2 360 804 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ska inte kommentera ditt personliga påhopp. Det är helt ointressant på Tegnells nivå. Man tittar inte på enstaka fall. Detta måste försvaras. I evighet. Låt oss föra diskussionen framåt.optimum skrev:
Redigerat:
Det där är ju också jättegammalt. Diskuterades här i april. Att Tallinger tror att han hittat världens scoop hör ju inte riktigt hit. Vad hände med honom förresten, fick han inte in tillräckligt mycket donationer eftersom han la ner? Eller fick han det, eftersom han tydligen ska flytta utomlands?Hyltran från Veglemyren skrev:
Nu börjar det bli så få som är infekterade att det uppstår andra problem:
https://www.svd.se/skane-saknar-covidpatienter
https://www.svd.se/skane-saknar-covidpatienter
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Eftersom att jag betydligt senare än i april har läst inlägg i denna tråd där det hävdats att svenska myndigheter inte medvetet arbetar mot flockimmunitet.T tanaris skrev:
Tyckte jag att det var intressant att se vad folk skulle säga om den videon.
Gissningsvis så har Tallinger fått ett oemotståndligt jobberbjudande utomlands men jag vet inte.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 910 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 910 inlägg
Riktigt fult av Tallinger att lägg ut en gammal video och inte med nämna att det är en gammal inspelning. Nu tror ju massor med tittare att det är aktuellt. Jag tror att det är mycket medvetet gjort. Så brukar den här typen av personer agera.
Helt uppenbart har ju nu denna smittskyddsläkare i Norrbotten(?) sagt detta för länge sen, men det är ju inte samma sak som att FHM strävat mot detta.
Helt uppenbart har ju nu denna smittskyddsläkare i Norrbotten(?) sagt detta för länge sen, men det är ju inte samma sak som att FHM strävat mot detta.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Eftersom den sidan verkar vara låst så kan man läsa lite mer på SVT i stället.T tanaris skrev:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 12.23
Lite samma som en del på forumet gör. Gammal skåpmat.Fairlane skrev:
Riktigt fult av Tallinger att lägg ut en gammal video och inte med nämna att det är en gammal inspelning. Nu tror ju massor med tittare att det är aktuellt. Jag tror att det är mycket medvetet gjort. Så brukar den här typen av personer agera.
Helt uppenbart har ju nu denna smittskyddsläkare i Norrbotten(?) sagt detta för länge sen, men det är ju inte samma sak som att FHM strävat mot detta.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Eller också har Tallinger hittat den nu. Är en annan rimlig gissning.Fairlane skrev:
Riktigt fult av Tallinger att lägg ut en gammal video och inte med nämna att det är en gammal inspelning. Nu tror ju massor med tittare att det är aktuellt. Jag tror att det är mycket medvetet gjort. Så brukar den här typen av personer agera.
Helt uppenbart har ju nu denna smittskyddsläkare i Norrbotten(?) sagt detta för länge sen, men det är ju inte samma sak som att FHM strävat mot detta.
Och jag förstår inte vad det har för betydelse när det sades.
Det väsentliga är att han sa det och det är för övrigt bara tre till fyra månader gammalt om han sa det i april.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 910 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 910 inlägg
Om han inte visste den var gammal är han rätt korkad.
Om han inte visste att smittskyddsläkaren i Norrbotten inte tillhör FHM är han korkad.
Visste han är han en ful fisk som antyder saker som han vet inte stämmer.
Jag väljer iallafall att inte lyssna alltför mycket på någon som är korkad eller en ful fisk.
Om han inte visste att smittskyddsläkaren i Norrbotten inte tillhör FHM är han korkad.
Visste han är han en ful fisk som antyder saker som han vet inte stämmer.
Jag väljer iallafall att inte lyssna alltför mycket på någon som är korkad eller en ful fisk.
Det är ju helt uppenbart. Om inte skulle FHM stratergi leda till evig sjukdom i samhället.Hyltran från Veglemyren skrev:
Men varför gjorde man det?
Inkompetens och hybris är tyvärr svaret även denna gång. Felbedömningar över dödlighet. Oförmåga att se den snabba medicinska utvecklingen inom läkemdel och vaccin. Felaktiga gissningar om immunitetsutveckling. Underskattning av virusets långsiktiga effekter hos drabbade. Osv.
Tegnell har säkert haft kunskap om olika virus benägenhet att smitta före symptom.T tanaris skrev:
Precis enligt det jag tidigare skrivit om.
Baserat på att jag tror han är väl utbildad och vet om sådant.
Men när han då påstår att SARS-CoV-2 inte gör så. Underligt.
Han borde gått ut med att det inte är säkert om SARS-CoV-2 kan smitta före symptom och vi bör ta till försiktighetsåtgärder till vi vet mer.
Hänger du inte med på vad jag menar då kan jag nog inte hjälpa dig.
Bekräftelsebias... men hur som helst, vad skriver karln till att börja med. Han skriver ju att det förekommer. Vad är problemet? Och backspegelperspektivet är ju helt enastående från din sida, v.11 är precis innan vi faktiskt får en kraftig ökning av antal IVA och dödsfall.optimum skrev:
Hämtat från intervju med Annika Linde och Anders Tegnell
Publicerat i Svenska Dagbladet 2020-03-15
Så här svarar Anders Tegnell på denna fråga
"TT: Skyndar man inte på smittspridningen genom att uppmana människor att gå till jobb och skola som vanligt?
– Nej, inte om allmänheten följer vår rekommendation om att hålla sig hemma om man är sjuk.
TT: Vet ni säkert att viruset inte smittar när man inte visar symptom?
– Det går inte att säga det tvärsäkert om sjukdomar, det kan ske udda händelser. Men det som har betydelse när man hanterar stora smittspridningar är att det stora antalet smittade sker från människor som visar symptom. Letar man efter det kan man säkert hitta enstaka personer som smittar utan symptom, men i det här läget är de helt ointressanta."
Detta är väl för katten inte helt ointressant.
Vi sitter med en pandemi som dödat otroligt många och han kommer med rent trams.
Udda händelser!
Influensa, förkylningar och kräksjuka. Dessa smittar före symptom.
Detta är väl inga udda händelser som han säger.
Och idag vet vi att SARS-CoV-2 även smittar före symptom.
Helt idiotiska råd från en person folk lyssnar på och får Sveriges regering att dansa efter deras pipa.
Han försöker prata bort en uppenbar risk.
Källa till intervjun
[länk]
Läs gärna hela artikeln. Den är rätt så intressant.
Men fortsätt med era halmstrån och gör påståenden till absoluta sanningar. Dock förstår jag inte riktigt vad ni få detta till? Är det att hitta bevis och diverse ledtrådar för att nysta upp stats-hemligheten att i själva verket konspirerar FHM och regeringen med all personal till att den hemliga strategin är flockimmunitet, vilket skulle förklara varför vi har så många döda eftersom det inte går att förklara på något annat sätt?