2 357 678 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du vet väl att det inte räknas som jobb om lönen kommer den 20e?Staffan2000 skrev:
På mitt jobb (flera tusen anställda) betalar firman för såväl TBE som influensavaxin. Det gäller alla åldrar.
Själv är jag skeptisk till vaxinering mot vanlig influensa för fullt friska personer, då immunförsvaret brehöver öva lite då och då, istället för att tillbringa sitt liv på en "all inclusive" semesteranläggning.
Steffo
Renoveringsnovis
· 284 inlägg
Uttalande från Whos Europachef. Känner igen strategin men kan inte sätta fingret på vad jag hört det innan. Tänk att något som kunde vara så fel plötsligt är rätt.
Mer redo att hantera viruset
Enligt Hans Kluge kommer inte viruset att slå lika hårt i höst som det gjorde i våras. På grund av att vi helt enkelt har lärt oss mer om viruset och hur det fungerar. Han menar att samhällen inte kommer att behöva stänga i höst.
– Vi är inte tillbaka i februari, vi vet hur vi ska hantera viruset vår position är mycket bättre. Vi kommer kunna ha i gång ekonomin, samhället och skolorna, säger han vid presskonferensen.
Mer redo att hantera viruset
Enligt Hans Kluge kommer inte viruset att slå lika hårt i höst som det gjorde i våras. På grund av att vi helt enkelt har lärt oss mer om viruset och hur det fungerar. Han menar att samhällen inte kommer att behöva stänga i höst.
– Vi är inte tillbaka i februari, vi vet hur vi ska hantera viruset vår position är mycket bättre. Vi kommer kunna ha i gång ekonomin, samhället och skolorna, säger han vid presskonferensen.
Redigerat:
Men beräkningar visar väl att miljoner kommer dö i onödan. Vi måste stänga ner allt. Vi har ingen chans annars.J Jocke Best skrev:Uttalande från Whos Europachef. Känner igen strategin men kan inte sätta fingret på vad jag hört det innan.
Mer redo att hantera viruset
Enligt Hans Kluge kommer inte viruset att slå lika hårt i höst som det gjorde i våras. På grund av att vi helt enkelt har lärt oss mer om viruset och hur det fungerar. Han menar att samhällen inte kommer att behöva stänga i höst.
– Vi är inte tillbaka i februari, vi vet hur vi ska hantera viruset vår position är mycket bättre. Vi kommer kunna ha i gång ekonomin, samhället och skolorna, säger han vid presskonferensen.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Inte allvarligt menat egentligen, se det inte som ett påhopp och tycker du det ändå så ber jag givetvis om ursäkt.B Byggdjuret skrev:Här blir man påhoppad hej vilt. Jag försökte vara lite bussig.
Men du kanske har blivit inspirerad utav pratet om anti vaxxers. Därmed drar du alla som du vet inte tycker som du när det gäller vaccin som anti vaxxers. Det måste bero på att du inte vet vad uttrycket innebär.
Läs nu allt nedan ordentligt
Men för att förklara igen allting. Anti vaxxers är negativa till vaccination oavsett vad. För typ. Se. Wikipedia
[länk]
De som är i den här tråden har jag inte hittat någon som är anti vaxxers.
Min åsikt som säkert de flesta här i tråden delar är att vaccinering är självklar både influensa och TBE. Dock är många lite skeptiska till ett vaccin som tagits fram så pass fort. Mycket med tanke på vaccinet mot svininfluensan som hade narkolepsi som biverkning. Det var framtaget under stor stress. Det är även det mot corona. Många är skeptiska till vaccin som är framtaget under stor stress. Alltså vaccin som corona.
Nej jag är inte negativ mot TBE eller säsong influensan även om jag inte vaccinerar mig. Mitt barn har fått alla vacciner samt TBE. Själv ser jag till att hålla stelkrampen uppdaterad.
Men att vara skeptisk till ett vaccin som tagits fram under stor stress är inte konstigt. Det är snarare normalt.
Framför allt inte efter svininfluensa vaccinet.
Det är sunt, samt att det har inget med motstånd mot vaccin i sig att göra.
Sen känns det farligt att hänga upp sig så mycket på ett vaccin. Det kommer dröja innan vanliga dödliga vaccineras.
Jag hoppas att kommer upp från de som pratar anti vaxxers gänget. Att du inte sjunker så lågt. Ta dig upp innan det är försent!
Är lite frågande varför man inte intresserar sig för de minska dödstalen och minskade allvarliga fall, jämfört med smittade. Vad är det som driver detta. Det tycks ju viruset blivit snällare eller ...
för övrigt anser jag att man gått kunde minska alkoholförsäljningen på krogen,för minska smittspridning bland unga vuxna.
för övrigt anser jag att man gått kunde minska alkoholförsäljningen på krogen,för minska smittspridning bland unga vuxna.
Du har rätt Birgit.BirgitS skrev:
Sökte lite och såg att det var få som vaccinerade sig mot influensa i min åldersgrupp eller som jag även varit i.
Tack för du besvarade mitt felaktiga påstående.
Man lär så länge man lever.
Alltså
Få som är så kloka som jag är eller så är jag en av de bättre versionerna av människa. Underbarn?
Nej det tror jag inte. Utan just hur jag sköter mitt liv.
Inte haft influensa sedan 1993,
Inte haft kräksjuka på 15 år (ungdom i huset som släpade hem eländet)
Aldrig magsjuk trotts ca 100 resor till Asien.
Väldigt sällan förkylning eller andra sjukdomar.
Nja 2 gånger borrelia men mådde bra och det blev bara rött märke. Antibiotika fixade det.
15 år sedan jag var hemma från jobbet. (kräksjukan)
Hoppas det fortsätter så. Åtminstone ska jag försöka göra vad jag kan för det.
Och då ingår årligt influensavaccin i mina planer, god kosthållning och regelbunden motion i någon form.
Och givetvis corona vaccin den dag det finns att få.
Finns nog många fler med minst lika bra meriter.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Nu hänger jag inte med hur du tänker.trähandtag skrev:
Är lite frågande varför man inte intresserar sig för de minska dödstalen och minskade allvarliga fall, jämfört med smittade. Vad är det som driver detta. Det tycks ju viruset blivit snällare eller ...
för övrigt anser jag att man gått kunde minska alkoholförsäljningen på krogen,för minska smittspridning bland unga vuxna.
Men visst tänker man på dödstalen, annars skulle man inte gjort som man gjort.
Eller menade du de minskade dödstalen? FHM gör väl. Men bland de Anti fhm'ar som finns så har de låst in sig på de siffror som varit. Och ser inte de nya siffror. förutom när det är fler döda just den dagen. Troligtvis för att att minskade siffror innebär att fhm haft rätt. Då gör man så att man räknar inte de siffror som inte stödjer deras tes. Men de är inte ensamma om just detta.
Även professorer använder sig av den taktiken. Se bara de 26 musketörerna. De har sällan rätt men de hörs...
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag har tagit influensa vaccinet en gång. Annars så drabbas jag aldrig av influensan eller kräksjuka, trots att frugan varit vänlig och tänkt på mig och tagit med sig från jobbet.optimum skrev:
Du har rätt Birgit.
Sökte lite och såg att det var få som vaccinerade sig mot influensa i min åldersgrupp eller som jag även varit i.
Tack för du besvarade mitt felaktiga påstående.
Man lär så länge man lever.
Alltså
Få som är så kloka som jag är eller så är jag en av de bättre versionerna av människa. Underbarn?
Nej det tror jag inte. Utan just hur jag sköter mitt liv.
Inte haft influensa sedan 1993,
Inte haft kräksjuka på 15 år (ungdom i huset som släpade hem eländet)
Aldrig magsjuk trotts ca 100 resor till Asien.
Väldigt sällan förkylning eller andra sjukdomar.
Nja 2 gånger borrelia men mådde bra och det blev bara rött märke. Antibiotika fixade det.
15 år sedan jag var hemma från jobbet. (kräksjukan)
Hoppas det fortsätter så. Åtminstone ska jag försöka göra vad jag kan för det.
Och då ingår årligt influensavaccin i mina planer, god kosthållning och regelbunden motion i någon form.
Och givetvis corona vaccin den dag det finns att få.
Finns nog många fler med minst lika bra meriter.
Då har vi ändå delat toalett och inte spritat toaletten emellan. Sovit i samma säng... Bodde i en etta. Så då borde jag ligga bra till. Dock brukar jag bli sjuk nån gång om året. Då brukar det bli lite värre (men så brukar jag vara) Jag lever mitt långt ifrån dig. Jag rör ogärna på mig. Jag kan handla även om det är mycket folk. Men jag måste erkänna att jag undviker IKEA en lönelördag. Av hälsoskäl. Dock den mentala hälsan
Blir frugan eller lillkillen sjuk så sover vi ändå i samma sovrum. Jag äter gärna gott på kvällen...
Och har ingenting emot att skaka hand med någon. Dock så ser jag till att ha TBE´n uppdaterad samt stelkrampen likaså. Jag jobbar inte hemifrån, svårt som fastighetsskötare)
Så olika och ändå är mitt smittorekord som ditt med lite fusk
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Tja, jag tycket att det var lite otrevligt, men det ska mycket till innan jag tar illa upp. Så vi glömmer det hela.... roligare och tänka på roliga saker, som munskydd...optimum skrev:
Du glömmer arbetsplatsen som är en viktig källa för smittspridning.Anna_H skrev:
De studier som visar att man fått en minskning i samband med krav på munskydd är ganska samstämmiga: de påpekar att de inte kan visa att det är en specifik åtgärd som haft effekt. Vi ser samtidigt på statistik att flera länder som infört munskyddskrav haft fortsatt ökning betydligt mer än 10-14 dagar efter införandet. Samtliga är eniga om att barn och skola inte är drivande som smittkälla. Flera påpekar att hemmet är största smittkällan, samtidigt som man påpekar det orimliga i att ha mask och avstånd inom familjen. Kollektivtrafiken som smittkälla säger man landar på runt 1% av fallen.
Kan du utveckla att kolletivtrafik står för 1 % av fallen? I sverige, i världen, stockholm?
Det är klart att man kan ha en ökning av fall även efter införande av munskydd. Allr är relativt.
Tänk om det inte finns "en" grupp som är "drivande i smittspridning" Det kanske är flera grupper som har liknande drivkraft. Då måste man gå på alla.
Är det självklart för dig att det inte går att hålla avstånd inom familjen? Går ju utmärkt att använda mask även hemma speciellt om man vet att någon är sjuk.
