2 360 804 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det finns en hel del vi kan börja summeraT Tabors39 skrev:
Det smittar vid symptom
Det smittar utan symptom
Antikroppar bilda inte alltid efter insjuknade i covid-19
Antikroppar har relativt kort "livslängd"
Flera verkar få problem efter de borde varit frika
Väldigt många avlider. ca 5600 finns inte kvar.
Nu kan du får fortsätta.
Ja listan kan nog fyllas på en hel del med vad vi vet hittills.
Slutsummering kan vi vänta med när vi vet om det blir en andra eller tredje omgång.
Vad tror du själv?
Varför skrev du ditt inlägg?
sunnis skrev:
Är det att hitta bevis och diverse ledtrådar för att nysta upp stats-hemligheten att i själva verket konspirerar FHM och regeringen med all personal till att den hemliga strategin är flockimmunitet, vilket skulle förklara varför vi har så många döda eftersom det inte går att förklara på något annat sätt?
Alla borde väl förstå att FHM strateri bygger på att det skall uppstå flockimmunitet. Alternativet är evig sjukdom och det tror inte ens jag om FHM
.
Men varför säger man inte det då? Ja det kan ju gå åt helevte vilket det också gjort och gör.
Det intressanta är att denna "expert" kommer få påverka vår fortsätta strategi nu i höst när han är tillbaka från sin semester.T tanaris skrev:
Vad anser du själv? Kan SARS-CoV-2 smitta före det finns symptom? Ja/Nej
Har du läst om influensa och förkylningar att de också smittar före symptom? Ja/nej
Tycker du det är rätt av en expert att uttala sig om att det är osannolikt att SARS-CoV-2 skulle smitta före symptom?
Detta påverkar smittspridningen i Sverige.
Ja då är det en konspiration. Man väljer att mörka den egentliga strategin med dementi och förnekelse.Ulltand skrev:
Men så jag hänger med och för vara tydliga. Sveriges dödsfall beror på att FHM har i hemlighet valt åtgärder och hållt inne medvetet och omedvetet information till allmänheten (och syrgasen) för att få så många smittade som möjligt. Detta är då förklaringsmodellen till att Sverige är den värsta corona-virus härden i världen (per capita) och bland världens högsta dödsfall?
Varför dramatisera? Det är iaf inte bild. FHM tänkte sig detta som en svår influensa som sveper förbi, folk blir immuna och sedan är det över.sunnis skrev:
Ja då är det en konspiration. Man väljer att mörka den egentliga strategin med dementi och förnekelse.
Men så jag hänger med och för vara tydliga. Sveriges dödsfall beror på att FHM har i hemlighet valt åtgärder och hållt inne medvetet och omedvetet information till allmänheten (och syrgasen) för att få så många smittade som möjligt. Detta är då förklaringsmodellen till att Sverige är den värsta corona-virus härden i världen (per capita) och bland världens högsta dödsfall?
Så klart vill man inte berätta hur fel man tänkt/tänkte. Alla har väl en självbevarlseinstinkt.
1. Ja, sannolikt utifrån det vi vet nu.optimum skrev:
Det intressanta är att denna "expert" kommer få påverka vår fortsätta strategi nu i höst när han är tillbaka från sin semester.
Vad anser du själv? Kan SARS-CoV-2 smitta före det finns symptom? Ja/Nej
Har du läst om influensa och förkylningar att de också smittar före symptom? Ja/nej
Tycker du det är rätt av en expert att uttala sig om att det är osannolikt att SARS-CoV-2 skulle smitta före symptom?
Detta påverkar smittspridningen i Sverige.
2. Fullständigt oväsentligt. Korrelation/kausalitet, du vet.
3. Jag tycker det är rätt av en expert att uttala sig utifrån sina expert- och övriga kunskaper. Gärna utan att viktigpettrar i efterhand plockar ut valda citat, gärna ur sitt sammanhang, och kritiserar utifrån vad de tror och tycker. Men det är väl lite mycket begärt. (Och nej, det betyder inte alls att jag tycker att de ska vara immuna mot kritik.)
Dags att sänka pensionerna kanske : )B b8q skrev:
– Vi är i en kris och jämför man sig med en person som ligger i respirator, ja men då kanske mina knän som gör lite ondare i år inte spelar lika stor roll. Man sätter det i perspektiv helt enkelt. Och visst, min pension kanske är lite lägre men det finns ju folk som blir av med jobbet.
Enligt Pär Bjälkebring såg man liknande uppåtgång under andra världskriget.
– Även om man ransonerade mat i Sverige så kände folk en slags gemenskap och att ”det finns folk som har det värre så det är ingen mening att klaga på det här”.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Men om man gör anspråk på att kunna kalla sig expert måste man ibland utvärdera sitt handlande och kanske erkänna att man styr i fel riktning, ändra kurs och börja ösa om skutan tar in för mycket vatten.T tanaris skrev:1. Ja, sannolikt utifrån det vi vet nu.
2. Fullständigt oväsentligt. Korrelation/kausalitet, du vet.
3. Jag tycker det är rätt av en expert att uttala sig utifrån sina expert- och övriga kunskaper. Gärna utan att viktigpettrar i efterhand plockar ut valda citat, gärna ur sitt sammanhang, och kritiserar utifrån vad de tror och tycker. Men det är väl lite mycket begärt. (Och nej, det betyder inte alls att jag tycker att de ska vara immuna mot kritik.)
Det tycker jag är en nödvändigt om man ska kunna kallas expert.
Det går ju tvärtom mycket bra. Hänger du inte med i nyheterna? Det går stadigt nedåt i kurvorna.Ulltand skrev:
Går det åt fel håll nu alltså?Hyltran från Veglemyren skrev:
Är inte du lekman? Jag är det, därför avstår jag till skillnad från dig från att tro. Det du radar upp ovan är ju sånt som framkommit över tid.optimum skrev:
Det finns en hel del vi kan börja summera
Det smittar vid symptom
Det smittar utan symptom
Antikroppar bilda inte alltid efter insjuknade i covid-19
Antikroppar har relativt kort "livslängd"
Flera verkar få problem efter de borde varit frika
Väldigt många avlider. ca 5600 finns inte kvar.
Nu kan du får fortsätta.
Ja listan kan nog fyllas på en hel del med vad vi vet hittills.
Slutsummering kan vi vänta med när vi vet om det blir en andra eller tredje omgång.
Vad tror du själv?
Varför skrev du ditt inlägg?
Du har rätt. Jag borde inte ha svarat på ditt inlägg. Jag borde ha insett att jag inte skulle få ett vettigt svar.
Ber till viss del om ursäkt för att jag slösat med din tid.
Du kan återgå till att vara konsekvent inkonsekvent. Får du lite tid över så kan du väl posta lite Corona-nyheter från 3-4 månader tillbaka med dina egna lekmannatolkningar. Gärna fetstilat så att det blir tydligare för mig som inte förstår riktigt lika bra som dig.