Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum
Vore kanonbra om alla kriminella som rånar butiker, värdetransporter och personer kunde jobba hemifrån.
 
  • Älska
  • Haha
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Person tittar på en laptop och har en klocka på handleden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
optimum optimum skrev:
Vore kanonbra om alla kriminella som rånar butiker, värdetransporter och personer kunde jobba hemifrån.
Tyvärr är det det de verkar göra....
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
optimum
L lob skrev:
[bild]

Tyvärr är det det de verkar göra....
Skit också, jag som trodde vi skulle få lugnt nu på gator och torg när lymlarna ska jobba hemma.

Ja du har nog rätt. FHM har ju sagt att de som kan jobba hemifrån bör göra det.
Då har vi en sak till att klandra FHM för.

(nej jag skojade givetvis) :p
 
  • Haha
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
L lob skrev:
[bild]

Tyvärr är det det de verkar göra....
Ja, vissa nöjer sig inte med att bara jobba hemifrån, utan jobbar LÅNGT hemifrån... :p
 
  • Haha
Ulltand
  • Laddar…
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Citat från FHM:
"Folkhälsomyndigheten rekommenderar att de som har möjlighet att arbeta hemma fortsätter med det även under hösten.".

Hur skall detta tolkas, kan en arbetsgivare kräva arbete på kontoret fast hemarbete är möjligt?
Förmodligen ja eftersom det är en rekommnedation från FHM.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Gymnasieeleverna i Linköping får förskjuten skoldag för att minska trängseln i kollektivtrafiken.
[länk] kl. 09.57
Det blir min sondotter glad för, hon börjar gymnasiet nu och är såååå morgontrött!
 
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Gymnasieeleverna i Linköping får förskjuten skoldag för att minska trängseln i kollektivtrafiken.
[länk] kl. 09.57
Är nog bra för att minska trängseln men resultatet blir att eleverna sover längre och får mindre tid för studier och träning då skoldagen slutar senare.

Fundering. Jag har aldrig åkt buss till skolan utan före 15 år vara det cykel som gällde och efter 15 moppe.

Måste vara ännu bättre mot smittspridning. Givetvis om man har max 5-6 km till skolan
 
optimum
Intressanta uppgifter

"Nära hälften av den vårdpersonal på 22 äldreboenden i Stockholm som testat positivt för antikroppar visade i en ny studie inga symptom på sjukdom. Inför hösten bör rekommendationerna för att minska smittspridningen stramas upp, anser en virolog."

Källa: https://www.svd.se/ny-studie-manga-med-antikroppar-symtomfria

Betalsida

Men går att läsa på AB man inte får hudutslag av den nyhetssidan.


Från AB

"Totalt har 1 000 anställda testats. Och 46,5 procent av dem som hade antikroppar hade alltså inte känt sig sjuka, berättar Åke Lundkvist, professor i virologi, som lett studien. Han tycker nu att rekommendationerna bör stramas upp inför hösten."

"– Det tror jag väldigt starkt. Fortfarande har vi rekommendationer att om du känner dig frisk ska du gå och jobba, även om någon är sjuk i familjen, säger han till SvD.

Niklas Arnberg, virolog vid Umeå universitet, håller med."

Men givetvis håller Anders Tegnell inte med

Läs själva och bilda er eran egna uppfattning.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 2 till
  • Laddar…
R
optimum optimum skrev:
Är nog bra för att minska trängseln men resultatet blir att eleverna sover längre och får mindre tid för studier och träning då skoldagen slutar senare.

Fundering. Jag har aldrig åkt buss till skolan utan före 15 år vara det cykel som gällde och efter 15 moppe.

Måste vara ännu bättre mot smittspridning. Givetvis om man har max 5-6 km till skolan
Om de går upp samma tid som de normalt skulle så finns det väl tid innan skolan för "studier och träning"? Dygnet blir inte kortare.

Edit: Och även om de skulle sova längre så kan man ju anta att de då är uppe längre och då finns ju samma utrymme efter skolan som tidigare för de aktiviteterna.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
J
optimum optimum skrev:
Intressanta uppgifter

"Nära hälften av den vårdpersonal på 22 äldreboenden i Stockholm som testat positivt för antikroppar visade i en ny studie inga symptom på sjukdom. Inför hösten bör rekommendationerna för att minska smittspridningen stramas upp, anser en virolog."

Källa: [länk]

Betalsida

Men går att läsa på AB man inte får hudutslag av den nyhetssidan.


Från AB

"Totalt har 1 000 anställda testats. Och 46,5 procent av dem som hade antikroppar hade alltså inte känt sig sjuka, berättar Åke Lundkvist, professor i virologi, som lett studien. Han tycker nu att rekommendationerna bör stramas upp inför hösten."

"– Det tror jag väldigt starkt. Fortfarande har vi rekommendationer att om du känner dig frisk ska du gå och jobba, även om någon är sjuk i familjen, säger han till SvD.

Niklas Arnberg, virolog vid Umeå universitet, håller med."

Men givetvis håller Anders Tegnell inte med

Läs själva och bilda er eran egna uppfattning.
Snälla berätta din uppfattning? Ska folk inte gå till jobbet?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hela studien antikroppsstudien ovinklad
High seroprevalence of SARS-CoV-2 in elderly care employees in Sweden, länk, PDF
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
J
Vad blir nästa steg från de oroliga? Är det att man tom kan ha allvarliga biverkningar utan att veta om att man varit sjuk?
Var glada att man bevisligen vanligen inte märker att man har varit smittad. Troligen inte smittat andra heller.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
optimum optimum skrev:
Intressanta uppgifter

"Nära hälften av den vårdpersonal på 22 äldreboenden i Stockholm som testat positivt för antikroppar visade i en ny studie inga symptom på sjukdom. Inför hösten bör rekommendationerna för att minska smittspridningen stramas upp, anser en virolog."

Källa: [länk]

Betalsida

Men går att läsa på AB man inte får hudutslag av den nyhetssidan.


Från AB

"Totalt har 1 000 anställda testats. Och 46,5 procent av dem som hade antikroppar hade alltså inte känt sig sjuka, berättar Åke Lundkvist, professor i virologi, som lett studien. Han tycker nu att rekommendationerna bör stramas upp inför hösten."

"– Det tror jag väldigt starkt. Fortfarande har vi rekommendationer att om du känner dig frisk ska du gå och jobba, även om någon är sjuk i familjen, säger han till SvD.

Niklas Arnberg, virolog vid Umeå universitet, håller med."

Men givetvis håller Anders Tegnell inte med

Läs själva och bilda er eran egna uppfattning.
Detta förändrar väl inget, asymptomatisk spridning har varit känt länge så det är inget nytt under solen.

Man får väl hoppas att äldrevården redan satt in åtgärder för detta annars vore det jättekonstigt.

Edit: Det står i studien att det fanns risk för att personalen inte uppgav symptom eftersom de då riskerade att inte få jobba. Ska något styras upp än mer är det väl sånt.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
Detta förändrar väl inget, asymptomatisk spridning har varit känt länge så det är inget nytt under solen.

Man får väl hoppas att äldrevården redan satt in åtgärder för detta annars vore det jättekonstigt.
Men är du inte lite förvånad över den höga siffran?
46.5% är inte försumbart. Inte är det heller mindre än ca 10% som Tegnell indirekt sagt vid något tillfälle.

Hur länge låter arbetskamraterna någon med symptom stanna och jobba? Det är väll inte jättelätt att dölja sina symptom?
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.