2 359 725 läst ·
32 467 svar
2360k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
blackarrow skrev:
Det är inte ens säkert att man mätt detta i den studien.
Det kommer som en konsekvens av att läkemedlet stoppar upp viruset. Då kommer en viss mängs patienter på "rätt sida" av strecket och överlever istället för att avlider.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Själv undrar jag varför du hänger upp dig så mycket på just en medicin?Ulltand skrev:
Medicin som kan rädda liv eller förkorta tiden på sjukhus är viktig. Oavsett vad den heter.
Dock så när jag snabbläste det stora testet så mins jag inte att man pratade om syrgas specifikt. Men det är nog stor chans att de flesta har syrgas.
Det hör väl lite till cooronas. Grej.
Jag hoppas att det kommer fler vettiga studier dels på "din medicin" samt även på andra och lite jämförande tester.
Det finns bara ett vettigt test. Där det fanns en kontroll grupp och en som fick placebo.
Men jag hoppas självklart att det kommer fler mediciner. Men jag vet om jag tycker det verkar vara en underbar perfekt medicin. Men den är godkänd.
Det är en fördwl
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Det finns som jag förstått bara en vettig studie. Det har gjorts en till men den är inte så bra gjord. Men om jag minns rätt så måste de göra en undersökning till. För att godkännandet inte ska dra tillbaksblackarrow skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Har du aldrig hört talas om källkritik?Ulltand skrev:
Själv tycker jag att det går bättre för Sverige än för många andra länder där antalet insjuknade per dag ökar.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Varför är det så intressant att hela tiden jämföra sig med andra länder?Ulltand skrev:
Det är ingen tävling. Ska man Jämföra så är gör det per månad. Gärna mer.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Du tycker alltså vi ska utgå ifrån att en artikel som är låst och skriven i en dagstidning som delvis lever på klick är sann. Sedan vill du att det påstådda huvudbudskapet ska diskuteras som om det vore sanning.Ulltand skrev:
Snacka om att driva en egen agenda.
Redigerat av moderator:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Ja, fast i det här fallet kanske snarare "då funkar kritiken bättre mot regeringen".B Byggdjuret skrev:
Inte för att jag generellt håller med regeringen men det hindrar ju inte att jag kan se politiska agendor i media (oavsett inriktning).
Tror du de som gjorde den amerikanska studien ljög för presidenten och FDA?Ulltand skrev:
Har du läst någon studie?
Men jag får ge dig en halv poäng. Studien kanske inte var stor nog att visa på ökad överlevnad?
Vad jag minns var det 3 patienter mindre till respirator i bland de som fick Remesdivir.
Du får en halv poäng till i ditt resonemang. Blir man mindre sjuk borde man ha mindre risk att dö. Men eftersom inte Remesdivir ger några antikroppar och om kroppen misslyckas med att bilda antikroppar i tid så kan patienten ändå utveckla cytokinstorm och i värsta fall dö.
Fast när det gäller vaccin är det till stora delar tidsaspekten i sig som är det viktiga. Att snabba upp processen innebär att mer långsiktiga biverkningar inte hinner utvecklas.Ulltand skrev: