Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag besöker ett gym ibland och där står en flaska handsprit vid ingången med uppmaning att sprita sig. Inne på gymet finns sedan desinfektionsmedel och papper för att torka av maskinerna med när man är klar. Jag har funderat på vilken nytta det kan göra. Handsprit förstår jag helt klart, men sedan. Vore det inte mer effektivt med uppmaningar om att inte prata med varandra och att aldrig gå närmare annan person än 2 meter. Och munskydd förstås, fast jag tror det skulle vara väldigt obehagligt att göra konditionsträning med munskydd på, om det ens går.

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Och vart hittar du det motståndet i den här tråden?
Börjar jag nämna medlemmar med namn så kommer de att skriva inlägg som förtjänar att bemötas och det kommer att göra anspråk på för mycket tid.

Men man behöver inte leta länge för att hitta inlägg som ifrågasätter att mask gör skillnad.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
jag tror det skulle vara väldigt obehagligt att göra konditionsträning med munskydd på, om det ens går.
I dessa tider är det nog bäst att antingen ha sin egen träningscykel och sina egna vikter hemma eller ge sig ut i skogen och springa på en plats där det inte finns någon annan eller kanske såga lite ved ensam bakom ett skjul.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Men man behöver inte leta länge för att hitta inlägg som ifrågasätter att mask gör skillnad.
Mask? Jag efterfrågade inlägg där någon är "mycket kritisk till vaccin".

Eller förresten, jag har blockerat dig nu så du behöver inte anstränga dig för att fabulera fram ytterligare ett godag-yxskaftsvar.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
useless useless skrev:
Mask? Jag efterfrågade inlägg där någon är "mycket kritisk till vaccin".

Eller förresten, jag har blockerat dig nu så du behöver inte anstränga dig för att fabulera fram ytterligare ett godag-yxskaftsvar.
Då missar du ju underhållningen.....

• Gilla
  • Haha
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Då missar du ju underhållningen.....
Fast är det värt det? Hen är ju helt från vettet!

Jag besöker ett gym ibland och där står en flaska handsprit vid ingången med uppmaning att sprita sig. Inne på gymet finns sedan desinfektionsmedel och papper för att torka av maskinerna med när man är klar. Jag har funderat på vilken nytta det kan göra. Handsprit förstår jag helt klart, men sedan. Vore det inte mer effektivt med uppmaningar om att inte prata med varandra och att aldrig gå närmare annan person än 2 meter. Och munskydd förstås, fast jag tror det skulle vara väldigt obehagligt att göra konditionsträning med munskydd på, om det ens går.
Den allmänna uppmaningen att hålla avstånd gäller väl även på gymmet. Du kan sannolikt vid behov prata med folk på två meters avstånd.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Börjar jag nämna medlemmar med namn så kommer de att skriva inlägg som förtjänar att bemötas och det kommer att göra anspråk på för mycket tid.
Det är helt okay att att använda citeringsfunktionen. Vi vill se inlägg som är emot vaccinering mot covid-19.

Banda inte ihop att vara emot vaccinering med att inte tro på tidsplanen för när vaccin är kommersiellt tillgängligt.

• Gilla
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
Eftersom vetenskapen verkar vara enig om att covid sprids genom att droppar blir kvar på olika ytor är det väl en bra idé att göra rent redskapen efter sig?

• Gilla
Tabors39
  • Laddar…
J
blackarrow blackarrow skrev:
Det är helt okay att att använda citeringsfunktionen. Vi vill se inlägg som är emot vaccinering mot covid-19.

Banda inte ihop att vara emot vaccinering med att inte tro på tidsplanen för när vaccin är kommersiellt tillgängligt.
Precis själv blir jag lite sur när bussen inte kommer i tid men är däremot inte mot lokaltrafik.

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
T
Är det det du menar med "extrema antimaskers"?

• Gilla
  • Haha
djac och 2 till
  • Laddar…
M Mitokondrien skrev:
Eftersom vetenskapen verkar vara enig om att covid sprids genom att droppar blir kvar på olika ytor är det väl en bra idé att göra rent redskapen efter sig?
Finns viruset i svett?

Finns viruset i svett?

• Artikeltext som diskuterar om man bör sluta gå till gymmet under COVID-19, med fokus på social distansering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Finns viruset i svett?
Nej, men i droppar i din andedräkt som t.ex. landar på redskapen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.