Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
optimum optimum skrev:
Vi vet nu mera. T.ex. att SARS-CoV-2 smittar före symptom.
Då hänger jag inte riktigt med... menar du att Tegnell borde ha vetat redan i mars vad vi vet nu? Eller vill du visa att du tillhör eliten i efterklokhet? Eller vad menar du egentligen?
 
  • Gilla
zada11 och 3 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Då hänger jag inte riktigt med... menar du att Tegnell borde ha vetat redan i mars vad vi vet nu? Eller vill du visa att du tillhör eliten i efterklokhet? Eller vad menar du egentligen?
Mycket av det vi vet nu redovisades från Kina redan i februari...
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
J
optimum optimum skrev:
Jag har gett upp dig. Du är redan förlorad.
Ser du inte det uppenbara så har du långt kvar.
Ska inte kommentera ditt personliga påhopp. Det är helt ointressant på Tegnells nivå. Man tittar inte på enstaka fall. Detta måste försvaras. I evighet. Låt oss föra diskussionen framåt.
 
Redigerat:
  • Haha
optimum
  • Laddar…
T
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Vad sa vi om att det inte satsas medvetet på flock immunitet?
Det där är ju också jättegammalt. Diskuterades här i april. Att Tallinger tror att han hittat världens scoop hör ju inte riktigt hit. Vad hände med honom förresten, fick han inte in tillräckligt mycket donationer eftersom han la ner? Eller fick han det, eftersom han tydligen ska flytta utomlands?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Det där är ju också jättegammalt. Diskuterades här i april. Att Tallinger tror att han hittat världens scoop hör ju inte riktigt hit. Vad hände med honom förresten, fick han inte in tillräckligt mycket donationer eftersom han la ner? Eller fick han det, eftersom han tydligen ska flytta utomlands?
Eftersom att jag betydligt senare än i april har läst inlägg i denna tråd där det hävdats att svenska myndigheter inte medvetet arbetar mot flockimmunitet.

Tyckte jag att det var intressant att se vad folk skulle säga om den videon.

Gissningsvis så har Tallinger fått ett oemotståndligt jobberbjudande utomlands men jag vet inte.
 
Fairlane
Riktigt fult av Tallinger att lägg ut en gammal video och inte med nämna att det är en gammal inspelning. Nu tror ju massor med tittare att det är aktuellt. Jag tror att det är mycket medvetet gjort. Så brukar den här typen av personer agera.

Helt uppenbart har ju nu denna smittskyddsläkare i Norrbotten(?) sagt detta för länge sen, men det är ju inte samma sak som att FHM strävat mot detta.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
T tanaris skrev:
Nu börjar det bli så få som är infekterade att det uppstår andra problem:

[länk]
Eftersom den sidan verkar vara låst så kan man läsa lite mer på SVT i stället.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 12.23
– Det här blev inte alls som vi trodde, säger Magnus Rasmussen, infektionsläkare på Skånes universitetssjukhus som vill undersöka om plodplasma från en tillfrisknad covid-19-patient kan hjälpa de som slåss mot sjukdomen just nu.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Det är nu vi kan börja summera detta.
Ser du inte detta så är det ditt problem.
Men, det finns ju ingen realistisk möjlighet att summera nånting gällande covid-19 redan nu!?
Vad är det du tänker att just jag behöver se?
 
J
Fairlane Fairlane skrev:
Riktigt fult av Tallinger att lägg ut en gammal video och inte med nämna att det är en gammal inspelning. Nu tror ju massor med tittare att det är aktuellt. Jag tror att det är mycket medvetet gjort. Så brukar den här typen av personer agera.

Helt uppenbart har ju nu denna smittskyddsläkare i Norrbotten(?) sagt detta för länge sen, men det är ju inte samma sak som att FHM strävat mot detta.
Lite samma som en del på forumet gör. Gammal skåpmat.
 
  • Gilla
Tabors39
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Riktigt fult av Tallinger att lägg ut en gammal video och inte med nämna att det är en gammal inspelning. Nu tror ju massor med tittare att det är aktuellt. Jag tror att det är mycket medvetet gjort. Så brukar den här typen av personer agera.

Helt uppenbart har ju nu denna smittskyddsläkare i Norrbotten(?) sagt detta för länge sen, men det är ju inte samma sak som att FHM strävat mot detta.
Eller också har Tallinger hittat den nu. Är en annan rimlig gissning.

Och jag förstår inte vad det har för betydelse när det sades.

Det väsentliga är att han sa det och det är för övrigt bara tre till fyra månader gammalt om han sa det i april.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Fairlane
Om han inte visste den var gammal är han rätt korkad.
Om han inte visste att smittskyddsläkaren i Norrbotten inte tillhör FHM är han korkad.
Visste han är han en ful fisk som antyder saker som han vet inte stämmer.

Jag väljer iallafall att inte lyssna alltför mycket på någon som är korkad eller en ful fisk.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Vad sa vi om att det inte satsas medvetet på flock immunitet?



[media]
[länk]
Det är ju helt uppenbart. Om inte skulle FHM stratergi leda till evig sjukdom i samhället.

Men varför gjorde man det?

Inkompetens och hybris är tyvärr svaret även denna gång. Felbedömningar över dödlighet. Oförmåga att se den snabba medicinska utvecklingen inom läkemdel och vaccin. Felaktiga gissningar om immunitetsutveckling. Underskattning av virusets långsiktiga effekter hos drabbade. Osv.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
optimum
T tanaris skrev:
Då hänger jag inte riktigt med... menar du att Tegnell borde ha vetat redan i mars vad vi vet nu? Eller vill du visa att du tillhör eliten i efterklokhet? Eller vad menar du egentligen?
Tegnell har säkert haft kunskap om olika virus benägenhet att smitta före symptom.
Precis enligt det jag tidigare skrivit om.
Baserat på att jag tror han är väl utbildad och vet om sådant.

Men när han då påstår att SARS-CoV-2 inte gör så. Underligt.

Han borde gått ut med att det inte är säkert om SARS-CoV-2 kan smitta före symptom och vi bör ta till försiktighetsåtgärder till vi vet mer.

Hänger du inte med på vad jag menar då kan jag nog inte hjälpa dig.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
sunnis
optimum optimum skrev:
Hämtat från intervju med Annika Linde och Anders Tegnell
Publicerat i Svenska Dagbladet 2020-03-15

Så här svarar Anders Tegnell på denna fråga

"TT: Skyndar man inte på smittspridningen genom att uppmana människor att gå till jobb och skola som vanligt?

– Nej, inte om allmänheten följer vår rekommendation om att hålla sig hemma om man är sjuk.

TT: Vet ni säkert att viruset inte smittar när man inte visar symptom?

– Det går inte att säga det tvärsäkert om sjukdomar, det kan ske udda händelser. Men det som har betydelse när man hanterar stora smittspridningar är att det stora antalet smittade sker från människor som visar symptom. Letar man efter det kan man säkert hitta enstaka personer som smittar utan symptom, men i det här läget är de helt ointressanta."

Detta är väl för katten inte helt ointressant.
Vi sitter med en pandemi som dödat otroligt många och han kommer med rent trams.

Udda händelser!

Influensa, förkylningar och kräksjuka. Dessa smittar före symptom.

Detta är väl inga udda händelser som han säger.
Och idag vet vi att SARS-CoV-2 även smittar före symptom.

Helt idiotiska råd från en person folk lyssnar på och får Sveriges regering att dansa efter deras pipa.
Han försöker prata bort en uppenbar risk.


Källa till intervjun
[länk]

Läs gärna hela artikeln. Den är rätt så intressant.
Bekräftelsebias... men hur som helst, vad skriver karln till att börja med. Han skriver ju att det förekommer. Vad är problemet? Och backspegelperspektivet är ju helt enastående från din sida, v.11 är precis innan vi faktiskt får en kraftig ökning av antal IVA och dödsfall.

Men fortsätt med era halmstrån och gör påståenden till absoluta sanningar. Dock förstår jag inte riktigt vad ni få detta till? Är det att hitta bevis och diverse ledtrådar för att nysta upp stats-hemligheten att i själva verket konspirerar FHM och regeringen med all personal till att den hemliga strategin är flockimmunitet, vilket skulle förklara varför vi har så många döda eftersom det inte går att förklara på något annat sätt?
 
  • Gilla
zada11 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.