2 360 804 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Är en brittisk anaylsfrima svaret för dig?B b8q skrev:
Tänk större eller åtminstoone till Prof Lars Calmsfors i samma artiklel och som tycker vad?
Chriipicking i samma artiklel
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Det var väl antagligen därför han skrev femma i Europa 
Han säger att det är för tidigt att säga säkert. Och det är precis vad vi är många som säger här också, när det gäller dödstalen t.ex.Ulltand skrev:
Vi är bara i början, det här är ett maraton om du inte insett det än. Men ska man lyckas hålla ett land på fötter samtidigt som man har smittspridningsrestriktioner igång i ett år eller två, så skadar det nog inte om man har en ekonomi som funkar under tiden också.
Pandemin och läget både i Sverige och omvärlden är illa nog utan att du försöker få folk att tro att det är ÄNNU sämre än det verkligen är. Vad vill du vinna på att skrämmas med felaktiga uppgifter? Precis så höll TS på, vilket fick honom avstängd.
P.S. Hade jag länkat till en svensk analys hade det väl varit för partiskt?
Ja, det är det jag undrar? Varför hittar du på att Sverige är sämst, sen ändrar du till näst sämst, när fakta är att vi är femte sämst i Europa? (Och då ska man även komma ihåg att lilleputtländer som Vatikanstaten m.fl. inte är medtagna i statistiken, för där gör ett par avlidna en väldig stor skillnad).Ulltand skrev:
Egentligen är det inte alls knepigt. De personer som använder begreppet gör det i brist på vettiga argument, övriga använder det inte alls eftersom det är ett tramsbegrepp som inte betyder något alls, förutom att försöka håna nån annan. När nån använder det slutar jag att ta den personen seriöst, känns som Godwins lag är applicerbar även på detta begrepp.Claes Sörmland skrev:
Så fruktansvärt och vi som hade så god beredskap mot detta.B b8q skrev:
Ett "mästerskap" vi verkligen inte borde legat så högt inom.
Sänder en tanke till alla som blivit av med någon anhörig,
Men förstör man så viktig myndighet som borde kunnat hantera detta bättre så kan man förvänta sig detta.
Hoppas de ansvariga sover jävligt dåligt om nätterna.