Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ulltand Ulltand skrev:
OK näst sämst!

Det kan vara mycket bra att ligga i synk med omvärdeln om det möjligt. inte minst ekonominskt
Varför hittar du på, när det är så lätt att kontrollera fakta??? Sverige ligger femma sämst i Europa, när det gäller avlidna per capita:
Statistiktabell som visar antalet smittade och avlidna per 100 000 invånare i olika länder, med Sverige på femte plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Historiskt kanske, men inte denna gång. Eller hur förklarar du annars att svensk ekonomi klarat pandemin bäst i Europa?
[länk]
Är en brittisk anaylsfrima svaret för dig?


Tänk större eller åtminstoone till Prof Lars Calmsfors i samma artiklel och som tycker vad?


Chriipicking i samma artiklel :)
 
Claes Sörmland
mikethebik mikethebik skrev:
Tja, att enbart jamla med av rädsla för att inte passa in är väl PK?
Ja, det är precis det jag skrev att du verkar mena. Andra menar att användande av begreppet PK betyder något annat, t ex ett skenheligt försök att rättfärdiga sitt omoraliska agerande. Knepigt begrepp det där.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Varför hittar du på, när det är så lätt att kontrollera fakta??? Sverige ligger femma sämst i Europa, när det gäller avlidna per capita:
Det är tydligen så.
Det länder som har ännu fler döda, vad har de som Sverige INTE har?

Staffan
 
B b8q skrev:
Varför hittar du på, när det är så lätt att kontrollera fakta??? Sverige ligger femma sämst i Europa, när det gäller avlidna per capita:
[bild]

Men peru ligger väl inte i EU?
 
Det var väl antagligen därför han skrev femma i Europa ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Är en brittisk anaylsfrima svaret för dig?


Tänk större eller åtminstoone till Prof Lars Calmsfors i samma artiklel och som tycker vad?
Han säger att det är för tidigt att säga säkert. Och det är precis vad vi är många som säger här också, när det gäller dödstalen t.ex.
Vi är bara i början, det här är ett maraton om du inte insett det än. Men ska man lyckas hålla ett land på fötter samtidigt som man har smittspridningsrestriktioner igång i ett år eller två, så skadar det nog inte om man har en ekonomi som funkar under tiden också.

Pandemin och läget både i Sverige och omvärlden är illa nog utan att du försöker få folk att tro att det är ÄNNU sämre än det verkligen är. Vad vill du vinna på att skrämmas med felaktiga uppgifter? Precis så höll TS på, vilket fick honom avstängd.

P.S. Hade jag länkat till en svensk analys hade det väl varit för partiskt?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Barn i sandlåda.


640@60.jpg
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Precis så höll TS på, vilket fick honom avstängd.
En avstängning, är långtifrån en objektiv handling. Så vad har det med Coronahanteringen att göra?

Staffan
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Staffans2000
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det var väl antagligen därför han skrev femma i Europa ;)
Jag höll på att gå på samma nit:D.

Staffan
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
B b8q skrev:
H
Pandemin och läget både i Sverige och omvärlden är illa nog utan att du försöker få folk att tro att det är ÄNNU sämre än det verkligen är. Vad vill du vinna på att skrämmas med felaktiga uppgifter? t?
Så illa är det irl Skrämmas vaför det?
Linjediagram som visar dödsfall per miljon invånare p.g.a. Covid-19 i Norden över tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ulltand Ulltand skrev:
Så illa är det irl Skrämmas vaför det?
Ja, det är det jag undrar? Varför hittar du på att Sverige är sämst, sen ändrar du till näst sämst, när fakta är att vi är femte sämst i Europa? (Och då ska man även komma ihåg att lilleputtländer som Vatikanstaten m.fl. inte är medtagna i statistiken, för där gör ett par avlidna en väldig stor skillnad).
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det är tydligt att det inte längre är Stockholm som är epidemicentrum i Sverige, ingen avliden på två veckor. Skåne däremot....
Statistik över antal smittade och döda per län i Sverige relaterat till en epidemi, med fokus på Skåne och Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja, det är precis det jag skrev att du verkar mena. Andra menar att användande av begreppet PK betyder något annat, t ex ett skenheligt försök att rättfärdiga sitt omoraliska agerande. Knepigt begrepp det där.
Egentligen är det inte alls knepigt. De personer som använder begreppet gör det i brist på vettiga argument, övriga använder det inte alls eftersom det är ett tramsbegrepp som inte betyder något alls, förutom att försöka håna nån annan. När nån använder det slutar jag att ta den personen seriöst, känns som Godwins lag är applicerbar även på detta begrepp.
 
  • Gilla
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
optimum
B b8q skrev:
Varför hittar du på, när det är så lätt att kontrollera fakta??? Sverige ligger femma sämst i Europa, när det gäller avlidna per capita:
[bild]
Så fruktansvärt och vi som hade så god beredskap mot detta.
Ett "mästerskap" vi verkligen inte borde legat så högt inom.
Sänder en tanke till alla som blivit av med någon anhörig,

Men förstör man så viktig myndighet som borde kunnat hantera detta bättre så kan man förvänta sig detta.
Hoppas de ansvariga sover jävligt dåligt om nätterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.