2 357 990 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Det jag sett och upplevt av Thailand så är jag inte orolig. Det enda där är i så fall denguefeber. Annars har jag haft några gånger borrelia här hemma i Sverige. Så om man inte är idiot och håller på med prostituerade så är nog Thailand rätt så riskfritt.Mikael_L skrev:
Ja givetvis ska man inte hyra bil eller moppe där för då lever man verkligen farligt.
Det som kan vara "farligt" är att få merbegär, alltså att man vill dit igen och igen och igen.
De vi träffat där är verkligen trevliga människor som många fler skulle ta till sig av.
Det vi sett och hört om sjukvården där så ligger de på hög nivå. Dock kan det bli dyrt om man blir sjuk och saknar rätt reseförsäkring.
Ber om ursäkt om jag blev lite OT.
Glöm inte att den absoluta majoriteten av smittor som härjar mänskligheten har tryckts tillbaka genom flockimmunitet. Det är det absolut allra mest verksamma medlet som vi hittills haft mot epidemier.optimum skrev:
Och det är inget människotillverkat, och har alltid kommit bara av sig självt, sas.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Björn Olsson sa ju igår på svt:s nyheter att alla coronavirus muterar mycket sakta och därför kommer det förmodligen ingen andra våg.Mikael_L skrev:
Så vitt jag förstått, så skulle det kunna mutera till både något äckligare och farligare, eller till något harmlösare, typ de vanliga säsongsinfluensorna som bara har ca 20% av covid-19's dödlighet.
Och vidare så är det generellt mycket troligare att det muterar till något snällare, vilket är baserat på erfarenhet över hur det brukar gå med virusstammarna.
Och om det muterar så kommer det förmodligen att mutera till något betydligt snällare.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Om man nu gillar att jämföra statistik så kan man se att Brasilien har många fall av både mässling och Covid-19.
Varför är mässling så dödlig sjukdom? Jag dog inte och känner ingen som dog på 60-70 talet.
Var sker utbrotten? CDC
Varför dör de?
Det är vanligt med diarré och uttorkning.
Det blir inte rätt att ställa våra gamlas dödstal mot barn i Afrika eller Brasilien.
Varför är mässling så dödlig sjukdom? Jag dog inte och känner ingen som dog på 60-70 talet.
Var sker utbrotten? CDC
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför dör de?
Det är vanligt med diarré och uttorkning.
Det blir inte rätt att ställa våra gamlas dödstal mot barn i Afrika eller Brasilien.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Ett myndighets-email som använder gmail som mailkonto??? Om det ens är sant som han hävdar, att hon använt ett privat mailkonto för att hålla ryggen fri, så blir det ju inget som någon myndighet står bakom.Hyltran från Veglemyren skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
