2 361 299 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vad har det med inlägget att göra hur jag och mina medarbetare arbetar på ett säkert sätt?[SKPG]Zamora skrev:
Försöker du snacka bort mitt inlägg med ovidkommande saker?
Det som är viktigt med inlägget var att vi nu fått bekräftat via den undersökning jag refererade till att det finns ingen egentlig skillnad i hur olika åldersgrupper kan sprida smittan. Något som FHM gått ut med tidigare att mindre barn inte gör så.useless skrev:
Jo jag tror fortfarande Anders Tegnell för FHM:s talan vid de intervjuer han medverkar vid.
När man inte vet säkert så bör man ta försiktighetsprincip om man vill skydda folk från smittan.
Du hänger upp dig på detaljer istället för att se vad det handlar om.
Vi flesta som har eller haft småbarn vet att de ofta får med sig förkylningar hem från dagis och skola.
Att coronan skulle bete sig annorlunda låter tveksamt och nu vet vi hur det är via den undersökning som är gjord i Korea.
Är det inte bra att vi fått klarhet i att alla åldersgrupper smittar lika mycket?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Nej då, försöker bara påvisa att saker som sades för ~2 månader sedan kan inte dras upp tillsammans med ett anklagande finger i skenet av vad vi vet idag.optimum skrev:
Din "mästerförhandlare" har nu gått med på att slösa ut 148 miljarder för bidrag i coronafonden och höjd medlemsavgift med 6 miljarder!optimum skrev:
Är du fortfarande lika nöjd med pajasen?
Tror fan att folk inte känner sig helt friska efter denna covid-hysteri. De har suttit inlåsta i lockdown flera månader och dagarna i ända översköljts av överdrivna larmrapporter i tv, radio och tidningar. Folk har fått mindre rörelse, solljus och sociala kontakter samtidigt som de förmodligen ätit mer skräpmat för att trösta sig i eländet. Dessutom har nog folk aldrig känt efter så mycket som nu.Ulltand skrev:
Nej vi talar om två olika grupper här.
Grupp 1 som får neurologiska skador efter IVA.
Grupp 2 som inte blir återställda efter lindrig covidsjukdom. Här såg man i den spanska studien hos en grupp att 85% kände sig helt friska före covid. 6% kände sig helt friska efter covid. Detta är så klart tidiga siganler och man skall nog inte snöa in sig på de exakta % talen i nuläget utan konstatera att det är skämmade många.
Att barn smittar är rätt så naturligt och vet man inte så kan man ta till försiktighetsprincip.[SKPG]Zamora skrev:
Då kan jag ge dig svar på hur jag gör med mina medarbetare så kanske det blir klarare att vi gjort mycket tidigt i år.
De träffar jag regelbundet i olika sammanhang och alltid med rejäl social distans.
Löneförhandling har inte varit aktuellt ännu då lönerörelse är framflyttad till hösten För IF Metall och Unionen är avtalsperioden förlängd till 31:a oktober i år. Ingen har velat diskutera lön utanför detta då de flesta vet hur tufft vi och många andra har det.
De medarbetarsamtal jag genomfört under våren mars/april höll vi med ett avstånd på ca 4 meter.
Våra möten i konferensrum sker med 1 tom stol mellan oss (blir ca 1,5-2 meter) vid bordet och tvärs över borden ca 3-4 meter.
Många möten sker numera via skype.
I stort sett alla resor är inställda och träffar med leverantörer och kunder sker via skype och liknande media.
De som kan jobba hemifrån gör det vissa dagar i veckan.
Detta införde vi mycket tidigt (början av mars har jag för mig) som regel och har haft en mycket låg smittspridning på företaget och troligen ingen smittspridning inom företaget utan skett utanför. Jo vi redovisar dagligen antalet frånvaro, typ sjuk, VAB mm för hela produktionsorganisationen både arbetare och tjänstemän.
Vi följer även upp orsak till sjukfrånvaro och vad den orsakats av. Det gör vi givetvis alltid.
Vi bryr oss och det uppskattas av alla. Vi har vanligen låg sjukfrånvaro men hade en topp i mars/april men var nog mest att alla numera som känner symptom ska vara hemma och vi hade nog en del förkylningar då som man var hemma en del för.
Några fall av covid-19 har vi haft men inte så många.
Handsprit finns alltid tillgängligt på företaget och även nu. Brukar vara mest använt vid influensatider. Men nu även utställt på flera platser och inte bara på toaletter som det var tidigare.
Tycker du vi gör rätt?
Var samtal med mina medarbetare utförda på lämpligt sätt? (nu var de ju inte lön men lika viktigt ändå)
Hur gör ni?
Ser du några lämpliga förbättringar vi kan göra för att minska risk för smittspridning?
Kanske något kan vara tips till dig för att förbättra så man håller sig frisk från covid-19
Han är vanligen inte min favorit men i denna fråga tycker jag han varit tydlig med att protestera mot att som det var från början att lägga ut ett bidrag på 8000 miljarder inom EU. Jag har inte läst i detalj hur det slutade men det har du nog gjort.mnils skrev:
En del blev bidrag och en del lån. Från början enbart bidrag och vi kom ett stycke i förhandlingarna.
Jag är för dåligt insatt i EU men börjar tveka på om det är en förening man ska vara med i.
Ja det är självklart att medlemsavgiften höjs då Storbritannien inte är med och betalar längre.
Däremot är jag emot massa bidrag till länder som kanske inte skött sin ekonomi så bra och vi hade kunnat hjälpt många andra behövande länder med en bråkdel av de pengarna som nu går till relativt rika länder.
Vi har inte fått klarhet i det. Du drar slutsatser som passar dig, som vanligt. Möjligen kan man säga att barn smittar lika bra som vuxna om de går på styltor. I statistiken smittar de inte lika mycket. De DRIVER inte smittan. Det är fortfarande därför personal i barnomsorg inte är mer smittade än andra. Att ett enstaka barn som lyfts upp av en vuxen betyder inte att barn som genomsnitt gör det och därför har det mindre betydelse. Jag vet att du har lite svårt för liknelser eftersom du är väldigt bokstavlig, men jämför med en kniv. Den är inte farlig inlåst i ett skåp. Men tar man ut den är den farlig i orätta händer. Men tittar man på den som verktyg är den hela tiden lika vass. Eller denna: Livstidsdömda fångar smittar lika mycket som andra. Men bara om du jobbar som själavårdande nunna. Dock syns de inte i statistiken.optimum skrev:
Det som är viktigt med inlägget var att vi nu fått bekräftat via den undersökning jag refererade till att det finns ingen egentlig skillnad i hur olika åldersgrupper kan sprida smittan. Något som FHM gått ut med tidigare att mindre barn inte gör så.
Jo jag tror fortfarande Anders Tegnell för FHM:s talan vid de intervjuer han medverkar vid.
När man inte vet säkert så bör man ta försiktighetsprincip om man vill skydda folk från smittan.
Du hänger upp dig på detaljer istället för att se vad det handlar om.
Vi flesta som har eller haft småbarn vet att de ofta får med sig förkylningar hem från dagis och skola.
Att coronan skulle bete sig annorlunda låter tveksamt och nu vet vi hur det är via den undersökning som är gjord i Korea.
Är det inte bra att vi fått klarhet i att alla åldersgrupper smittar lika mycket?
Eller min bil är lika snabb som en Porsche. Ja inte på pappret så klart men om båda kör ner för ett stup faller de lika fort. Vad vi ser är alltså att barn i verkligheten inte smittar lika många andra som vuxna gör. För epidemiologen är detta det enda viktiga.
Läs detta inlägg igen.
https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-1507#post-3781936
Eller detta:
https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-1507#post-3781907
Redigerat:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Vi får se om jag har gissat rätt när alla lex Maria och lex Sara anmälningar på området är utagerade :|R RoAd skrev:
Och när coronakommission är färdiga med sitt arbete som jag för övrigt juste såg att de är efter nästa val.
Nej! Jag har fel de är färdiga före nästa val
Redigerat:
Detta är nu tredje versionen av ditt inlägg och jag såg det första, andra och nu tredje.J Jocke Best skrev:Vi har inte fått klarhet i det. Du drar slutsatser som passar dig, som vanligt. Möjligen kan man säga att barn smittar lika bra som vuxna om de går på styltor. I statistiken smittar de inte lika mycket. De DRIVER inte smittan. Det är fortfarande därför personal i barnomsorg inte är mer smittade än andra. Att ett enstaka barn som lyfts upp av en vuxen betyder inte att barn som genomsnitt gör det och därför har det mindre betydelse. Jag vet att du har lite svårt för liknelser eftersom du är väldigt bokstavlig, men jämför med en kniv. Den är inte farlig inlåst i ett skåp. Men tar man ut den är den farlig i orätta händer. Men tittar man på den som verktyg är den hela tiden lika vass. Eller denna: Livstidsdömda fångar smittar lika mycket som andra. Men bara om du jobbar som själavårdande nunna. Dock syns de inte i statistiken.
Eller min bil är lika snabb som en Porsche. Ja inte på pappret så klart men om båda kör ner för ett stup faller de lika fort. Vad vi ser är alltså att barn i verkligheten inte smittar lika många andra som vuxna gör. För epidemiologen är detta det enda viktiga.
Läs detta inlägg igen.
[länk]
Eller detta:
[länk]
Har man normal hyfs så gör man inte så.
Möjligen lägger till något mindre som man markerar med att det är tillagt.
Detta är kraftigt omskrivet.
Inte ärligt hanterat.
Givetvis får du inte svar på detta helt felaktiga sätt att bete sig på ett forum.
Kommer dröja länge tills du kan bevisa ärlighet och bli besvarad av mig.
Det är helt ok. Redigerade delar är fetstilade, så det är lätt att se. Övriga läsare kan dock ta del av informationen. Det primära är inte att du svarar. Det är så mycket propaganda i forumet att några av oss får offra oss för att hålla informationen korrekt.optimum skrev:
Detta är nu tredje versionen av ditt inlägg och jag såg det första, andra och nu tredje.
Har man normal hyfs så gör man inte så.
Möjligen lägger till något mindre som man markerar med att det är tillagt.
Detta är kraftigt omskrivet.
Inte ärligt hanterat.
Givetvis får du inte svar på detta helt felaktiga sätt att bete sig på ett forum.
Kommer dröja länge tills du kan bevisa ärlighet och bli besvarad av mig.
Redigerat:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Men asymtomatisk smitta är inte att försumma och jag gissar att barn sprider asymtomatisk smitta till andra barn mer än vad vuxna sprider den till andra vuxna. Därför att det är svårare för barn att minnas att man ska hålla för ansiktet när man nyser och följa FHM:s rekommendationerna än vad det är för vuxna.J Jocke Best skrev:Vi har inte fått klarhet i det. Du drar slutsatser som passar dig, som vanligt. Möjligen kan man säga att barn smittar lika bra som vuxna om de går på styltor. I statistiken smittar de inte lika mycket. De DRIVER inte smittan. Det är fortfarande därför personal i barnomsorg inte är mer smittade än andra. Att ett enstaka barn som lyfts upp av en vuxen betyder inte att barn som genomsnitt gör det och därför har det mindre betydelse. Jag vet att du har lite svårt för liknelser eftersom du är väldigt bokstavlig, men jämför med en kniv. Den är inte farlig inlåst i ett skåp. Men tar man ut den är den farlig i orätta händer. Men tittar man på den som verktyg är den hela tiden lika vass. Eller denna: Livstidsdömda fångar smittar lika mycket som andra. Men bara om du jobbar som själavårdande nunna. Dock syns de inte i statistiken.
Läs detta inlägg igen.
[länk]
Eller detta:
[länk]
Och så går barnen hem och smittar sin pappa som i din tur sprider smittan till sin syster som till exempel arbetar som själavårdande nunna. Och i sin tur sprider smittan till Kumlaanstalten och hela katolska kyrkan.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Nu var det ju inte det jag anmärkte på angående lönesamtalen, men det flög visst förbi.optimum skrev:
Att barn smittar är rätt så naturligt och vet man inte så kan man ta till försiktighetsprincip.
Då kan jag ge dig svar på hur jag gör med mina medarbetare så kanske det blir klarare att vi gjort mycket tidigt i år.
De träffar jag regelbundet i olika sammanhang och alltid med rejäl social distans.
Löneförhandling har inte varit aktuellt ännu då lönerörelse är framflyttad till hösten För IF Metall och Unionen är avtalsperioden förlängd till 31:a oktober i år. Ingen har velat diskutera lön utanför detta då de flesta vet hur tufft vi och många andra har det.
De medarbetarsamtal jag genomfört under våren mars/april höll vi med ett avstånd på ca 4 meter.
Våra möten i konferensrum sker med 1 tom stol mellan oss (blir ca 1,5-2 meter) vid bordet och tvärs över borden ca 3-4 meter.
Många möten sker numera via skype.
I stort sett alla resor är inställda och träffar med leverantörer och kunder sker via skype och liknande media.
De som kan jobba hemifrån gör det vissa dagar i veckan.
Detta införde vi mycket tidigt (början av mars har jag för mig) som regel och har haft en mycket låg smittspridning på företaget och troligen ingen smittspridning inom företaget utan skett utanför. Jo vi redovisar dagligen antalet frånvaro, typ sjuk, VAB mm för hela produktionsorganisationen både arbetare och tjänstemän.
Vi följer även upp orsak till sjukfrånvaro och vad den orsakats av. Det gör vi givetvis alltid.
Vi bryr oss och det uppskattas av alla. Vi har vanligen låg sjukfrånvaro men hade en topp i mars/april men var nog mest att alla numera som känner symptom ska vara hemma och vi hade nog en del förkylningar då som man var hemma en del för.
Några fall av covid-19 har vi haft men inte så många.
Handsprit finns alltid tillgängligt på företaget och även nu. Brukar vara mest använt vid influensatider. Men nu även utställt på flera platser och inte bara på toaletter som det var tidigare.
Tycker du vi gör rätt?
Var samtal med mina medarbetare utförda på lämpligt sätt? (nu var de ju inte lön men lika viktigt ändå)
Hur gör ni?
Ser du några lämpliga förbättringar vi kan göra för att minska risk för smittspridning?
Kanske något kan vara tips till dig för att förbättra så man håller sig frisk från covid-19
Det var att dra upp gamla saker inför nya situationer, men den delen förstod du visst inte.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag tror inte att den isländska studien kommit upp i tråden tidigare. Eftersom de också har en brytpunkt vid tio år, men uttalar sig om barnen på den yngre sidan motsäger den egentligen inte den koreanska studien men slutsatserna är förstås helt de motsatta.
https://www.nationalreview.com/corn...single-instance-of-a-child-infecting-parents/
https://www.nationalreview.com/corn...single-instance-of-a-child-infecting-parents/