Status
Inte öppen för fler kommentarer.
harry73 harry73 skrev:
Och du tror att Peru eller Afganistan tester bättre än Sverige?
Det vet man aldrig.

Men vi har kanske gjort ungefär lika mycket åt denna pandemi som dom.

Vi gjorde ju i alla fall en medveten paus i vårt testande.
 
T
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det vet man aldrig.

Men vi har kanske gjort ungefär lika mycket åt denna pandemi som dom.

Vi gjorde ju i alla fall en medveten paus i vårt testande.
Nu har du använt ordet "kanske" i varenda inlägg i det här delspåret.

Du kanske är helt ute och cyklar?
 
  • Gilla
Pin och 6 till
  • Laddar…
optimum
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sen åker jag ju aldrig till Thailand, och riskerar att dra på mig något där.
Det jag sett och upplevt av Thailand så är jag inte orolig. Det enda där är i så fall denguefeber. Annars har jag haft några gånger borrelia här hemma i Sverige. Så om man inte är idiot och håller på med prostituerade så är nog Thailand rätt så riskfritt.
Ja givetvis ska man inte hyra bil eller moppe där för då lever man verkligen farligt.
Det som kan vara "farligt" är att få merbegär, alltså att man vill dit igen och igen och igen.
De vi träffat där är verkligen trevliga människor som många fler skulle ta till sig av.
Det vi sett och hört om sjukvården där så ligger de på hög nivå. Dock kan det bli dyrt om man blir sjuk och saknar rätt reseförsäkring.

Ber om ursäkt om jag blev lite OT.
 
Mikael_L
optimum optimum skrev:
Vaccin är nog enda vägen ur detta precis som några andra smittor som vi har lyckats trycka tillbaka rejält.
Glöm inte att den absoluta majoriteten av smittor som härjar mänskligheten har tryckts tillbaka genom flockimmunitet. Det är det absolut allra mest verksamma medlet som vi hittills haft mot epidemier.
Och det är inget människotillverkat, och har alltid kommit bara av sig självt, sas.
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Så vitt jag förstått, så skulle det kunna mutera till både något äckligare och farligare, eller till något harmlösare, typ de vanliga säsongsinfluensorna som bara har ca 20% av covid-19's dödlighet.
Och vidare så är det generellt mycket troligare att det muterar till något snällare, vilket är baserat på erfarenhet över hur det brukar gå med virusstammarna.
Björn Olsson sa ju igår på svt:s nyheter att alla coronavirus muterar mycket sakta och därför kommer det förmodligen ingen andra våg.

Och om det muterar så kommer det förmodligen att mutera till något betydligt snällare.
 
Nu har Tallinger hittat ett e-Mail som han anser bevisar att svenska myndigheter från början hade som mål att satsa på flockimmunitet.

Skärmdump av ett e-postmeddelande som diskuterar Sveriges hantering av COVID-19 och strategin kring flockimmunitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
Om man nu gillar att jämföra statistik så kan man se att Brasilien har många fall av både mässling och Covid-19.
Varför är mässling så dödlig sjukdom? Jag dog inte och känner ingen som dog på 60-70 talet.

Var sker utbrotten? CDC
Karta som visar topp 10 länder med flest fall av en sjukdom, markerade områden inkluderar Brasilien och Indien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför dör de?
Det är vanligt med diarré och uttorkning. :oops:

Det blir inte rätt att ställa våra gamlas dödstal mot barn i Afrika eller Brasilien.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Nu har Tallinger hittat ett e-Mail som han anser bevisar att svenska myndigheter från början hade som mål att satsa på flockimmunitet.

[bild]

[media]
Ett mail från en före detta statsepidemiolog?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ett mail från en före detta statsepidemiolog?
Han hävdar det eller det är ju mass-Mail till många.
 
BirgitS
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Nu har Tallinger hittat ett e-Mail som han anser bevisar att svenska myndigheter från början hade som mål att satsa på flockimmunitet.

[bild]

[media]
Det tycker inte jag är ett bevis för det som Tallinger tycker. Varför tycker du det?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Han hävdar det
Ja, men en fd stadsepidemiolog har väl ingen talan gentemot regeringen?
Och att hon mailar det har väl ingen betydelse?
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Nu har Tallinger hittat ett e-Mail som han anser bevisar att svenska myndigheter från början hade som mål att satsa på flockimmunitet.

[bild]

[media]
Ett myndighets-email som använder gmail som mailkonto??? Om det ens är sant som han hävdar, att hon använt ett privat mailkonto för att hålla ryggen fri, så blir det ju inget som någon myndighet står bakom.
 
B b8q skrev:
Ett myndighets-email som använder gmail som mailkonto???
Det är inte ens ett myndighetsmail.
 
BirgitS
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Han hävdar det eller det är ju mass-Mail till många.
Varför skulle ett privat mejl från en privatperson till många privatpersoner och folk i Norrtälje m.fl. vara något som helst bevis för vad myndigheter tycker?
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
harry73
Under veckan rapporterades 106 dödsfall i Sverige, det är 15 per dygn . Förra veckan var siffran 20 per dygn.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.