Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T tanaris skrev:
Du skrev ju att det fanns de som var "mycket kritiska till vaccin", är det inte just det anti-vaxxers är?. Jag förstår inte hur du tror att du ska komma undan genom att slingra dig och strössla med smileys. (Och jag förstår inte varför jag fortfarande kommenterar dina inlägg.)
Men visst är det många här som kontinuerligt poängterar riskerna med vaccin, att vaccin inte kommer att finnas på lång tid, att postiva nyheter är för att öka aktien, att produktionen aldrig kommer att räcka, narkolepsi osv.

Jag tror inte jag kan dra mig till minnes att någon FHM-anhängare uttalat sig positivt i vaccinfrågan. Ett märkligt sammanträffande? Eller är det just covid19 vaccin som inte passar in i bilden?

Ulltand Ulltand skrev:
Ditt inlägg saknar relevans.

Du behöver inte pussa ditt barn precis när de har kräksjuka.

Alla har inte barn.

Alla barn är inte under 10 år.

Det går bra att kramas med munskydd vilket är det vi disukterar.
Hur många tror du skulle använda mask hemma? Sen gör du självmål.
Det viktigaste är att hålla distans. I din jakt på mask missade du det viktigaste. WHO skriver själva att det viktigaste är hygien och avstånd. Dä efter kommer mask. Ett extra skydd.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Hur många tror du skulle använda mask hemma? Sen gör du självmål.
Det viktigaste är att hålla distans. I din jakt på mask missade du det viktigaste. WHO skriver själva att det viktigaste är hygien och avstånd. Dä efter kommer mask. Ett extra skydd.
Du snackar en massa skit.

Jag har aldrig sagt att det viktigaste inte är att hålla avstånd. Varför insinuerar du det? Brist på verkliga argument?

Ulltand Ulltand skrev:
Men visst är det många här som kontinuerligt poängterar riskerna med vaccin, att vaccin inte kommer att finnas på lång tid, att postiva nyheter är för att öka aktien, att produktionen aldrig kommer att räcka, narkolepsi osv.

Jag tror inte jag kan dra mig till minnes att någon FHM-anhängare uttalat sig positivt i vaccinfrågan. Ett märkligt sammanträffande?
Tja är det inte mer märkligt att de som tillhör anti tegnell tjatar om vaccin. Och läser inte det som skrivs. Du ger vaccinet för stor ära. Du tror inte på flock immunitet. Men vaccin.
Sen kan du läsa varför folk är kritiska till vaccinet. Det finns många inlägg. Det är bara läsa

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Tja är det inte mer märkligt att de som tillhör anti tegnell tjatar om vaccin. Och läser inte det som skrivs. Du ger vaccinet för stor ära. Du tror inte på flock immunitet. Men vaccin.
Sen kan du läsa varför folk är kritiska till vaccinet. Det finns många inlägg. Det är bara läsa
Nu snackar du skit igen. Jag har aldrig sagt att inte tror på flockimmunitet. Varför insinuerar du det? Har du ingen ryggrad och saknar verkliga argumnet?

Ptj då vet vi vilken typ du är,

Ulltand Ulltand skrev:

Jag har aldrig sagt att det viktigaste inte är att hålla avstånd. Varför insinuerar du det? Brist på verkliga argument?
Där trampade jag visst på en öm tå.
Då vet jag vilken nivå du håller dig på.

B Byggdjuret skrev:
Där trampade jag visst på en öm tå.
Då vet jag vilken nivå du håller dig på.
Ja att ljuga för att få poäng passar inte min stil.

J
Ulltand Ulltand skrev:
Tonen blir bättre om du håller dig till sanningen men det verkar inte vara din grej.

Eller så bevisar dina påståenden? Vad sägs?
Utan att orka sätta mig in i sakfrågan ens så kan jag inte låta bli att notera att du blir sur när folk ev glider på sanningen men du har ju själv gjort dig känd i forumet för att råka glömma delar av underlagen till statistiken du presenterar här titt som tätt. Underligt nog är det alltid då till antiFHMhållet det brukar falla sig. Du får inte vara så känslig för andras hederlighet då.

• Gilla
Hellacopter och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:

Förstår jag dig rätt nu?
* Vi ska hålla 2 meters avstånd till våra barn
* Om någon är sjuk så ska vi ha munskydd
* Man smittar även om man inte visar symptom så man ska alltid ha munskydd och hålla avstånd till alla hemma

Lever du så?
Tror du det fungerar?

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Förstår jag dig rätt nu?
* Vi ska hålla 2 meters avstånd till våra barn
* Om någon är sjuk så ska vi ha munskydd
* Man smittar även om man inte visar symptom så man ska alltid ha munskydd och hålla avstånd till alla hemma

Lever du så?
Tror du det fungerar?
Jag håller med Ulltand till 100% här. Ska man rekommendera munskydd bör man göra det där det gör störst nytta, dvs i hemmet och på arbetsplatserna. Annars kan man lika gärna strunta i att införa det helt och hållet.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
J
tusenett skrev:
Jag håller med Ulltand till 100% här. Ska man rekommendera munskydd bör man göra det där det gör störst nytta, dvs i hemmet och på arbetsplatserna. Annars kan man lika gärna strunta i att införa det helt och hållet.
Haha I sak är det ju faktiskt rätt

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ditt inlägg saknar relevans.

Du behöver inte pussa ditt barn precis när de har kräksjuka.

Alla har inte barn.

Alla barn är inte under 10 år.

Det går bra att kramas med munskydd vilket är det vi disukterar.
Så det är bara barn under 10 som man får krama och pussa? En 13 åring behöver ingen kärlek?

Fairlane
B Byggdjuret skrev:
Så det är bara barn under 10 som man får krama och pussa? En 13 åring behöver ingen kärlek?
Jag tror du tänker fel.
Jag har en 14-åring hemma (ibland) som växlar mellan:
"Pappa kan jag få pengar till ..."
"Pappa, några kompisar kommer, kan du hålla dig borta?"
"Pappa jag älskar dig"
Jag svarar självklart:
"Tänk på avstånd. Jag swishar"
"Klart jag håller mig på avstånd"
"Jaja, tänk på avstånd och munskydd!"

Jag funderar på om vi ska stanna i våra respektive rum och skicka sms eller chatta. Toalettbesök eller besök i köket för att ordna något att äta måste schemaläggas.

• Gilla
  • Haha
Poxeman och 2 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Du skrev ju att det fanns de som var "mycket kritiska till vaccin", är det inte just det anti-vaxxers är?. Jag förstår inte hur du tror att du ska komma undan genom att slingra dig och strössla med smileys. (Och jag förstår inte varför jag fortfarande kommenterar dina inlägg.)
Det är stor skillnad på att vara ”mycket kritisk” till de vaccin som de just nu håller på att ta fram (i ilfart) och att vara antivaxxer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.