Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R RoAd skrev:
Varför just WHO och inte FHM?
I ena ringhörnan har vi FHM i andra WHO och i princip resten av världen.

Det blir lite som klimatdebatten. Några enströingar som inte anser CO2 är ett problem.

Jag satsar på att WHO & Co har rätt.

Tegnell å sin sida har ju en också lång meritlista med felaktiga antaganden i bagaget.
 
R
Ulltand Ulltand skrev:
[QUOTE="RoAd, post: 3874125, member: 162603" för att verifiera vad jag anser att du skrivit.

-Vad jag anser du skrivit. Du är för rolig :)

Kan jag kalla dig hittepåRoAd nu då?
Du får nästan kalla mig för vad du vill. Jag är inte lättkränkt och jag tror dessutom inte att en förolämpning från dig väger så tungt i denna tråden. Kör hårt!

Anledningen till att jag inte orkar gå igenom hela tråden med 26000 inlägg är för att jag helt enkelt inte tror att det kommer ge något i slutändan. Det mesta du skriver är rörigt, slingrit, och otydligt. Mycket är rena antydningar. Du kommer antagligen neka till att ens ha menat det du skrev. Du försökte ju t.o.m. ta dig ur att ha påstått att vaccin skulle finnas i September :) Jag lägger inte någon större energi på dig längre för att du helt enkelt inte är värd det.

Så vi sammanfattar med att du tycker att de länder som nu vaccinerar gör fel, och då har jag tydligen missuppfattat syftet med dina inlägg om detta. Jag trodde att du använde dessa som exempel på att vaccin faktiskt blev tillgängligt fortare än vi andra trodde. Jag tror inte att jag är ensam om att ha trott det.
 
  • Gilla
Jocke Best och 5 till
  • Laddar…
R
Ulltand Ulltand skrev:
I ena ringhörnan har vi FHM i andra WHO och i princip resten av världen.

Det blir lite som klimatdebatten. Några enströingar som inte anser CO2 är ett problem.

Jag satsar på att WHO & Co har rätt.

Tegnell å sin sida har ju en också lång meritlista med felaktiga antaganden i bagaget.
Jag väntar fortfarande på länk till de 100+ rapporter som säger att allmänt krav på ansiktsmasker leder till minskad coronasmitta.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Nej för det är det jag anser.

Har du problem med att folk har olika uppfattning?
Men du verkar ju inte veta vad våra grannländer har gjort, alltså på vilket sätt som deras nedstängning skiljde sig från vår i praktiken.
Om du tar reda på fakta så är det kanske så att Sverige i praktiken fick samma effekt på folks rörlighet, eller kanske att det i Sverige var det mindre rörlighet och färre möten.

Jag har inte problem med att folk tycker olika baserat på fakta, men du verkar ju bara gissa eftersom du inte kan svara på följdfrågor om vad Sverige skulle ha gjort annorlunda.

Jag har aldrig påstått att FHM gjorde allt rätt, lika lite som de har gjort det själva och lika lite som något annat land påstår att de har gjort allt rätt. Men du påstår att FHM gjorde fel men kan inte tala om på vilket sätt.
 
  • Gilla
roke
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Jag uppfattar inte att väst ser dessa länder som förebilder, Tvärt om så har det väl varit ganska hård kritik med att man genat i fas3 studierna.

Å andra sidan kan det i efterhand visat sig vara ett bra val. Om vaccinet fungerar utan allvarliga biverkningar.
Innan du får fram information från dessa länder som du kan lita på så har nog de vaccin som man håller på med nu vara klara och godkända. Även de som fortfarande är långt ifrån fas 3
 
R RoAd skrev:
-Vad jag anser du skrivit. Du är för rolig :)

Kan jag kalla dig hittepåRoAd nu då?
Anledningen till att jag inte orkar gå igenom hela tråden med 26000 inlägg är för att jag helt enkelt inte tror att det kommer ge något i slutändan. Det mesta du skriver är rörigt, slingrit, och tillräckligt otydligt. .[/QUOTE]


Precis jag tror du sätter fingert på problemet här. Du och flera andra kan inte läsa tillräckligt bra. Ni har svårt att skilja på sak och person, på vad som är min uppfattning och vad som är genrella iaktagelser.

Men det duger iaf inte att pådyvla andra saker som dom inte har sagt eller tycker och inte stå för det sen.

Det är bara att börja läsa och pundla eller så är du en ynkrygg.
 
  • Haha
Gammelnörden
  • Laddar…
Gammelnörden
Ulltand Ulltand skrev:
Du och flera andra kan inte läsa tillräckligt bra.
Klirr, klirr, klirr...:crysmile:
 
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Du och flera andra kan inte läsa tillräckligt bra. Ni har svårt att skilja på sak och person, på vad som är min uppfattning och vad som är genrella iaktagelser.
Fast det är ju precis vad du inte kan resp. har. Ett exempel från idag:
Ulltand Ulltand skrev:
Håller med det har blivit en hard core falang som försvarar allt FHM gör och som helt har tappat perspektivet.
Det finns ingen här som försvarar allt som FHM gör. I alla fall har inte jag sett till någon och jag har läst varenda inlägg i tråden. Så är det du som ska pudla?
 
B Byggdjuret skrev:
Innan du får fram information från dessa länder som du kan lita på så har nog de vaccin som man håller på med nu vara klara och godkända. Även de som fortfarande är långt ifrån fas 3

Kan du omformulera så det blir begripligare?

Om Kina har följt upp sina 100 k vaccinationer så har dt redan data för fas 3. Studien är så att säga gjord men på ett sätt som vi inte vet så mycket om och som kan vara tveksamt etsikt.
 
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Kan du omformulera så det blir begripligare?

Om Kina har följt upp sina 100 k vaccinationer så har dt redan data för fas 3. Studien är så att säga gjord men på ett sätt som vi inte vet så mycket om och som kan vara tveksamt etsikt.
Som framgick av artikeln du länkade till så pågår fas 3 just nu i flera länder utanför Kina. Så nej, studien är inte gjord utan pågår och därför har de inte data från fas 3 än. I fas 3 är det mycket viktigt att undersöka hur bra skyddet mot infektion är och det går ju inte att göra det i Kina.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
I ena ringhörnan har vi FHM i andra WHO och i princip resten av världen.

Det blir lite som klimatdebatten. Några enströingar som inte anser CO2 är ett problem.

Jag satsar på att WHO & Co har rätt.

Tegnell å sin sida har ju en också lång meritlista med felaktiga antaganden i bagaget.
Tja Who har även de en diger lista av misstag. Självklart har fhm haft fel. Men det som gör deras arbete så mycket svårare än ditt. Det är de tyvärr inte har facit som.
Är det så att en av dina värsta dagar var när lite olika länder tyckte att fhm haft rätt? Det måste varit tungt.
Eftersom den linje du driver bygger på att fhm har fel, gör fel.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte problem med att folk tycker olika baserat på fakta, men du verkar ju bara gissa eftersom du inte kan svara på följdfrågor om vad Sverige skulle ha gjort annorlunda.
Samma frågor har ställts flera gånger utan att besvaras, så du får nog tyvärr leva i ovisshet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Jag satsar på att WHO & Co har rätt.
Att satsa på att något är osäkert om det skyddar låter inte precis som något särskilt, det kan jag också göra. Oavsett vad verkligheten visar så är det korrekt.
 
D
Ulltand Ulltand skrev:
Jag uppfattar inte att väst ser dessa länder som förebilder, Tvärt om så har det väl varit ganska hård kritik med att man genat i fas3 studierna.

Å andra sidan kan det i efterhand visat sig vara ett bra val. Om vaccinet fungerar utan allvarliga biverkningar.
Ett beslut blir inte bra för att resultatet blir bra, en vanlig missuppfattning, då handlar det om tur och tur är en väldigt dålig plan i sådana här sammanhang.

Jag tycker att bristfälligt testa läkemedel som ges till människor är ett dåligt beslut, oavsett utgången.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
BirgitS
useless useless skrev:
Samma frågor har ställts flera gånger utan att besvaras, så du får nog tyvärr leva i ovisshet.
Ja, tyvärr är det nog så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.