Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J
Ulltand Ulltand skrev:
Nej så kan det omöjligen vara.

Det är inte reslistiskt att helt plödsligt dör en massa männiksor med covid när pandemin peekar så att vi får den historisk högsta dödligheten på 150 år och att det inte är av covid.

Då har man ett jätteproblem att förklara. Varför fick vi historiens högsta överdödlighet i 3 månader där samtliga "råakde" ha covid med dog an något annat. Som vi inte vet vad det är?


Du hör ju själv, det är absurt.

Det jag gissar är att man skuvat undersökningen så att dödsorsaken blir så suddigt att det inte går att läsa ut det som är uppenbart.
Du får fortsätta tro det. Vi kan inte göra mer nu.
 
Du glömmer visst vad du själv skrivit, ulltand:
Ulltand Ulltand skrev:
Nej det var ju inte under det här halvåret iaf

vi får se när överdödligheten är kompenserad.

Så lång är knapp 5800 döda i överdödligheten för året.
Går det att tolka på annat sätt än att du ansåg att överdödligheten hittills 2020 är knappt 5800?

Men nu kanske du kommit till insikt att det snarare rör sig om 3900 (hittills för 2020)?
 
J Jocke Best skrev:
Du får fortsätta tro det. Vi kan inte göra mer nu.

Gäller det resat av världen där man har stor covidsmitta och många dödsfall?

De dör egentligen av något annat som sammanfaller med covid. ::rofl:

I
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
B b8q skrev:
Du glömmer visst vad du själv skrivit, ulltand:

Går det att tolka på annat sätt än att du ansåg att överdödligheten hittills 2020 är knappt 5800?

Men nu kanske du kommit till insikt att det snarare rör sig om 3900 (hittills för 2020)?

Jag vet inte om hur stor överdödligheten varit sedan januari. Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag skrivit att vi har en underdödlighet nu.

Så ja det inte bara går det är det enda möjlig tolkningen .

Eller så länkar det du säger dig se att jag skrivit?
 
R
Ulltand Ulltand skrev:
Jag skrv september men avsåg och borde ha skrivit . Tidigast i september. September har inte var ännu.
Det kanske du borde gjort, men det gjorde du inte. Tvärt om upprepade du September flera gånger. När folk ifrågasatte September så försvarade du just den tidpunkten. Flera gånger.

För de intresserade kan man läsa diskussionen från inlägg https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-727#post-3669159 och framåt. Det ser verkligen inte ut som om du egentligen menade "någon gång under hösten".
 
  • Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Det kanske du borde gjort, men det gjorde du inte. Tvärt om upprepade du September flera gånger. När folk ifrågasatte September så försvarade du just den tidpunkten. Flera gånger.

För de intresserade kan man läsa diskussionen från inlägg [länk] och framåt. Det ser verkligen inte ut som om du egentligen menade "någon gång under hösten".

Jo det gör det om man läser allt som skrivts och börjar där jag länkar artiklen till Oxfortteamet.
 
R RoAd skrev:
Det kanske du borde gjort, men det gjorde du inte. Tvärt om upprepade du September flera gånger. När folk ifrågasatte September så försvarade du just den tidpunkten. Flera gånger.

För de intresserade kan man läsa diskussionen från inlägg [länk] och framåt. Det ser verkligen inte ut som om du egentligen menade "någon gång under hösten".

Hur var med min fråga, det intressanta i sammanhanget. Hur kunde FHM och WHO ha så fel i en så viktig fråga.

Och jag så nära rätt som lekman?
 
Mikael_L
Ulltand Ulltand skrev:
Hur var med min fråga, det intressanta i sammanhanget. Hur kunde FHM och WHO ha så fel i en så viktig fråga.

Och jag så nära rätt som lekman?
Vilken fråga?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hur blev det?
Blev det vadslagning?
Nä, bara en massa fetmarkerad text oh utropstecken. Men när det kom till kritan så var det ingen av optimisterna som verkligen trodde på det själv ens en gång.
 
  • Gilla
  • Haha
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
- - - Eller så länkar det du säger dig se att jag skrivit?
Ursäkta, men vad menar du nu?
 
Redigerat:
Ulltand Ulltand skrev:
Jag svarade det på det i går men du måste ha missat det.
Oxfordgruppen bedömde det som 80 % sannolikhet att vaccin kunde finnas till hösten.
Nej, vi har inte missat att varje gång du presenterar 'fakta' som blir ifrågasatt så hänvisar du till att du bara citerar någon annan. Det kanske skulle vara bra om du själv läste igenom och förstod det du citerar och bara väljer ut sånt som du kan stå för?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Jag förstår att med resultatet i bagaget vill man gärna säga att vi gjorde ungefär som alla andra. Men det gjorde vi inte.
Själv är jag glad att vi inte följer flocken och gör som alla andra, bättre att tänka ett steg längre.
 
  • Gilla
tttomten och 2 till
  • Laddar…
N Noell skrev:
Har du någon källa på detta? Inte för att jag misstror dig utan för att jag skulle vilja läsa mer :)
Hörde intervju på radion när jag åkte bil.
 
  • Gilla
Noell
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Varför fick vi historiens högsta överdödlighet i 3 månader där samtliga "råakde" ha covid med dog an något annat. Som vi inte vet vad det är?
Det är lite absurt att du inte ens verkar vilja förstå skillnaden mellan att dö som direkt orsak av covid19, eller som den absoluta majoriteten som dött pga att covid19 gett den sista putten över kanten, alltså företrädesvis gamla och svaga i slutet av sin levnad, eller andra sjukdomar där den drabbade inte mäktar med en infektion, lika lite som att de mäktar med "vanlig" influensa.
Jag fattar inte att det ska vara så svårt att förstå skillnaden.
 
  • Gilla
Hellacopter och 5 till
  • Laddar…
R
Ulltand Ulltand skrev:
Jo det gör det om man läser allt som skrivts och börjar där jag länkar artiklen till Oxfortteamet.
Nej, jag har länkat till inlägg där du upprepade gånger rättar personer som ifrågasätter September. Du påstod att det med 80% sannolikhet skulle komma i September. Det får räcka nu.

Ulltand Ulltand skrev:
Hur var med min fråga, det intressanta i sammanhanget. Hur kunde FHM och WHO ha så fel i en så viktig fråga.

Och jag så nära rätt som lekman?
För det första. Du har inte ens varit i närheten av att ha haft rätt än så länge. Vi kan avvakta tills det finns ett vaccin i tillräcklig mängd för att lösa coronakrisen i Sverige innan vi avgör hur mycket fel du hade.

För det andra, jag vet inte vilket uttalande från FHM du pratar om så det blir svårt att svara då.

För det tredje. Ja , jag är precis som du en lekman. Men till skillnad från dig så inser jag mina begränsningar så jag kan redan nu tala om att det inte är säkert att jag kan svara något alls på din fråga.

Ulltand Ulltand skrev:
Jag skrev september men avsåg och borde ha skrivit . Tidigast i september. September har inte varit ännu.
Va? Du tror fortfarande att det finns en möjlighet att vi börjar vaccinera den Svenska befolkningen i September?? Du är ju om inte annat underhållande :)

Ulltand Ulltand skrev:
I verkligheten kom evetuellt vaccin redan under sommaren ett i ryssland och två i kina. Vi vet väldigt lite om dessa och hur väl testade det är. Så vi kan inte säga bu eller bä.
Fast diskussionen gällde inte vaccin i några andra länder. Det gällde vaccin i Sverige och i sådan mängd att det kunde ersätta din föreslagna lockdown. Så att ryssland eller kina har stressat fram något som kan vara ett vaccin ger inte dig mer rätt i denna frågan.
 
  • Gilla
  • Haha
Hellacopter och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.