget underbarn utan skulle säkert bli smittad om jag var för nära någon som var sjuk med covid-19.
Däremot är jag väldigt noga med social distans och hygienen. Spritar alltid händerna om jag tagit i dörrhandtag, knappat på kortbetalningsenheter mm.
Har gett mig katten på att fixa detta.
Envis?, ja när det gäller sådant här.
Därför ser jag det som ett misslyckande om jag skulle bli sjuk med covid-19
Brukar faktiskt lyckas med det mesta och frågar gärna om råd då det finns många som kan saker bättre.
Du lär ju få hålla på ett par år till med dina försiktighetsåtgärder, världen är på sin höjd halvvägs in i pandemin... tillhör man ingen riskgrupp så är dödligheten 0,1%....så frågan är om det är värt jobbet.